beantwoord

TV hapert regelmatig

• 10 juni 2019
  • 24 reacties
  • 662 keer bekeken

Ik heb de laatste weken regelmatig last van haperende TV. Meerdere keren per uur stopt het beeld en geluid voor een paar seconden. Vervolgens keert eerst het geluid terug en daarna het beeld. Ik heb toevallig gisteren geprobeerd even terug te spoelen toen dit gebeurde, maar toen ik weer bij hetzelfde stuk kwam, was daar dezelfde hapering. Heel af en toe gebeurt het ook dat de ontvanger is z'n geheel vastloopt en moet worden herstart.

Al met al is dit erg irritant, dus ik zou graag een oplossing vinden voor dit probleem. Mijn TV ontvanger is een HMB2260 V2 (witte afstandsbediening), die via een Netgear GS105Ev2 switch is verbonden aan mijn Experia Box V8. Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 23 juli 2019, 13:29

Dat lijkt mij een goed idee. Ik hoor graag hoe het beeld dan is. We weten nu in ieder geval dat het de ontvanger niet is. Mocht het in een andere poort nog steeds voorkomen. Dan nog graag een andere kabel testen zodat we die ook uit kunnen sluiten.
Bekijk reactie

24 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Wil je de switch er eens tussenuit halen om uit te sluiten dat het aan de switch ligt
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @fsc, wegvallend beeld, dat is niet fijn. Nu ben ik net als jimny heel benieuwd hoe de tv werkt als de switch ertussen uit is? En heeft de ontvanger al eens een reset gehad? Helpt dat nog?

Of valt het internet ook wel als de tv problemen geeft? Ik ben benieuwd.
Ik heb de switch er nu tijdelijk tussenuit gehaald om te zien of dat iets verbetert. Daarna ga ik de reset proberen. Internet is altijd stabiel, daar ligt het niet aan.
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen. Ik hoor graag van je.
Reputatie 8
Badge +11
En? Hoe gaat het nu zonder de switch? Heb je nog steeds last van haperend beeld?
Het lijkt erop dat het nu beter gaat. Maar ik heb het nog niet helemaal goed kunnen testen. Daarnaast is het weghalen van de switch natuurlijk geen permanente oplossing, want ik heb de switch nodig. Het is sowieso raar dat er problemen veroorzaakt worden door een switch die door Telfort wordt geleverd.
Reputatie 8
Badge +11
Dat ben ik wel met je eens. Ik begrijp goed dat het geen permanente oplossing is. Maar op deze manier kunnen we wel uitsluiten waar het niet of juist wel zit. Zo werken we natuurlijk met techniek, ook de switch kan problemen gaan vertonen.

Ik ben benieuwd in ieder geval.
Reputatie 8
Badge +11
Heb je het kunnen testen zonder switch? Werkt dat zonder problemen?
Ik heb het inmiddels getest zonder switch, en het probleem doet zich nog steeds voor. Volgende punt van orde is het resetten van de ontvanger. Zodra ik dat heb gedaan en heb getest, laat ik het weten.
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben benieuwd. De switch is dus niet het probleem. Het lijkt toch de ontvanger zijn. Geeft deze nog eens een reset en dan hoor ik graag hoe het werkt.
Wij hebben ditzelfde probleem.
regelmatig stopt het beeld en geluid en dan krijgen we een melding dat we even van zender moeten wisselen.
Er is geen foutcode zichtbaar. Wel een melding dat er geen zender beschikbaar is en dat je op foutcode.nl/geenzender kan kijken wat je moet doen.
Die website bestaat dan overigens niet.
Met switch, zonder switch, resetten van modem, resetten van ontvanger, niets helpt.
De TV boven heeft er geen last van, als we de ontvangers wisselen, dan speelt het probleem boven wel en beneden niet meer. (maar dan hebben we weer last van vertraging in het geluid, wat we boven wel oke vinden, maar beneden echt niet) Wat te doen?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Laagwater, wat irritant zeg. Ik lees dat het op 1 ontvanger voorkomt. Het probleem verhuist namelijk mee als je de ontvangers omruilt. Je geeft ook aan dat je de ontvanger al een reset hebt gegeven. Ook dit helpt niet. Het wordt dus vermoedelijk veroorzaakt door de ontvanger. Ik heb dan ook een nieuwe ontvanger aangevraagd voor je. Deze ontvang je binnen 2 werkdagen thuis.

