Tv online app werkt niet meer

  • 19 november 2016
  • 36 reacties
  • 1630 keer bekeken

Sinds ik m'n Huawei Nexus 6P heb geupdate naar Android 7.0 Nougat krijg ik de app niet meer aan de praat, blijft crashen....
HELP!!!

36 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Via onderstaande link kun je onderaan lezen dat jou toestel niet bij de geschikte devices staat, wellicht dat opnieuw installeren van app helpt

https://www.telfort.nl/persoonlijk/internet-tv-bellen/interactieve-tv/online-tv-kijken.htm
Reputatie 2
Badge
KPN heeft kort geleden een sterkverbeterde versie van de app uitgebracht. Ga er vanuit dat Telfort snel volgt. 🙂
Opnieuw installeren heb ik al 20x geprobeerd, zonder succes.
Kan toch niet zo zijn dat 't aan 't toestel ligt?
Vóór de nougat update werkte de app gewoon op dit toestel. Lijkt me dan ook meer een software issue.
Als je bij de recenties van de app op de playstore gaat neuzen zie je dat er best veel mensen al langere tijd dit probleem hebben, maar heb niet 't idee dat er vanuit Telfort veel gebeurt om dit probleem op te lossen.
Als je klantenservice belt, krijg je ook iedere keer hetzelfde lulverhaal en krijg je ook niet 't gevoel dat ze je serieus nemen.
Badge +2
Hi all, allereerst mijn excuses voor het ervaren ongemak. Jullie bevindingen / vragen staan uit bij een collega van mij. Zodra ik een reactie heb ontvangen meld ik dat hier.
Mooi, bedankt voor je reactie Daphne, ben benieuwd..
Hoi Daphne, nog niks gehoord van je collega?
Is 't probleem bekend bij jullie?
Wordt er aan gewerkt?
Wat is de status?
Is overstappen naar KPN misschien een optie?
HELP!
En toen was 't stil.... zucht!
Daphne, is je collega op vakantie soms?
Ben er een beetje klaar mee.
Voel me een beetje een zeur die niet serieus genomen wordt.
Dan ga ik 't via andere kanalen proberen..
Volgens mij hebben jullie de arrogantie dat er toch niemand energie in steekt om over zoiets te zeuren...
Badge +2
En toen was 't stil.... zucht!
Daphne, is je collega op vakantie soms?
Ben er een beetje klaar mee.
Voel me een beetje een zeur die niet serieus genomen wordt.
Dan ga ik 't via andere kanalen proberen..
Volgens mij hebben jullie de arrogantie dat er toch niemand energie in steekt om over zoiets te zeuren...


Oprechte excuses voor het uitblijven van een update. Het is absoluut niet zo dat ik jou en het probleem niet serieus neem. Inmiddels heb ik mijn collega opnieuw benaderd en ben ik in afwachting.
Tja Daphne,

Dit gaat al weken zo.
Iedere keer wordt er weer een andere collega geraadpleegd, maar steeds gebeurt er weer niks.
Ik weet nog net zo veel als een paar weken geleden, helemaal niks dus....

Toevallig gelezen dat inmiddels meer toestellen deze update gaan krijgen, ben ik eens benieuwd of jullie er wat meer vaart achter gaan zetten nu.
Badge +2
Hi Caantje, ik ontvang net een reactie. De oplossing wordt ongeveer in de 3e of 4e week van januari (2017) verwacht.
Hoi Daphne,

Goh, word ik weer bijna 2 maanden aan 't lijntje gehouden, en 't blijft onder voorbehoud, terwijl m'n glazen bol me zegt dat 't dan toch nog niet is opgelost.

Dit is me allemaal te onzeker en gaat me te lang duren, kan ik overstappen naar KPN???
Badge +2
Hoi Daphne,

Goh, word ik weer bijna 2 maanden aan 't lijntje gehouden, en 't blijft onder voorbehoud, terwijl m'n glazen bol me zegt dat 't dan toch nog niet is opgelost.

Dit is me allemaal te onzeker en gaat me te lang duren, kan ik overstappen naar KPN???


Ik begrijp het ongemak dat hierbij komt kijken heel goed en hiervoor mijn oprechte excuses. Het is natuurlijk super om als 1 van de eersten de nieuwste Android update uit te voeren, daarnaast is het enorm balen dat je pas na de update erachter komt dat de interactieve TV app niet meer werkt. Uit jouw teleurstelling maak ik op dat je vaker tv kijkt via je toestel? Welke programma's kijk je dan het liefste? Heb je, tot de geboden oplossing vanuit ons, nog een alternatief om het tv kijken alsnog mogelijk te maken?
Hoi Daphne,

Ik zapte vanalles op m'n mobiel.
Heb 2 kids die nogal vaak de tv bezet houden met hun Playstation of X-box.
Achter de PC kruipen om tv te kijken, vind ik niet echt handig.

Lekker op de bank, oortjes in tv kijken op m'n mobiel was voor mij de ideale oplossing, Tot de Nougat update, helaas....

Maar, welke oplossing hebben jullie dan geboden??
Wachten tot volgend jaar en dan maar hopen dat 't is opgelost, is in mijn ogen geen oplossing.
Daarom vraag ik of ik kan overstappen naar jullie moedermaatschappij die blijkbaar wel een bijgewerkte app heeft. Dat zou voor mij een oplossing zijn....

