beantwoord

Tv Kijken op Macbook pro

• 29 december 2015
  • 10 reacties
  • 1372 keer bekeken

Badge
Hallo door een fatale crash van mijn laptop,moet ik nu via de laptop van mijn werk kijken naar tv online, wel inlogscherm maar geen beeld, wie kan mij helpen
icon

Beste antwoord door inimini 22 januari 2016, 11:15

Het is nu toch gelukt!!! :)
Heb nog eens naar de nieuwste update van Silverlight gekeken en het bleek dat ik versie 4.0 had. Heb 5.0 geïnstalleerd en voor het eerst kon ik meer in het menu zien bij Telfort TV online. Eerst had ik alleen geluid en kon ik de cursor niet neerzetten om een keuze te maken, maar na een tijdje lukte dat wel.
Dus probleem opgelost!
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Heb je Silverlight voor de Mac geinstalleerd..?

www.macupdate.com/app/mac/26623/silverlight
Badge
@enterprise,
heb Silverlight geïnstalleerd geen verschil, mac draait op de laatste osx El Capitan
Badge
Zie nu dat je ook niet kunt kijken met Macbook naar TV online. Heb daar ook gisteren vraag over gesteld. Het kan toch niet eraan liggen dat het om een MAC gaat? Op de iPad werkt het wel, maar daar krijgen we wel vaak "deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar", of dat het beeld zomaar stil staat.
Ik hoor graag of er oplossingen zijn, en ook of/hoe tarzey2014 eruit gekomen is.
Reputatie 8
Badge +2
Hi inimini! Het hoort feitelijk te werken in de Safari Browser. Krijg je een specifieke foutmelding?
Badge
Ja, ik kreeg een keer de melding "pluginfout" op het scherm. Heb het net nog een keer geprobeerd, maar lukt ook niet. Ik kreeg nog de tip om met netwerkkabel te gebruiken, dat heb ik nog niet gedaan.
Ik kan wel de Gids zien en ook een programma uitkiezen, maar dan is er alleen de optie om iets op te nemen en als ik "nu kijken" kies gebeurt er helemaal niets. Nu net geprobeerd, en weer niets, zelfs geen foutmelding erbij.
Zal foto meesturen, als me dat lukt.
Badge
Ook met netwerkkabel lukt het niet om online TV te kijken, heel vreemd.
Dus ik hoor graag nog tips van anderen die ook via Safari deze dienst kunnen gebruiken.
Badge
Heb nog eens naar de nieuwste update van Silverlight gekeken en het bleek dat ik versie 4.0 had. Heb 5.0 geïnstalleerd en voor het eerst kon ik meer in het menu zien bij Telfort TV online. Eerst had ik alleen geluid en kon ik de cursor niet neerzetten om een keuze te maken, maar na een tijdje lukte dat wel.
Dus probleem opgelost!
Reputatie 8
Badge +9
Heb nog eens naar de nieuwste update van Silverlight gekeken en het bleek dat ik versie 4.0 had. Heb 5.0 geïnstalleerd...

Tja... :8
Fijn dat je probleem opgelost is. 😉
Ik heb sinds kort Telfort TV, maar kan

geen tv kijken op mijn Macbook Pro. Ik heb de nieuwste versie van Silverlight.
Op de iPad werkt het wel.
Badge
Bij mij heeft het destijds gewerkt, dat ik wel kon kijken. Maar het valt steeds uit, zowel op de laptop als op de iPad.

Wat ik nu doe: op de laptop op www.npo.nl kijken. Als we direct op de website TV kijken (alleen de eerste 3 zenders) hebben we weinig problemen. Een enkele keer stopt kort het beeld, maar herstelt zich dan weer. Niet te vergelijken met de kwetsbare en slechte verbinding als we via Telfort Online proberen te kijken. Dus meteen ook het bewijs dat het niet aan ons interne netwerk ligt, want alle andere zaken op internet gaan wel gewoon. En ook Netflix kijken via de TV en ook via laptop of iPad gaat goed.

Waarschijnlijk een probleem van Telfort, dat ze het met te weinig bandbreedte aanbieden?

Reageer