beantwoord

TV Online alleen beschikbaar op thuisnetwerk of ook op andere Telfort verbindingen?

• 18 juli 2014
  • 17 reacties
  • 6085 keer bekeken

Ik vroeg me af of TV Online @ https://telfort.itvonline.nl/ echt puur alleen beschikbaar is op je eigen thuisnetwerk? of is het ook mogelijk om met de inloggegevens van je Interactieve TV op een andere Telfort Internet (xDSL) verbinding gebruik te maken van deze dienst?

Mocht dat niet kunnen zijn er dan wel plannen om dat in de toekomst mogelijk te maken? Bij UPC kan je bijvoorbeeld sinds kort overal online TV kijken via hun apps en website, zelfs via een mobiele 3G of 4G verbinding.
icon

Beste antwoord door Michael 25 juli 2014, 14:44

@Allen,

Na uitvoerig navragen en reproduceren moet ik helaas concluderen dat mijn collega Kim het niet juist had.

Je kan inloggen met jouw gegevens op andermans Telfort-verbinding (met de app, in de browser etc). Maar je krijgt dan de melding dat je niet verbonden bent met je eigen thuisnetwerk. Dit is op zich ook logisch. Het zou namelijk betekenen dat ik mijn hele buurt blij kan maken met mijn inloggegevens, die kunnen dan genieten van al mijn zenderpakketten, zonder dat daar kosten voor worden gegenereerd. Het is overigens wèl mogelijk om opnames in te plannen vanaf andermans verbinding.

Voor de duidelijkheid een screenshot:

Mijn excuus voor deze verwarring.

Michael
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

17 reacties

Badge +2
Je kan ook op een ander Telfort netwerk, niet op 3G/4G of ander WiFi Netwerk.
Bedankt voor je reactie! Dus als ik het goed begrijp kan je dus met je met je eigen ITV inlog gegevens op elk willekeurig Telfort internet verbinding online TV kijken (ook bij degene die bijv. geen ITV abo naast hun internet hebben afgesloten)?

De enige voorwaarde is dus dat je vanaf een Telfort internet verbinding kijkt?

En heeft iemand dit in de praktijk kunnen testen?
Reputatie 8
Badge +19

Ik wist niet beter dan dat dit niet mogelijk was, alleen als je een VPN aanmaakt.
Volgens mij zijn de gebruikersnaam en de pincode gekoppeld aan je eigen netwerk, hoe weet ik niet, dat kan via het IP-adres zijn of een mac-adres of een andere hardware-ID.
Of zoiets...
Badge +2
Bedankt voor je reactie! Dus als ik het goed begrijp kan je dus met je met je eigen ITV inlog gegevens op elk willekeurig Telfort internet verbinding online TV kijken (ook bij degene die bijv. geen ITV abo naast hun internet hebben afgesloten)?

De enige voorwaarde is dus dat je vanaf een Telfort internet verbinding kijkt?

Voor zover ik weet wel. Ben zelf niet in de mogelijkheid dit sluitend te testen. Hoor graag van je zodra jij het in de praktijk geprobeerd hebt.
Kan iemand van Telfort dit misschien ophelderen? ik kan dit zelf nu helaas ook niet testen... (geen Telfort verbinding hier in de buurt)

De vraag is voor de duidelijkheid: Kan je op elk willekeurige Telfort (xDSL) verbinding online TV kijken met gebruik van je eigen iTV inlog gegevens (Abonnementsnummer & pincode) ook bij degene die geen iTV naast die specifieke internet verbinding hebben afgesloten?

De reden dat ik dit vraag is omdat ik op een andere locatie dan mijn thuis locatie (waar ik Telfort + iTV heb) opzoek ben naar een geschikte internet provider.

Een apart TV abo vind ik voor die locatie niet echt noodzakelijk, er zal daar nauwelijks TV worden gekeken. Dus dan zou online TV (via mijn eigen inloggegevens) een prima oplossing moeten zijn (als dat dus werkt? :P)
Badge
@Jeroen06,

Ik heb het even voor je nagevraagd en ja, het is mogelijk!
Je kunt iTV online kijken op elke willekeurige Telfort internetverbinding. Er zou dan automatisch ingelogd moeten worden. Lukt dit niet, dan kan je inloggen met je eigen inloggegevens.

Kim
Reputatie 8
Badge +19
Bedankt Kim, voor duidelijkheid in deze..!
Als ik binnenkort eens bij iemand kom die ook een Telfort iTV-abo heeft dan neem ik mijn tablet mee en ga ik dat proberen.
Of kan dit ook als deze geen iTV-abo heeft maar alleen internet van Telfort..?
Bedankt Kim voor het snelle antwoord, automatisch inloggen zal waarschijnlijk alleen werken bij een internetverbinding van Telfort waarbij diegene ook een Telfort iTV-abo heeft.