Gr,
Caantje
Badge +2
Hi Caantje, wat ben je lief, dat je jezelf opoffert voor de kids 😉 Ook begrijp ik dat achter de pc kruipen niet echt ideaal is. Kun je een compromis met hen sluiten? Zijn zij oud genoeg voor een eigen smartphone? Is het een idee dat jij dan tv kijkt vanaf een beschikbaar toestel terwijl er wordt gegamed? Kosteloos overstappen is in dit geval geen optie. Voor de zekerheid ga ik wel voor jou op zoek naar een andere oplossing, maar ik beloof niks 😉
Dus ik moet met mijn kids compromissen sluiten en een smartphone aanschaffen omdat jullie app niet up-to-date is..
Hoi Daphne,

Dit gaat nergens meer over hier.
Kan toeval zijn, maar sinds ik hier op 't forum aan't zeuren ben, ligt m'n interactieve tv er ook om de haverklap uit. Dusdanig dat ik 't modem en ontvanger regelmatig moet resetten. Zijn jullie me aan't fukken soms???

Kosteloos overstappen naar KPN kan dus ook al niet.
Dan kan ik net zo goed een andere provider zoeken met een werkende app.
Wat zijn de kosten voor klantnummer 1001295066 als ik wil overstappen naar bijvoorbeeld Ziggo??

Hoop ik wel dat jullie er begrip voor hebben als ik dit draadje ga gebruiken voor promotiedoeleinden.
De Nougat update is sinds vorige week op steeds meer toestellen te vinden. Eventuele nieuwe klanten kunnen zich dan nog bedenken voordat ze besluiten om Telfort te kiezen.
KPN heeft inmiddels al meerdere updates beschikbaar gesteld. Waarom duurt het zo lang dat Telfort de vernieuwde app aanbied met Android 7 ondersteuning?
Reputatie 1
Leuk om te adverteren met TV kijken via Tablet of Smartphone, maar als het niet werkt op populaire toestellen sla je helemaal de plank mis. Kom op Telfort, steek eens wat energie in die app en schiet eens op met een app die ook werkt op Android 7. Mijn Nexus 5x draait al sinds augustus Android 7... Jullie lopen echt heel erg achter de feiten aan. Hoe zorgen jullie ervoor dat jullie bij de volgende Android update wel zijn voorbereid en dat de app het gewoon blijft doen?
Reputatie 8
Badge +17
Hi Caantje, ik ontvang net een reactie. De oplossing wordt ongeveer in de 3e of 4e week van januari (2017) verwacht.

In dit zelfde Topic heeft de communicatie manager van Telfort bovenstaande reactie geplaatst
Reputatie 1
Een aantal weken geleden heeft de grote broer van Telfort, genaamd KPN, reeds een update (welke het mogelijk maakt om ITV te gebruiken op de nieuwste Android Nougat versie) beschikbaar gesteld voor zijn gebruikers. Is het dan niet gebruikelijk dat het kleine zusje van KPN, genaamd Telfort, ook deze update meteen vrij zou moeten kunnen geven? Of is Telfort meer het afgestoten weesje wat op eigen kracht opnieuw het wiel mag proberen uit te vinden om de app weer werkend te krijgen? Graag zie ik van Telfort een duidelijke feedback over wat er momenteel speelt en of we daadwerkelijk pas rond eind januari weer gebruik kunnen maken van ITV op ons Android toestel. Als betalende klanten hebben we daar immers recht op.
Reputatie 8
Badge +10
[...]
Als betalende klanten hebben we daar immers recht op.

Niet dus...
Ik zeg het nog maar eens, iTV-Online is een gratis aanvullende dienst op het interactieve televisie-abonnement, en daar betaal je voor, niet voor het gebruik van de app of de website.
Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de 'Mijn Telfort' app voor mobiele telefonie of het kunnen gebruiken van extra opties als 'Méér TV' via de TV-ontvanger.
Om die reden heeft Telfort dan ook niet de plicht om verantwoording af te leggen middels 'duidelijke feedback' over wat er speelt.
Maar het zou inderdaad wel heel prettig zijn als ze de klanten wat gerichter op de hoogte zouden willen houden.
Reputatie 1
Badge +1
Of het zo simpel is door te zeggen 'je krijgt het er gratis bij' weet ik niet. Op basis van deze diensten heb je namelijk je keuze voor Telfort gemaakt. Daarnaast worden de diensten op de website beschreven als onderdeel van je tv-abonnement.

De informatie op de website is nu overigens onvolledig/onjuist. Bij Android staat namelijk 'Android 4 of hoger' (https://www.telfort.nl/persoonlijk/internet-tv-bellen/interactieve-tv/online-tv-kijken.htm) Dat klopt dus maar tot Android 6.0.1. Vanaf Android 7.0.0 werkt de app namelijk niet meer.

Persoonlijk zou ik liever een goede webversie zien op basis van HTML5 of iets dergelijks, zodat het wat meer platform onafhankelijk wordt.
Reputatie 1
We zitten inmiddels in de 4e week van het jaar, dus de update zou er bijna moeten zijn. Kan Telfort even een statusupdate geven zodat we weten wanneer er een update komt van de app?
Hi Caantje, ik ontvang net een reactie. De oplossing wordt ongeveer in de 3e of 4e week van januari (2017) verwacht.

Hoe staat het ervoor? Lijkt me handig een statement/update van telfort als sticky op dit forum te plaatsen. Ik denk dat steeds meer mensen hier last van gaan hebben. Android 7 wordt namelijk door veel grote leverancier (samsung, motorola, htc)inmiddels gepusht. Vind het persoonlijk wel lang duren aangezien Android al bijna 8 maanden beschikbaar is voor developers om hun apps hierop aan te passen.
Reputatie 1
Tegen de tijd dat deze 'gratis aanvullende dienst' applicatie gefixed is mogen ze weer updaten. Android staat immers nooit stil met hun updates. Alle andere aanbieders hebben hun services wel up to date naar de nieuwste versie van Android. Ooit stond Telfort nog voor goede service. Maar in het verleden behaalde resultaten bieden wederom geen garantie voor de toekomst.....

Reageer