Tv online app werkt niet meer

• 19 november 2016
  • 36 reacties
  • 1640 keer bekeken

Sinds ik m'n Huawei Nexus 6P heb geupdate naar Android 7.0 Nougat krijg ik de app niet meer aan de praat, blijft crashen....
HELP!!!

36 reacties

Mooi dat de update eindelijk klaar is maar waarom wil Telfort bellen en telefoontjes beheren? Het gaat Telfort niks aan wie en wat er op mijn telefoon staat. Volgens mij is dit niet eens legaal. Graag antwoord hierop.
super fijn dat de nieuwe interactieve TV App er is die weer werkt op de laatste versie van Android. Gebruiksvriendelijkheid van de app zelf is ook enorm toegenomen.
Reputatie 1
Inmiddels ook de app geüpdate en werkt weer prima. Wel weer even wennen aan de nieuwe UI, en zoeken waar live TV gekeken kan worden.
Maar tevreden met de oplossing, had iets sneller gemogen maar dat is het dan wel.
Reputatie 1
Jaja, het heeft even geduurd maar eindelijk werkt het weer. En wat lijkt deze vernieuwde app toch als 2 druppels water op de kpn tv app welke al maanden geleden online kwam (op een paar logo's na dan...). Blijft vreemd dat het zolang heeft moeten duren maarja, het werkt weer even voor nu.
Badge
Machtiging voor telefoon is puur om inkomende gesprekken in achtergrond te houden denk ik als je TV kijkt. Maar dat is even vrij uit denken.
Dit gaat neem ik aan, over wat ik noem de blauwe app en niet de zwarte glasvezel app. Hoe dan ook er zijn vermoedelijk meer gebruikers die nog android 5 of 6 hebben dan 7. Maar verbeteringen of updates zou niet eigenlijk ook niet ten koste mogen gaan van gebruikers die niet de nieuwste android hebben.
Reputatie 1
Badge +1
De app is geüpdatet, TV kijken kan weer, zelf op een Nexus 5X. Tot zover het goede nieuws.

Het mindere nieuws is dat de app de machtigingen voor opslag, telefoon en locatie wil. Zonder die machtigingen start de app niet. Voor wat betreft opslag kan ik mij er nog iets bij voorstellen, maar locatie en telefoon lijkt me wat overdreven om tv te kunnen kijken.

Verder ziet de app er goed en overzichtelijk uit.
ter info, telfort weet het zelf ook niet:

Dat kan kloppen... de developers van KPN leveren dat aan en voor Telfort geldt dan... het komt wanneer het komt.
Zij hebben daar ook geen zicht op.

Daphne - Telfort
Community Manager
Maand geleden

Hi Caantje, ik ontvang net een reactie. De oplossing wordt ongeveer in de 3e of 4e week van januari (2017) verwacht.

vind het nogal tegenstrijdige berichtgeving
Reputatie 8
Badge +10

Dat kan kloppen... de developers van KPN leveren dat aan en voor Telfort geldt dan... het komt wanneer het komt.
Zij hebben daar ook geen zicht op.

Beste heer/mevrouw ,

Bedankt voor uw bericht aan Telfort.
Op dit moment hebben wij geen indicatie wanneer de iTV app ondersteund wordt voor Android 7 en hoger.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice.
Met vriendelijke groet,
Maurice
Reputatie 1
Ook hier de update gehad naar Nougat (Android 7.0). De TV Online app doet het daardoor óók niet meer. Hij start op tot ongeveer 42%, crasht en krijg de vraag of ik opnieuw wil starten.
Reputatie 1
Tegen de tijd dat deze 'gratis aanvullende dienst' applicatie gefixed is mogen ze weer updaten. Android staat immers nooit stil met hun updates. Alle andere aanbieders hebben hun services wel up to date naar de nieuwste versie van Android. Ooit stond Telfort nog voor goede service. Maar in het verleden behaalde resultaten bieden wederom geen garantie voor de toekomst.....
Hi Caantje, ik ontvang net een reactie. De oplossing wordt ongeveer in de 3e of 4e week van januari (2017) verwacht.

Hoe staat het ervoor? Lijkt me handig een statement/update van telfort als sticky op dit forum te plaatsen. Ik denk dat steeds meer mensen hier last van gaan hebben. Android 7 wordt namelijk door veel grote leverancier (samsung, motorola, htc)inmiddels gepusht. Vind het persoonlijk wel lang duren aangezien Android al bijna 8 maanden beschikbaar is voor developers om hun apps hierop aan te passen.
Reputatie 1
We zitten inmiddels in de 4e week van het jaar, dus de update zou er bijna moeten zijn. Kan Telfort even een statusupdate geven zodat we weten wanneer er een update komt van de app?
Reputatie 1
Badge +1
Of het zo simpel is door te zeggen 'je krijgt het er gratis bij' weet ik niet. Op basis van deze diensten heb je namelijk je keuze voor Telfort gemaakt. Daarnaast worden de diensten op de website beschreven als onderdeel van je tv-abonnement.

De informatie op de website is nu overigens onvolledig/onjuist. Bij Android staat namelijk 'Android 4 of hoger' (https://www.telfort.nl/persoonlijk/internet-tv-bellen/interactieve-tv/online-tv-kijken.htm) Dat klopt dus maar tot Android 6.0.1. Vanaf Android 7.0.0 werkt de app namelijk niet meer.

Persoonlijk zou ik liever een goede webversie zien op basis van HTML5 of iets dergelijks, zodat het wat meer platform onafhankelijk wordt.
Reputatie 8
Badge +10
[...]
Als betalende klanten hebben we daar immers recht op.