Bij een internetverbinding van Telfort zonder een specifiek iTV-abo kan ik dan dus gewoon inloggen op: https://telfort.itvonline.nl/ en met m'n eigen inloggegevens en TV kijken :)

Graag zou ik dit nog wel ff willen testen, als iemand hier op het forum een Telfort internetverbinding heeft zonder iTV-abo dan zou ik het graag ff testen via bijv. TeamViewer of een VPN verbinding? Hoor het wel 🙂
Badge
Bedankt Kim, voor duidelijkheid in deze..!
Als ik binnenkort eens bij iemand kom die ook een Telfort iTV-abo heeft dan neem ik mijn tablet mee en ga ik dat proberen.
Of kan dit ook als deze geen iTV-abo heeft maar alleen internet van Telfort..?

Correct me if I wrong, maar als die iemand waar je tablet naar toe neemt een itv-abbo heeft zal deze toch wel inloggen met het ip adres van dat abonnement. iIk heb thuis nog nooit het abo nummer ingevuld op mijn tablet. Wordt altijd automatisch ingelogd. kzie niet waarom dat anders zou moeten zijn bij een ander met itv en jouw tablet.
Je zou dan echt bij iemand moeten proberen met alleen een internetverbinding en geen itv abo.
Reputatie 8
Badge +19
Wordt altijd automatisch ingelogd. kzie niet waarom dat anders zou moeten zijn bij een ander met itv en jouw tablet.

Waar het om gaat is dat ik bij een andere Telfort-abonnee kan inloggen met MIJN gegevens en dus via mijn eigen abonnement kan kijken.
Stel dat ik wel een abonnement heb op de sportzenders en die andere abonnee niet dan kan ik daar dus toch kijken.

PS. de vraag komt trouwens oorspronkelijk niet van mezelf maar uit het topic 'Telfort iPhone app op andermans telfort netwerk'.
Reputatie 8
Badge +2
@Allen,

Na uitvoerig navragen en reproduceren moet ik helaas concluderen dat mijn collega Kim het niet juist had.

Je kan inloggen met jouw gegevens op andermans Telfort-verbinding (met de app, in de browser etc). Maar je krijgt dan de melding dat je niet verbonden bent met je eigen thuisnetwerk. Dit is op zich ook logisch. Het zou namelijk betekenen dat ik mijn hele buurt blij kan maken met mijn inloggegevens, die kunnen dan genieten van al mijn zenderpakketten, zonder dat daar kosten voor worden gegenereerd. Het is overigens wèl mogelijk om opnames in te plannen vanaf andermans verbinding.

Voor de duidelijkheid een screenshot:

Mijn excuus voor deze verwarring.

Michael
Reputatie 8
Badge +19
Michael, bedankt voor deze definitieve uitslag over dit issue.
Er staan meerdere topics open over deze vraag dus ik ga nu in wat andere topics naar jouw reactie linken... ;)

[Edit: dat bleek dus nog één ander topic te zijn, ik dacht dat er meer waren]
Reputatie 8
Badge +2
Michael, bedankt voor deze definitieve uitslag over dit issue.
Er staan meerdere topics open over deze vraag dus ik ga nu in wat andere topics naar jouw reactie linken... ;)

[Edit: dat bleek dus nog één ander topic te zijn, ik dacht dat er meer waren]

Dat zullen andere forumgebruikers erg waarderen! En ik met hen!
Dank weer, voor de inspanning :)

Michael
Badge

Waar het om gaat is dat ik bij een andere Telfort-abonnee kan inloggen met MIJN gegevens en dus via mijn eigen abonnement kan kijken.
Stel dat ik wel een abonnement heb op de sportzenders en die andere abonnee niet dan kan ik daar dus toch kijken.

Daar had ik inderdaad even niet aangedacht, aan de zenderpakketten die bv de buurman niet hebt en jij wel.
Bij UPC schijnt het sinds kort wel mogelijk te zijn dus kan nooit lang duren of de KPN/Telfort zal wel moeten volgen willen ze niet te veel klanten kwijt raken.
Badge
Bij UPC is inderdaad mogelijk tegenwoordig, alleen de extra (premium) zenders kun je dan niet kijken, bijvoorbeeld HBO, Film1 etc.
Wanneer wordt het mogelijk om via je 4G netwerek de ITV app te gebruiken?
Of is het al mogelijk, thuis heb ik alles van Telfort , maar als mobile provider heb ik T-Mobile.
Alvast Bedankt,
Reputatie 8
Badge +19
Wanneer wordt het mogelijk om via je 4G netwerek de ITV app te gebruiken?
Of is het al mogelijk, thuis heb ik alles van Telfort , maar als mobile provider heb ik T-Mobile.
Alvast Bedankt,

Volgens mij is 3G en 4G alleen een kwestie van snelheid en heeft dat niets met het kunnen ontvangen van iTV-online op je phone te maken.
Je kan met je mobiele abonnement van T-Mobile met de app ook iTV-online ontvangen.