Tv online app werkt niet meer

  • 19 november 2016
  • 36 reacties
  • 1640 keer bekeken

Sinds ik m'n Huawei Nexus 6P heb geupdate naar Android 7.0 Nougat krijg ik de app niet meer aan de praat, blijft crashen....
HELP!!!

36 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Of het zo simpel is door te zeggen 'je krijgt het er gratis bij' weet ik niet. Op basis van deze diensten heb je namelijk je keuze voor Telfort gemaakt. Daarnaast worden de diensten op de website beschreven als onderdeel van je tv-abonnement.

De informatie op de website is nu overigens onvolledig/onjuist. Bij Android staat namelijk 'Android 4 of hoger' (https://www.telfort.nl/persoonlijk/internet-tv-bellen/interactieve-tv/online-tv-kijken.htm) Dat klopt dus maar tot Android 6.0.1. Vanaf Android 7.0.0 werkt de app namelijk niet meer.

Persoonlijk zou ik liever een goede webversie zien op basis van HTML5 of iets dergelijks, zodat het wat meer platform onafhankelijk wordt.
ter info, telfort weet het zelf ook niet:

Beste heer/mevrouw ,

Bedankt voor uw bericht aan Telfort.
Op dit moment hebben wij geen indicatie wanneer de iTV app ondersteund wordt voor Android 7 en hoger.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice.
Met vriendelijke groet,
Maurice
Reputatie 8
Badge +18
Hi Caantje, ik ontvang net een reactie. De oplossing wordt ongeveer in de 3e of 4e week van januari (2017) verwacht.

In dit zelfde Topic heeft de communicatie manager van Telfort bovenstaande reactie geplaatst
En toen was 't stil.... zucht!
Daphne, is je collega op vakantie soms?
Ben er een beetje klaar mee.
Voel me een beetje een zeur die niet serieus genomen wordt.
Dan ga ik 't via andere kanalen proberen..
Volgens mij hebben jullie de arrogantie dat er toch niemand energie in steekt om over zoiets te zeuren...
Dus ik moet met mijn kids compromissen sluiten en een smartphone aanschaffen omdat jullie app niet up-to-date is..
Mooi, bedankt voor je reactie Daphne, ben benieuwd..
Reputatie 1
Een aantal weken geleden heeft de grote broer van Telfort, genaamd KPN, reeds een update (welke het mogelijk maakt om ITV te gebruiken op de nieuwste Android Nougat versie) beschikbaar gesteld voor zijn gebruikers. Is het dan niet gebruikelijk dat het kleine zusje van KPN, genaamd Telfort, ook deze update meteen vrij zou moeten kunnen geven? Of is Telfort meer het afgestoten weesje wat op eigen kracht opnieuw het wiel mag proberen uit te vinden om de app weer werkend te krijgen? Graag zie ik van Telfort een duidelijke feedback over wat er momenteel speelt en of we daadwerkelijk pas rond eind januari weer gebruik kunnen maken van ITV op ons Android toestel. Als betalende klanten hebben we daar immers recht op.
Reputatie 8
Badge +10
[...]
Als betalende klanten hebben we daar immers recht op.

Niet dus...
Ik zeg het nog maar eens, iTV-Online is een gratis aanvullende dienst op het interactieve televisie-abonnement, en daar betaal je voor, niet voor het gebruik van de app of de website.
Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de 'Mijn Telfort' app voor mobiele telefonie of het kunnen gebruiken van extra opties als 'Méér TV' via de TV-ontvanger.
Om die reden heeft Telfort dan ook niet de plicht om verantwoording af te leggen middels 'duidelijke feedback' over wat er speelt.
Maar het zou inderdaad wel heel prettig zijn als ze de klanten wat gerichter op de hoogte zouden willen houden.
Hoi Daphne,

Dit gaat nergens meer over hier.
Kan toeval zijn, maar sinds ik hier op 't forum aan't zeuren ben, ligt m'n interactieve tv er ook om de haverklap uit. Dusdanig dat ik 't modem en ontvanger regelmatig moet resetten. Zijn jullie me aan't fukken soms???

Kosteloos overstappen naar KPN kan dus ook al niet.
Dan kan ik net zo goed een andere provider zoeken met een werkende app.
Wat zijn de kosten voor klantnummer 1001295066 als ik wil overstappen naar bijvoorbeeld Ziggo??

Hoop ik wel dat jullie er begrip voor hebben als ik dit draadje ga gebruiken voor promotiedoeleinden.
De Nougat update is sinds vorige week op steeds meer toestellen te vinden. Eventuele nieuwe klanten kunnen zich dan nog bedenken voordat ze besluiten om Telfort te kiezen.
Hoi Daphne, nog niks gehoord van je collega?
Is 't probleem bekend bij jullie?
Wordt er aan gewerkt?
Wat is de status?
Is overstappen naar KPN misschien een optie?
HELP!
Badge +2
En toen was 't stil.... zucht!
Daphne, is je collega op vakantie soms?
Ben er een beetje klaar mee.
Voel me een beetje een zeur die niet serieus genomen wordt.
Dan ga ik 't via andere kanalen proberen..
Volgens mij hebben jullie de arrogantie dat er toch niemand energie in steekt om over zoiets te zeuren...


