beantwoord

Tv hapert steeds

• 22 september 2018
  • 24 reacties
  • 421 keer bekeken

Dag,

al een hele tijd hapert onze tv regelmatig. Soms gaat t een tijdje goed en dan weer heel slecht. Laatste tijd steeds vaker gewoon onmogelijk om tv te kijken..
Ik heb stappenplan doorlopen, maar geen effect. We gebruiken verbindingsset en tv kijken via “draad” gaat wél goed dus ik heb het idee dat het probleem bij de verbindingsset zit.

m vr gr
icon

Beste antwoord door Lin 17 oktober 2018, 22:00

Ja: toen er eergisteren weer problemen waren hebben we lampen eruit gedraaid, maar dit gaf geen verbetering. T gaat vanavond weer trouwens wel goed (en ledlampen zijn aan). Dus het is niet continu slecht. Lampje op adapter knippert oranje nu, dus verbinding is toch niet optimaal kennelijk.
Bekijk reactie

24 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Draai 1 verbindingsadapter eens een halve slag
gisteren geprobeerd, geen effect helaas
Reputatie 8
Badge +17
Heb je de adapter in een vaste contactdoos en daarnaast geen andere apparaten aangesloten in dezelfde contactdoos
Ja in vaste contactdoos. En er zit wel een andere stekker in diezelfde contactdoos, maar die heb ik er laatst al eens uit gehaald (had ik op forum al gelezen) en toen veranderde er niets...
Reputatie 8
Badge +17
Als je de adapters al gereset hebt en/of van nieuwe firmware hebt voorzien, denk ik dat 1 adapter een licht defectje heeft.
Vul in je forumprofiel je klantnummer in zodat webcare weet wie je bent als ze reageren
Gedaan!
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Lin, ik zie nog geen gegevens op je profiel staan om mee te kunnen kijken. Als je daar je klantnummer, postcode en huisnummer invoert kan ik met je meekijken wat er precies speelt.
Hallo Jasper, klantnr stond er al, adres staat er nu ook. Zou fijn zijn als je kunt helpen want we kunnen alleen nog met draad tv kijken, draadloos lukt niet meer want dan continu slecht beeld. Lampje op adapter blijft oranje/rood knipperen...
Reputatie 8
Badge +11
Dat klantnummer wat er stond kan ik niet op zoeken, dat kan alleen met klantnummers met alleen cijfers 🙂 Met het adres heb ik je abonnement nu gevonden, in eerste instantie heb ik de verbinding tot en met de ZyXEL modem nagekeken en die ziet er goed uit. Dat de tv het ook goed doet als deze via de kabel is aangesloten bevestigd dat en daarom neig ik ook naar de draadloze set. Hoeveel lampjes hebben de adapters die je hebt, zijn dat 3 lampjes of is dat er 1? Wat je kunt doen is de adapters opnieuw met elkaar laten verbinden, op deze pagina staat beschreven hoe je dat kunt doen. Ik hoor de uitkomst graag van je!
adapters en kastje interactieve tv nog n keer gereset en ge-update, ont- en weer gekoppeld en vanavond lijkt t stuk beter. Lampje op adapter (middelste van de 3) knippert nog wel steeds oranje trouwens terwijl dat groen zou moeten zijn, dus nog niet helemaal goed lijkt me. We zullen zien...
Reputatie 8
Badge +11
Het middelste lampje op deze draadloze set geeft de verbinding tussen de verschillende draadloze adapters weer. Dat die oranje is betekent dat die verbinding niet optimaal is, maar er is wel genoeg signaal om het tv beeld te laten zien. Als dat lampje oranje blijft, kan je de adapter in een ander stopcontact proberen en als het dubbele stopcontacten zijn maar een van beide gebruiken (de tweede aansluiting heeft dan invloed op de draadloze set). Ik hoor graag van je of het blijft werken of dat deze tips helpen.
Het is nog steeds niet goed helaas. Adaper in ander stopcontact heeft geen effect en adapter zit (altijd al) alleen in stopcontact
Reputatie 8
Badge +11
Ook in een ander stopcontact blijft het middelste lampje oranje? Was dit stopcontact ook in dezelfde stroomgroep of heb je het in verschillende stroomgroepen geprobeerd?
Reputatie 8
Badge +11
De kans dat je in een wat oudere woning twee stroomgroepen naast elkaar hebt (in één verblijfsruimte) is erg klein. Dat is iets van de laatste tijd.
Misschien eens proberen 1 plug eens andersom in het stopcontact te steken?
Andersom had geen effect. Resetten en updaten ook niet en adapter zit als enige in stopcontact. In andere stroomgroep proberen is leuk een aardig, maar die is niet in de buurt van de tv, dan heb ik alsnog een kabel door de kamer (van adapter naar tv-ontvanger) en we hadden die dingen juist om dat te voorkomen....
Reputatie 8
Badge +11
Wat zit er verder op die groep? Dimbare ledverlichting misschien?
Zo ja, haal die lampen er eens uit (uitschakelen is niet voldoende). Als het dan beter gaat kun je overwegen een ander type ledlampen te proberen. Welk type dan wel kan ik je niet vertellen, maar het kan de oplossing zijn.
We hebben idd 3 van die dimbare ledlampen (te bedienen met afstandsbediening) van ikea aan het plafond. Is dus wel op minstens 3m afstand van adapter. Zou de storing dan ook erger moeten worden als die lampen aan staan? Dat is volgens mij niet zo namelijk.
Als dit echt het probleem is dan denk ik dat het tijd om een andere oplossing te zoeken want die lampen bevallen heel goed dus die gaan we niet zomaar even vervangen...
Reputatie 8
Badge +11
Het kán de oorzaak zijn. Ik heb dat zelf hier ook gehad en toen was het vervangen door andere ledlampen de oplossing.
Het fijne weet ik er niet van, maar het komt er op neer dat sommige ledlampen voldoende lekspanninkjes afgeven om je stroomnet te 'vervuilen'. Het maakt daarbij niet uit of ze wel of niet aan staan.
Je hoeft ze van mij niet te vervangen, maar als je ze er eens uit haalt en dan de tv test weet je in elk geval of het wel of niet daar aan ligt. Dan heb je dat in elk geval vastgesteld of uitgesloten en kun je op zoek naar een oplossing of andere oorzaak.
Reputatie 8
Badge +11
Als je die lampen er tijdelijk uithaalt kunnen we inderdaad uitsluiten of ze ermee te maken hebben of niet. Dimbare lampen zien we vaker langskomen in zulke situaties, ik ben benieuwd hoe het gaat als die even buiten spel staan.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Lin, heb je het kunnen proberen zonder de dimbare lampen? Merk je dan een verschil in het beeld?
Ja: toen er eergisteren weer problemen waren hebben we lampen eruit gedraaid, maar dit gaf geen verbetering. T gaat vanavond weer trouwens wel goed (en ledlampen zijn aan). Dus het is niet continu slecht. Lampje op adapter knippert oranje nu, dus verbinding is toch niet optimaal kennelijk.
Reputatie 8
Badge +11
Je had dat omdraaien van één van de pluggen al geprobeerd?
Reputatie 8
Badge +11
Het omdraaien had ze geprobeerd inderdaad, maar het was toen niet de oplossing. Dat het eergisteren wel weer goed ging is ook typisch, is het daarna ook nog goed gebleven of is het nog teruggekomen?
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Lin, we hebben nog geen reactie van je gezien. Is het beeld stabiel gebleven sindsdien?

Reageer