beantwoord

tv kijken via pc op vakantie adres

• 20 november 2017
  • 24 reacties
  • 2610 keer bekeken

Ik wil tv kijken via de pc op een vakantie adres en had begrepen in de telfort winkel dat dit (ik heb geen glasvezel verbinding) kan, maar als ik het probeer en mij inlog krijg ik de boodschap dat ik geen verbinding kan maken met mijn thuisnetwerk.

Vraag 1. Weet iemand of dit nu wel of niet kan via een internet verbinding van een ander
Vraag 2. Zo, ja wat er mis gaat
icon

Beste antwoord door Galdor68 20 november 2017, 17:03

De kleur van de afstands bediening zegt niet zoveel of het wel of geen glasvezel verbinding is. Dat is meer het verschil tussen een vorige en huidige glasvezel abonnement.

Het vakantie adres heeft dus internet waar jullie alleen de wifi gebruiken, maar op dat adres geen tv abonnement? Dan zou je alleen via een pc, laptop of tablet kunnen kijken. Je moet dan wel op itv inloggen met de gegevens van je thuis abonnement.
Bekijk reactie

24 reacties

Aanvulling: Het is mij een tijdje geleden wel enkele keren gelukt, maar momenteel niet (karbouw). Hoe kan dit ???
Reputatie 8
Badge +11
Het zou gewoon moeten kunnen. Verschil is alleen dat je via je eigen netwerk niet hoeft in te loggen.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/online-tv-kijken-3.htm
Beste GJC,

Bedankt, echter:

1. Enig idee waarom het dan niet lukt ? En waarom steeds de melding komt met kan geen verbinding maken met het thuisnetwerk. Zou het kunnen uitmaken dat op het vakantieadres via een Telfort glasvezelmodem het internet loopt ?
2. En weet U of je op je vakantieadres, moet het natuurlijk wel eerst werken, ook een opnamepakket kunt gebruiken. Wil ik nl. gaan aanschaffen. De jongen in de Telfort winkel dacht van wel, maar hij probeerde het zelf in de winkel en toen lukte het hem niet.
Het opname pakket staat los van waar je bent, dit wordt allemaal in de cloud op geslagen en normaal gesproken zou je dit zowel via de tv ontvangers als via de app en pc's terug moeten kunnen kijken.

Om wat voor verbinding gaat het eigenlijk? Welke haalbare snelheid? In je eerste post hebt je het over geen glasvezel en in de andere post heb je het wel over een glasvezelmodem (NT) wat voor router gebruik je de Experiabox?
Beste Galdor68

ik heb thuis internet en interactieve tv (witte afstandbediening dus geen glasvezel). Ik weet zo niet welke box, modem hierbij zit. Op het vakantieadres is er wireless glasvezelinternet via de experiabox v8 en geen tv. Nu wil ik op het vakantieadres tv kijken en opnemen. Maar lukt het mij wel om in te loggen maar krijg ik dan de melding "U kunt dit programma niet bekijken. Er is geen verbinding met uw thuisnetwerk". Wat vreemd is omdat het eerder, ik heb het een paar keer kort geprobeerd, wel is gelukt.
De kleur van de afstands bediening zegt niet zoveel of het wel of geen glasvezel verbinding is. Dat is meer het verschil tussen een vorige en huidige glasvezel abonnement.

Het vakantie adres heeft dus internet waar jullie alleen de wifi gebruiken, maar op dat adres geen tv abonnement? Dan zou je alleen via een pc, laptop of tablet kunnen kijken. Je moet dan wel op itv inloggen met de gegevens van je thuis abonnement.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Karbouw, welkom op het forum! Zoals Galdor68, heeft aangegeven moet je inderdaad inloggen met je abonnementsnummer en pincode om gebruik te kunnen maken van Online TV, omdat je niet bent aangesloten op je thuisnetwerk. Ben je hiermee voldoende geïnformeerd?
Beste Stephan,

Bedankt voor de reactie. Dit heb ik gedaan. Hij doet het echter nog niet. In het verleden deed hij het echter wel. Vreemd. Nu heb ik gehoord dat dit tegenwoordig niet meer via een laptop kan maar alleen nog via een app op smartphone of tablet. Klopt dit. Want zou voor mij erg vervelend zijn en overweeg dan over te stappen naar andere provider.
@karbouw aangezien je schrijft dat je op je vakantie adres van een experiabox V8 gebruik maakt klopt dat niet.
Die stelling gaat alleen op voor een glasvezel abonnement van voor 2015 dan heeft de NT (glasmodem) een coax aansluiting. En heb je inderdaad een andere app nodig.

Gezien je op beide adressen een recent abonnement of zoals dat heet nieuwe propositie lijkt te hebben,dan heb je juist wel meer mogelijkheden.
Hier de verschillen.
https://forum.telfort.nl/internet-267/uitleg-vergelijk-ons-oude-en-nieuwe-glasvezelabonnement-49935

Nog even ter herhaling en overvloedde je zou op je vakantieadres voor online tv moeten inloggen met de gegevens van je huisadres!!!
Badge +18
Nog even ter herhaling en overvloedde je zou op je vakantieadres voor online tv moeten inloggen met de gegevens van je huisadres!!!