Oprechte excuses voor het uitblijven van een update. Het is absoluut niet zo dat ik jou en het probleem niet serieus neem. Inmiddels heb ik mijn collega opnieuw benaderd en ben ik in afwachting.
Tja Daphne,

Dit gaat al weken zo.
Iedere keer wordt er weer een andere collega geraadpleegd, maar steeds gebeurt er weer niks.
Ik weet nog net zo veel als een paar weken geleden, helemaal niks dus....

Toevallig gelezen dat inmiddels meer toestellen deze update gaan krijgen, ben ik eens benieuwd of jullie er wat meer vaart achter gaan zetten nu.
KPN heeft inmiddels al meerdere updates beschikbaar gesteld. Waarom duurt het zo lang dat Telfort de vernieuwde app aanbied met Android 7 ondersteuning?
super fijn dat de nieuwe interactieve TV App er is die weer werkt op de laatste versie van Android. Gebruiksvriendelijkheid van de app zelf is ook enorm toegenomen.
Reputatie 1
We zitten inmiddels in de 4e week van het jaar, dus de update zou er bijna moeten zijn. Kan Telfort even een statusupdate geven zodat we weten wanneer er een update komt van de app?
Reputatie 8
Badge +18
Via onderstaande link kun je onderaan lezen dat jou toestel niet bij de geschikte devices staat, wellicht dat opnieuw installeren van app helpt

https://www.telfort.nl/persoonlijk/internet-tv-bellen/interactieve-tv/online-tv-kijken.htm
Reputatie 2
Badge
KPN heeft kort geleden een sterkverbeterde versie van de app uitgebracht. Ga er vanuit dat Telfort snel volgt. 🙂
Opnieuw installeren heb ik al 20x geprobeerd, zonder succes.
Kan toch niet zo zijn dat 't aan 't toestel ligt?
Vóór de nougat update werkte de app gewoon op dit toestel. Lijkt me dan ook meer een software issue.
Als je bij de recenties van de app op de playstore gaat neuzen zie je dat er best veel mensen al langere tijd dit probleem hebben, maar heb niet 't idee dat er vanuit Telfort veel gebeurt om dit probleem op te lossen.
Als je klantenservice belt, krijg je ook iedere keer hetzelfde lulverhaal en krijg je ook niet 't gevoel dat ze je serieus nemen.
Hi Caantje, ik ontvang net een reactie. De oplossing wordt ongeveer in de 3e of 4e week van januari (2017) verwacht.

Hoe staat het ervoor? Lijkt me handig een statement/update van telfort als sticky op dit forum te plaatsen. Ik denk dat steeds meer mensen hier last van gaan hebben. Android 7 wordt namelijk door veel grote leverancier (samsung, motorola, htc)inmiddels gepusht. Vind het persoonlijk wel lang duren aangezien Android al bijna 8 maanden beschikbaar is voor developers om hun apps hierop aan te passen.
Reputatie 1
Inmiddels ook de app geüpdate en werkt weer prima. Wel weer even wennen aan de nieuwe UI, en zoeken waar live TV gekeken kan worden.
Maar tevreden met de oplossing, had iets sneller gemogen maar dat is het dan wel.
Mooi dat de update eindelijk klaar is maar waarom wil Telfort bellen en telefoontjes beheren? Het gaat Telfort niks aan wie en wat er op mijn telefoon staat. Volgens mij is dit niet eens legaal. Graag antwoord hierop.
Reputatie 8
Badge +10
ter info, telfort weet het zelf ook niet:

Dat kan kloppen... de developers van KPN leveren dat aan en voor Telfort geldt dan... het komt wanneer het komt.
Zij hebben daar ook geen zicht op.
Reputatie 1
Tegen de tijd dat deze 'gratis aanvullende dienst' applicatie gefixed is mogen ze weer updaten. Android staat immers nooit stil met hun updates. Alle andere aanbieders hebben hun services wel up to date naar de nieuwste versie van Android. Ooit stond Telfort nog voor goede service. Maar in het verleden behaalde resultaten bieden wederom geen garantie voor de toekomst.....
Badge +2
Hi Caantje, ik ontvang net een reactie. De oplossing wordt ongeveer in de 3e of 4e week van januari (2017) verwacht.
Badge +2
Hi all, allereerst mijn excuses voor het ervaren ongemak. Jullie bevindingen / vragen staan uit bij een collega van mij. Zodra ik een reactie heb ontvangen meld ik dat hier.

Reageer