Niet dus...
Ik zeg het nog maar eens, iTV-Online is een gratis aanvullende dienst op het interactieve televisie-abonnement, en daar betaal je voor, niet voor het gebruik van de app of de website.
Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de 'Mijn Telfort' app voor mobiele telefonie of het kunnen gebruiken van extra opties als 'Méér TV' via de TV-ontvanger.
Om die reden heeft Telfort dan ook niet de plicht om verantwoording af te leggen middels 'duidelijke feedback' over wat er speelt.
Maar het zou inderdaad wel heel prettig zijn als ze de klanten wat gerichter op de hoogte zouden willen houden.
Reputatie 1
Een aantal weken geleden heeft de grote broer van Telfort, genaamd KPN, reeds een update (welke het mogelijk maakt om ITV te gebruiken op de nieuwste Android Nougat versie) beschikbaar gesteld voor zijn gebruikers. Is het dan niet gebruikelijk dat het kleine zusje van KPN, genaamd Telfort, ook deze update meteen vrij zou moeten kunnen geven? Of is Telfort meer het afgestoten weesje wat op eigen kracht opnieuw het wiel mag proberen uit te vinden om de app weer werkend te krijgen? Graag zie ik van Telfort een duidelijke feedback over wat er momenteel speelt en of we daadwerkelijk pas rond eind januari weer gebruik kunnen maken van ITV op ons Android toestel. Als betalende klanten hebben we daar immers recht op.
Reputatie 8
Badge +18

In dit zelfde Topic heeft de communicatie manager van Telfort bovenstaande reactie geplaatst
Reputatie 1
Leuk om te adverteren met TV kijken via Tablet of Smartphone, maar als het niet werkt op populaire toestellen sla je helemaal de plank mis. Kom op Telfort, steek eens wat energie in die app en schiet eens op met een app die ook werkt op Android 7. Mijn Nexus 5x draait al sinds augustus Android 7... Jullie lopen echt heel erg achter de feiten aan. Hoe zorgen jullie ervoor dat jullie bij de volgende Android update wel zijn voorbereid en dat de app het gewoon blijft doen?
KPN heeft inmiddels al meerdere updates beschikbaar gesteld. Waarom duurt het zo lang dat Telfort de vernieuwde app aanbied met Android 7 ondersteuning?
Hoi Daphne,

Dit gaat nergens meer over hier.
Kan toeval zijn, maar sinds ik hier op 't forum aan't zeuren ben, ligt m'n interactieve tv er ook om de haverklap uit. Dusdanig dat ik 't modem en ontvanger regelmatig moet resetten. Zijn jullie me aan't fukken soms???

Kosteloos overstappen naar KPN kan dus ook al niet.
Dan kan ik net zo goed een andere provider zoeken met een werkende app.
Wat zijn de kosten voor klantnummer 1001295066 als ik wil overstappen naar bijvoorbeeld Ziggo??

Hoop ik wel dat jullie er begrip voor hebben als ik dit draadje ga gebruiken voor promotiedoeleinden.
De Nougat update is sinds vorige week op steeds meer toestellen te vinden. Eventuele nieuwe klanten kunnen zich dan nog bedenken voordat ze besluiten om Telfort te kiezen.
Dus ik moet met mijn kids compromissen sluiten en een smartphone aanschaffen omdat jullie app niet up-to-date is..
Badge +2
Hi Caantje, wat ben je lief, dat je jezelf opoffert voor de kids 😉 Ook begrijp ik dat achter de pc kruipen niet echt ideaal is. Kun je een compromis met hen sluiten? Zijn zij oud genoeg voor een eigen smartphone? Is het een idee dat jij dan tv kijkt vanaf een beschikbaar toestel terwijl er wordt gegamed? Kosteloos overstappen is in dit geval geen optie. Voor de zekerheid ga ik wel voor jou op zoek naar een andere oplossing, maar ik beloof niks 😉
Hoi Daphne,

Ik zapte vanalles op m'n mobiel.
Heb 2 kids die nogal vaak de tv bezet houden met hun Playstation of X-box.
Achter de PC kruipen om tv te kijken, vind ik niet echt handig.

Lekker op de bank, oortjes in tv kijken op m'n mobiel was voor mij de ideale oplossing, Tot de Nougat update, helaas....

Maar, welke oplossing hebben jullie dan geboden??
Wachten tot volgend jaar en dan maar hopen dat 't is opgelost, is in mijn ogen geen oplossing.
Daarom vraag ik of ik kan overstappen naar jullie moedermaatschappij die blijkbaar wel een bijgewerkte app heeft. Dat zou voor mij een oplossing zijn....

Gr,
Caantje
Badge +2
Hoi Daphne,

Goh, word ik weer bijna 2 maanden aan 't lijntje gehouden, en 't blijft onder voorbehoud, terwijl m'n glazen bol me zegt dat 't dan toch nog niet is opgelost.

Dit is me allemaal te onzeker en gaat me te lang duren, kan ik overstappen naar KPN???

Ik begrijp het ongemak dat hierbij komt kijken heel goed en hiervoor mijn oprechte excuses. Het is natuurlijk super om als 1 van de eersten de nieuwste Android update uit te voeren, daarnaast is het enorm balen dat je pas na de update erachter komt dat de interactieve TV app niet meer werkt. Uit jouw teleurstelling maak ik op dat je vaker tv kijkt via je toestel? Welke programma's kijk je dan het liefste? Heb je, tot de geboden oplossing vanuit ons, nog een alternatief om het tv kijken alsnog mogelijk te maken?

Reageer