Tenzij hij op zijn vakantieadres een eigen aansluiting heeft. Hoe komt hij daar anders aan een V8?
@nelly jacobadaar zou alleen een glasvezel internet abonnement zijn zonder tv. Maar dan zou die inlog optie voor online tv toch even zo goed moeten werken ? Dus met de inlog gegevens van het huisadres.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je reactie Karbouw. Bij jouw type abonnement kun je via al je apparaten naar Interactieve TV kijken. Kun je het wellicht via een andere laptop testen om te kijken of het wel lukt?
@Stephen - Telfort hikt het systeem niet vanwege de twee adressen die beide een abonnement bij Telfort lijken te hebben? Even hardop gedacht.
Reputatie 8
Het zijn twee verschillende aansluitingen en internetadressen.
Op een "NIET thuislocatie" kun je alleen TV via "internet" met een webbrowser bekijken.
(Of via een app op een tablet). Vandaar "online TV". https://telfort.itvonline.nl/
Daarvoor geldt in principe reeds je abonnementsnummer en pincode wat je daarvoor nodig hebt.

Binnen Nederland via een webbrowser naar ik dacht wel met beperking in het aantal zenders??
Wil je een grotere keuze aan zenders, zou je een VPN-verbinding met de thuislocatie kunnen opzetten.
(Dat werkt ook in het buitenland).
In dat geval betrek je de stream van thuis. Die moet dan wel voldoende uploadcapaciteit hebben.
Zonder glasvezel op de thuislocatie, kan dat al snel te weinig zijn.
Het zijn twee verschillende aansluitingen en internetadressen.
Op een "NIET thuislocatie" kun je alleen TV via "internet" met een webbrowser bekijken.
(Of via een app op een tablet). Vandaar "online TV". https://telfort.itvonline.nl/
Daarvoor geldt in principe reeds je abonnementsnummer en pincode wat je daarvoor nodig hebt.

Dit is dus wat TS wil maar gaat niet goed. Dus is er een reden waarom bij gebruik van de gegevens van het Thuis-adres dit niet lukt? Anders dan ergens een verkeerde abonnee nummer en pincode.
Reputatie 8
Als het een paar keer verkeerd is gegaan, staan er in het systeem een aantal aanmeldingen geregistreerd. Er zit een maximum aan het aantal online TV streams. Weet zo niet hoeveel, maar denk dat bij 5 aanmeldingen je aan het maximum zit.

Ik dacht dat je bij de Android Telfort app het aantal aanmeldingen kunt achterhalen, en apparaten kunt afkoppelen. Maar dat is ook al weer wat langer geleden dat ik dat heb gezien. Inmiddels is de app naar een nieuwere versie aangepast.
Dat is dus vergelijkbaar met het koppelen van een apparaat bij de Amino's. Daar is het aantal koppelingen via het menu van de ontvanger te zien. En te verwijderen, dit speelt hier niet op basis van alle antwoorden.

Van de andere ontvangers weet ik het niet maar dat zou een verklaring zijn waarom het ooit wel heeft gewerkt maar nu niet.
Beste Stephen en anderen,

Bedankt voor de reacties. Ik heb voor de zekerheid iemand op een andere plek met een andere laptop en provider het laten proberen maar dit lukte ook niet. Wil het nog aan iemand die een ipath heeft gaan vragen maar ben bang dat dit ook niets zal opleveren.

Samenvattend. Zoals ik het nu begrijp zou het dus moeten werken als je op een laptop naar https://telfort.itvonline.nl/ gaat en hier je inlog en pincode ingeeft (dit heeft t ook gedaan toen ik t enkele maanden geleden probeerde). Maar blijft onduidelijk waarom ik nu wel kan inloggen maar vervolgens als ik naar een uitzending wil kijken de mededeling komt dat er geen verbinding kan worden gemaakt met t thuisnetwerk. Dwz U kunt dit programma niet bekijken. Er is geen verbinding met uw thuisnetwerk.

Zelf kan ik nog 1 ding bedenken. Op het KPN forum krijgen mensen ook een dergelijk bericht. Daar zou t aan een instelling bij KPN liggen die ze moeten omzetten.
Zelf kan ik nog 1 ding bedenken. Op het KPN forum krijgen mensen ook een dergelijk bericht. Daar zou t aan een instelling bij KPN liggen die ze moeten omzetten.
Dit klinkt logisch, gezien de test is hierbij gebruik gemaakt van de codes van het thuis adres? Dat is wel een cruciaal iets, wat je ongetwijfeld weet na alle herhalingen daarvan :8
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Karbouw, bedankt voor je reactie. Ik heb je een terubellinkje gestuurd via een privébericht. Laat je hier even weten zodra je bent gebeld? Bij voorbaat dank!
Beste Allen,

Van helpdesk Telfort begrepen dat je buiten huis momenteel alleen tv kunt kijken via een android of apple app! Dus zelf inloggen via itvonline kan officieel niet. Desondanks gister toch (voor t eerst in 1,5 week) gelukt. Maar vandaag (zelfde gedaan) lukt t weer niet. Vreemd.

Nu is nog een optie een programma voor android apps op de laptop (windows) zetten. Heeft iemand hier ervaring mee ? Of heeft iemand nog een ander idee ?
Reputatie 1
Heel irritant dat het niet werkt, zelf net getest en idd melding ' er is geen verbinding met uw thuisnetwerk. U kunt dit programma alleen opnemen.'
Wat een idiote melding, ik ben niet thuis. hier kan ik toch helemaal nix mee :@:@
Reputatie 8
Als je een VPN-verbinding met thuis opzet waarschijnlijk wel.
Reputatie 8
Badge +17
Ander idee; Wellicht kun je het proberen via de iTv app d.m.v. van chrome casting mits de tv geschikt is voor casten

Reageer