beantwoord

TV hapert constant

• 4 juli 2018
  • 23 reacties
  • 1494 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds 2 weken, ervaren wij problemen met onze TV ontvanger.

Het beeld blijft vaak hangen terwijl geluid nog even doorloopt of ook helemaal stopt.
Dit is eigenlijk constant waardoor er nauwelijks nog TV te kijken is.

Ontvanger blijft tijdens het opstarten regelmatig hangen op 70 of 90%, opnieuw opstarten is dan de enige remedie.

Omdat ik een eigen modem gebruik, heb ik om uit te sluiten dat het in het modem zit, het Telfort v8 modem aangesloten, deze zat nog nieuw in de doos, maar helaas is ook hierbij het probleem niet verholpen.
Modem is direct aangesloten op de ISRA aansluiting (zonder splitter) via ronde kabel van max 50CM, TV is hier ook direct op aangesloten.
Ontvanger nog gereset naar factory default, maar zelfs dit proces bleef de eerste keer hangen.
2de poging was wel succesvol. maar het probleem speelt nog steeds.

Gezien ook de leeftijd van de ontvanger (VIP1963) is het mogelijk om deze te vervangen?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 28 augustus 2018, 16:16

Hallo Onyx, ik zie dat de monteur vorige week bij je is geweest en dat hij daarbij een nieuw modem heeft aangevraagd. Die lijkt ook al geïnstalleerd te zijn als ik zo kijk. Werkt alles daarmee nu weer naar behoren als je tv kijkt? Ik hoor het graag van je.
Bekijk reactie

23 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Is de ontvanger bedraad of via de draadloze adapters aangesloten, denk zelf ook dat je aan een nieuwe ontvanger toebent
Reputatie 1
Deze is bedraad aangesloten, inmiddels wel wat verder gekomen, wat me opviel is dat er heel veel crc errors zichtbaar waren op het modem, uit voorzorg toch maar de kabel tussen Modem en ISRA vervangen.
Beeld was gisteravond weer goed, ff afwachten wat er gebeurt als de snelheid op het modem weer omhoog gaat.
Reputatie 1
Zojuist de TV ontvanger getest, maar helaas is het probleem niet opgelost.
Blijven er eigenlijk nog maar 2 dingen over.

Lijn problemen aan KPN/Telfort zijde.
Defecte TV ontvanger.

@Telfort webcare kunnen jullie de lijn laten doormeten?
Reputatie 3
Badge +4
Hi Onyx,

Wat irritant dat je tv-ontvanger zoveel problemen geeft. Fijn dat je zelf al zoveel hebt geprobeerd om het probleem op te lossen! Ik zie dat je gebruik maakt van een ouder model dus ik heb een nieuwe ontvanger opgestuurd, deze zul je binnen enkele werkdagen ontvangen. Hopelijk lost dit het probleem op. Fijne bijkomstigheid is dat je met de nieuwe ontvanger ook Netflix kunt kijken, dus hopelijk is dit een win-win oplossing 🙂 Laat je het me weten hoe het gaat met het nieuwe kastje?
Reputatie 1
Dank je wel 🙂, ik zal laten weten wat het resultaat is.
Reputatie 1
Ivm vakantie heeft het even geduurd, van de week de nieuwe ontvanger aangesloten incl. nieuwe HDMI kabel en ethernet kabel. maar helaas nog steeds hetzelfde issue.

Ik kan eigenlijk niets meer bedenken wat ik nog kan doen, alles is wel vervangen.

kunnen jullie een lijnmeting starten en of een monteur aansturen?
Heb je de utp naar de tv ontvanger als een keer in een andere poort van je router geprobeerd?
Reputatie 1
ja, zelfs al een ander modem, alle kabels vervangen, maakt geen verschil
Reputatie 1
Het aantal CRC errors op het modem is wel echt heel hoog, (nu 701103)
per minuut komen er ongeveer 600 bij.
als ik geen tv kijk, loopt deze teller wel op maar lang niet zo hard, dus dit heeft er ws wel iets mee te maken.
Reputatie 8
Zou het nog het ISRA-punt zelf kunnen zijn. Als dat een "varkenssnuit" wandcontactdoos type is, willen contacten nog wel een vervuild / gecorrodeerd zijn.

Aanwijzingen om zoiets eens open te maken / schoon te maken:
https://forum.telfort.nl/tv-338/tv-ontvanger-kapot-67075/index1.html#post557018
Reputatie 1
Gisteren het ISRA punt even nagekeken, het is een soort lasdop aansluiting, kan ik verder niets aan schoonmaken oid.

Omdat ik natuurlijk alles los gemaakt had, viel het mij op dat de eerste 10 min het beeld prima was.
daarna begon het plotseling weer te haperen, mijn vermoeden is dat het modem eerst op een lage snelheid in-trained en later stapsgewijs de snelheid opvoert. Dit valt namelijk precies samen met wanneer het begint te haperen.

Eigenlijk ben ik er wel van overtuigd dat dit een lijn probleem is.
Reputatie 8
Gisteren het ISRA punt even nagekeken, het is een soort lasdop aansluiting, kan ik verder niets aan schoonmaken oid.
Dan zou je even moeten afwachten weer op webcare om een monteur aan te laten sturen, want die oude lasdoppen die al 28 jaar niet meer worden gebruikt, willen ook nog wel eens problemen geven door corrosie van contacten, en mogelijk zelfs heel slechte KPN grondbekabeling die daar op uitkomt.