@fsc Heeft het resetten van de ontvanger het probleem opgelost?
Reputatie 8
Badge +11
@Laagwater heb je de nieuwe ontvanger al aan kunnen sluiten? Geeft dat verbetering?

@fsc Is het na de reset opgelost?
Reset heeft helaas niets geholpen, het probleem blijft zich voordoen.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is erg jammer. Is dit jouw enige ontvanger? Als je meerdere hebt, zou je dan de ontvangers eens om willen ruilen van plek? Verhuist het probleem dan mee? Want dan zit het in de ontvanger. Zo niet, toch ergens in de aansluiting.

Zou je ook jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer.? Dan kan ik ook eens meekijken en een nieuwe ontvanger sturen indien nodig. Ik hoor graag van je.
Ik ga eens kijken wat er gebeurt als ik ontvangers omwissel.
Reputatie 8
Badge +11
Graag, ik ben erg benieuwd.
Reputatie 8
Badge +11
Heb je ze al omgewisseld? Wat zijn je bevindingen?
Heb je ze al omgewisseld? Wat zijn je bevindingen?
Ik heb ze vandaag omgewisseld, een paar uur gekeken en het probleem blijft zich voordoen.

Ik vind het overigens erg raar dat jullie het niet kunnen opbrengen om te wachten totdat klanten tijd hebben om oplossingen uit te proberen en dan vervolgens jullie eigen bericht als antwoord te markeren. Als vragensteller denk ik dat ik zelf wel in staat ben om te bepalen of een antwoord het juiste is. Dat is hier dus niet het geval.

Graag zie ik dat het antwoord wordt weggehaald als het juiste antwoord en ontvang ik advies wat ik nu kan proberen om het probleem alsnog op te lossen. Ik ben een beetje door de ideeën heen helaas.
Reputatie 8
Badge +11
Blijft het probleem dan op dezelfde plek? Of verhuist het met de ontvanger mee? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk. Als het namelijk mee verhuist, dan zit het in de ontvanger. als het op dezelfde plek krijgt dan zit het in de aansluiting. Dus of de poort van het modem, de kabel, of draadloze adapter.

Wat betreft het markeren van het antwoord. Dat doen wij inderdaad na een aantal dagen als er geen reactie meer is geweest. Dit om het topic een soort van te sluiten zodat voor de meelezers het duidelijk is dat hier het antwoord nog niet te vinden is. Zo houden we het overzichtelijk. Uiteraard zullen we als het verder gaat zoals nu het antwoord weghalen.

In ieder geval ik hoor graag weer van je.

O, en zou je ook jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer, dan kijken ik actie ondernemen indien nodig.
Het probleem blijft op dezelfde plek, het ligt dus niet aan de ontvanger. Helaas gebruik ik de andere TV niet zo vaak, dus ik weet niet of het probleem zich daar ook voordoet. Als ik tijd heb zal ik het modem herstarten en de kabel van poort wisselen.
Reputatie 8
Badge +11
Dat lijkt mij een goed idee. Ik hoor graag hoe het beeld dan is. We weten nu in ieder geval dat het de ontvanger niet is. Mocht het in een andere poort nog steeds voorkomen. Dan nog graag een andere kabel testen zodat we die ook uit kunnen sluiten.
Ik heb inmiddels het modem opnieuw gestart en de kabel van poort gewisseld, maar helaas nog geen verbetering. Ik ga nu kijken of ik ergens een kabel kan vinden die lang genoeg is.
Reputatie 8
Badge +11
Daar ben ik ook nog wel benieuwd naar. Ik hoor graag je bevindingen, dan kan ik kijken wat ik nog kan betekenen voor je.

Reageer