TV haperingen en te lage snelheid

• 5 maart 2017
  • 65 reacties
  • 1763 keer bekeken

Toon het eerste bericht

65 reacties

de absolute deceptie.

gisteravond en vanochtend gewoon gewoon weer TV vertragingen, niet kijkbaar.
1 modem aan/uit actie lijkt te werken maar VOIP werkt nog steeds niet goed.

In modem staat phone activated, ik heb "Phone on hook" gezien maar dat wijzigt naar "not connected" (bug?)

Mensen klagen over wegvallend geluid als ik bel en de beltoon van mijn DECT set gaat niet over.
DECT set is OK, tot modem vervanging 0,0 problemen.
In het modem zie ik bij de status ook alle activiteit op mijn nummer maar het werkt toch niet naar behoren.

ik heb een direct 2e lijns nummer (voor de TV/internet problemen) maar zal wel vanaf huis moeten bellen ivm hulp.

Bijna iedereen in dit land heeft werkend internet/TV behalve ik lijkt het, nogal dodelijk vermoeiend allemaal.
en dan bel het het 088 nummer met de goede toegangscode (2e lijns=gewenst!) vanaf je half defecte thuistelefoon en dan wordt het niet geaccepteerd? Fijne processen, automatisch binnen een week afgesloten, scheelt weer in het aantal bekende problemen he?

Bel je daarna de helpdesk waarin je alleen maar zooi te horen krijgt over hoe je zelf dingen kan doen maar je krijg de gewenste technische man niet aan de lijn. Natuurlijk wel weer mijn geld kwijt voor 0,0 service.

graag SMS-sen naar mijn contactnummer voor een nieuwe toegangscode!
Reputatie 8
Badge +2
Hoi neell00, vermoedelijk wordt de code niet geacepteerd doordat je een type toestel gebruikt dat niet lekker werkt. Wil je het eens proberen met je mobiele telefoon? Ik zal de kosten dan voor je vergoeden. Helaas kan ik je zelf niet de code toesturen, want deze worden aangemaakt door mijn collega's aan de telefoon.
>Wil je het eens proberen met je mobiele telefoon?

hm, dat werkte wel omdat ik het nummer recent had gewijzigd in mijn Telfort.
E.e.a. wordt dus tegen elkaar aan gelegd.
Ik krijg dus weer een monteur op bezoek.
geen beltoon bij inkomend gesprekken is niet zo 1,2,3 op te lossen.

TV gaat sinds vanochtend gelukkig beter (geen reset nodig)
Reputatie 8
Badge +2
Hi neell00, mijn collega weten mij inderdaad te vertellen dat ze een monteur hebben aangestuurd voor het vreemde probleem wat Vast Bellen betreft. Het is mij ook volstrekt onduidelijk waar dit precies fout gaat. Ik hoop dat de monteur het probleem kan nabootsen en kan verhelpen. Koppel je de bevindingen van de monteur aan mij terug? Dank je wel!
1e telefoonpoort was kapot. Weer een 2e hands niet goed getest modem blijkbaar.

Bij harde reset moet ik dus wel wat extra dingen gaan instellen voor de 2e poort
maar ik hoop echter dat harde resets niet meer nodig zullen zijn.
ja hoor, weer TV ellende met enorme haperingen.

Modem staat weer boven de 60 Mbit als maximum en dat betekent dus dat ik weer de boel aan en en uit moet zetten want hij is weer zwaar teruggeschakeld naar een echte snelheid < 20 Mbit/sec.

Sneller,sneller, sneller totdat het misgaat? dat kan niet helemaal de bedoeling zijn van
een INFRASTRUCTUUR dienst.
Reputatie 8
Badge +2
Hi neell00, dank voor de update. Ik zie aan deze kant dat KPN inmiddels is aangestuurd en dat zij er verder mee aan de slag gaan. Het kan onmogelijk de bedoeling zijn dat je het modem om de zoveel een reset moet geven om een werkende dienst te hebben, dat zou inderdaad heel apart zijn. Ik vermoed dat er buitenshuis iets niet helemaal in de haak is en dat dient KPN op te lossen. Zodra ik een terugkoppeling van hen heb, laat ik het jou weten. Mijn dank alvast voor je engelen geduld.
KPN monteur is geweest, lijn is goed maar mijn tweede 2e hands Experiabox8 is weer instabiel.
Men doet hier aan VDSL bonding (of zoiets) en daar gaat deze EB8 vermoedelijk niet lekker mee om.

Met een V10 zou ik volgens de KPN man geen problemen hebben dus ik hoop dat ik nu eindelijk
het gewenste modem krijg om de situatie hier thuis storingsvrij te krijgen.
Reputatie 8
Badge +2
Hi neell00, dank voor de terugkoppeling. Helaas kan ik op voorhand niet toezeggen of ik je een V10 kan toesturen. Ik heb hier zojuist een verzoek voor ingediend. Als ik er meer hoor, laat ik het jou direct weten. 🙂
als je na zoveel ellende nog niet met zekerheid het benodigde modem kan krijgen dan MOET
ik natuurlijk weg bij Telfort. Dit is gewoonweg klantje pesten en mijn geduld is na maanden wel op.
Prijsverschil voor KPN instap is per 1-7 (20=>40Mbit) € 5 per maand en dat is 10% en
als ik darmee voor € 1000 aan ellende (en uren aan tijd) kan besparen dan is de keus wel heel erg makkelijk. KPN levert standaard V10.

Zette net (15:20) de TV aan en ondanks 64 Mbit max is de boel ernstig verstoord en moet het modem weer aan/uit.
Reputatie 8
Badge +2
Hi neell00, ik snap je punten. Zeer begrijpelijk dat je de gedane moeite, simpelweg een goed werkende dienst wilt hebben. De aanname van de monteur dat een V10 anders of beter zou werken moet ik ontkrachten. Wél denk ik dat het modem dat je had inderdaad niet helemaal deed wat het moest doen. Mijn collega's hebben er daarom voor gezorgd dat je morgen tussen 13:30 - 15:30 uur een nieuwe V8 krijgt. Ik vermoed dat de problemen daarmee verholpen zijn. Laat je het weten wat het resultaat is?
>Ik vermoed dat de problemen daarmee verholpen zijn.
dat is ook een aanname. Je weet dat ik al 2 V8's versleten heb na de Zyxel waarmee de problemen dus eind Januari voor het eerst optraden.

>De aanname van de monteur dat een V10 anders of beter zou werken moet ik ontkrachten
argumentatie?

V10 is blijkbaar de praktijkervaring van die KPN monteur voor het type VDSL infra op mijn adres.

ik heb inderdaad net een 3e V8 ontvangen maar heb nu ook geen kans gekregen om V10 te testen om e.e.a. te bevestigen/ontkrachten.
V8 nummertje 3 neem ik vanavond wel in gebruik maar Telfort en ik gaan sowieso afscheid van elkaar nemen want zelf heb ik er geen vertrouwen meer in dat dit stukje hardware als poging 3 wel gaat werken.
ja hoor, 3e V8 modem komt in een bootloop terecht na de verplichte update en krijg ik dus niet eens in de lucht.

vaarwel dus.
Reputatie 8
Badge +2
Hi neel00, jeetje, wat een gebed zonder eind op deze manier. Ik stuur je een privébericht. Wil je daar eens naar kijken? Bedankt.

Reageer