Misschien kun je eens een fotootje ervan plaatsen?
Reputatie 1
@Telfort webcare kunnen jullie een lijnmeting in gang zetten en een monteur aansturen om dit probleem op te lossen?
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Onyx, het klinkt inderdaad alsof er iets met het IS/RA-punt niet helemaal goed gaat. Ik heb een melding aangemaakt voor een monteur zodat hij op locatie kan komen kijken en mogelijk het IS/RA-punt aanpassen. Je krijgt naar aanleiding van die melding een mail met instructies om een afspraak te maken, maar je kunt ook zelf bellen met 088-2000121. Daarmee kom je direct in gesprek met onze monteurspartner Guidion en kan de afspraak direct ingepland worden.
Reputatie 1
Hallo Onyx, het klinkt inderdaad alsof er iets met het IS/RA-punt niet helemaal goed gaat. Ik heb een melding aangemaakt voor een monteur zodat hij op locatie kan komen kijken en mogelijk het IS/RA-punt aanpassen. Je krijgt naar aanleiding van die melding een mail met instructies om een afspraak te maken, maar je kunt ook zelf bellen met 088-2000121. Daarmee kom je direct in gesprek met onze monteurspartner Guidion en kan de afspraak direct ingepland worden.
Hoi Jasper, Ik heb nog geen email gezien met instructies, kan deze alsnog worden verstuurd?
Het snelste lijkt:

maar je kunt ook zelf bellen met 088-2000121. Daarmee kom je direct in gesprek met onze monteurspartner Guidion en kan de afspraak direct ingepland worden.
Reputatie 8
Badge +11
Het bellen is dan de snelste optie inderdaad. Ik zie dat er ondertussen een afspraak is gemaakt voor de 9e. Laat je ons weten hoe het dan gaat?
Reputatie 1
Het bellen is dan de snelste optie inderdaad. Ik zie dat er ondertussen een afspraak is gemaakt voor de 9e. Laat je ons weten hoe het dan gaat?
Vandaag is de monteur langsgeweest, hij heeft het ISRA punt aangepast en doorgemeten, dit zag er goed uit. het modem trainde in op 25mbit, dan is de TV ok, maar op het moment dat de snelheid omhoog gaat ontstaan ook de TV problemen en CRC errors weer.
Helaas dus nog niet opgelost, kan hier Asap naar gekeken worden? we zitten nu al 6 weken zonder fatsoenlijke TV te kunnen kijken. begint nu wel echt vervelend te worden.
Reputatie 8
Afgaande op de informatie dat het ISRA-punt is aangepast / vernieuwd, ga ik er even vanuit dat tot dit gedeelte van de connectie nu alles in orde is.
Komt het aan op de verbinding tussen dat ISRA-punt zelf en je modem/router.

Zie de algemene informatie van bijgaande reactie < HIER > en vervolgreacties.
Reputatie 1
Afgaande op de informatie dat het ISRA-punt is aangepast / vernieuwd, ga ik er even vanuit dat tot dit gedeelte van de connectie nu alles in orde is.
Komt het aan op de verbinding tussen dat ISRA-punt zelf en je modem/router.

Zie de algemene informatie van bijgaande reactie < HIER > en vervolgreacties.

Dit is een kabel van een meter en gisteren reeds vervangen door de monteur. 😐
Ik heb nu een tijdelijk workarround gevonden, door de Fritzbox weer aan te sluiten, en de VDSL instellingen aan te passen naar MAX stabiliteit ipv MAX performance (lang leve de fritzbox ☺, TV werkt dan goed.
Dit is alleen geen oplossing, als in de toekomst de snelheid verder omhoog gaat is de kans groot dat het weer gaat spelen.
Denk toch dat Telfort naar het DSLAM punt moet gaan kijken.
Reputatie 8
Badge +11
Goed om te lezen dat de monteur inmiddels is geweest en het IS/RA-punt heeft aangepast. In eerste instantie leek het verbeterd te zijn, maar toen de snelheid weer hoger werd, werd het weer minder. Is de monteur niet naar de wijkkast gereden om daar het een en ander na te kijken voor de aansluiting?
Als het met de Fritzbox wel goed werkt, kan het ook zijn dat er iets niet goed gaat in de Experia Box V8 die je daarvoor had aangesloten. We kunnen die ook vervangen om te kijken wat het resultaat dan is, daarvoor kan ik je een nieuwe toesturen en die heb je dan binnen 2 werkdagen in huis. Zullen we dat eerst doen?
Reputatie 8
Badge +11
Hi Onyx, ik zie dat je me een reactie hebt gestuurd via privébericht. Ik zal je hier antwoord geven, zodat het voor iedereen zichtbaar blijft en mensen mee kunnen denken.
Het probleem steekt nu ook weer de kop op, nu de FritzBox is aangesloten. Doordat het met 2 verschillende modems gebeurt is de kans dat een nieuw modem de oplossing gaat zijn ook klein. Als ik de verbinding nu nameet krijg ik ook de melding dat de verbinding instabiel is, die melding kreeg ik eerder niet dus er is iets veranderd.
Ik heb nu opnieuw een melding aangemaakt om een monteur te laten kijken naar de aansluiting, met daarin het specifieke verzoek om te kijken naar de situatie buitenshuis. Je kunt weer via 088-2000121 een afspraak maken met de monteur. Laat je ons weer weten wanneer hij komt en hoe het daarna gaat?
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Onyx, ik zie dat de monteur vorige week bij je is geweest en dat hij daarbij een nieuw modem heeft aangevraagd. Die lijkt ook al geïnstalleerd te zijn als ik zo kijk. Werkt alles daarmee nu weer naar behoren als je tv kijkt? Ik hoor het graag van je.

Reageer