beantwoord

TV geluid storing

• 29 september 2019
  • 19 reacties
  • 341 keer bekeken

Reputatie 1
Als mijn tv aan staat niks aan de hand zet ik het licht aan dan begint het geluid te stotteren zet ik de tv kast uit en weer aan probleem weg ga ik naar de wc licht aan geluid weer stotteren dus weer kast uit en weer aan wie weet wat dat kan zijn
icon

Beste antwoord door Tymo66 11 oktober 2019, 17:15

Ik denk dat ik een oplossing heb gevonden nu al een week geen last
Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 8
Heb je toevallig een powerline set in gebruik?
In combinatie met bepaalde LED-lampen kan dat storing geven.
(Is door gebruikers gemeld die dit eerder hebben opgemerkt).
Reputatie 1
Ja ik heb lampen op afstandsbediening maar niet in de badkamer daar wel ledlampen
Reputatie 8
Het hoeft niet perse in de badkamer te zijn.
Als ze ergens in dezelfde stroomgroep zitten, kan dat al effect hebben.
Maar heb je nu wel- of niet een powerline set in gebruik?
Reputatie 1
Wat is een powerline set
Wat is een powerline set

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/alles-over-de-tv-verbindingsset.htm
Reputatie 1
Die hebben we gehad maar die hebben we er tussen uit gehaald is nu rechtstreeks op onze modem aan gesloten
Zit er soms iets van een trafo voor de verlichting vlak bij je modem of je tv ontvanger?
Reputatie 1
Nee de badkamer zit aan de andere kant van de woning we hebben wel een tp link als versterker voor de WiFi en tv tv zit vanaf daar aan de kabel
Nee de badkamer zit aan de andere kant van de woning we hebben wel een tp link als versterker voor de WiFi en tv tv zit vanaf daar aan de kabel

Dat is toch wat anders dan je hier zegt:
Die hebben we gehad maar die hebben we er tussen uit gehaald is nu rechtstreeks op onze modem aan gesloten.

Kan je, eventueel tijdelijk, de ontvanger echt rechtstreeks met een kabel met het modem verbinden?
Reputatie 8
Welk type van TP-Link als WiFi Versterker?
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @Tymo66, ik lees dat je last hebt van stotterend geluid wanneer de lampen aan gaan. Dit lijkt mij in verband met elkaar te staan helaas. Alleen hoe kunnen we dat oplossen. Ik zie dat hier al op is ingehaakt.

Ik lees dat de ontvanger nu op een versterker is aangesloten. Ik ben ook heel benieuwd hoe het geluid zich gedraagt wanneer de versterker ertussen uit is? Is het geluid dan wel goed? Heb je de ontvanger al eens een reset gegeven? Maakt dat nog verschil? En zit er toevallig nog een soundbar of andere geluidsinstallatie gekoppeld aan de tv-ontvanger?

Behalve dit zijn de overige diensten wel helemaal goed? Ervaar je daar geen problemen mee?
Reputatie 1
Type wr1043dr
Reputatie 8
Badge +12
Ben je ook nog met mijn vragen bezig geweest @Tymo66? Ik ben benieuwd naar je antwoorden zodat we mogelijk de oorzaak kunnen vinden.
Reputatie 8
Type wr1043dr
Ik zocht eigenlijk naar een IMGP Snooping functie, maar vond alleen IGMP Proxy.
Daarmee wordt achterliggend IGMP Snooping mogelijk "verborgen" ook ingesteld.
Schakel die IGMP Proxy eens in, en kijk of het effect heeft?

Blz. 34 van de handleiding. ---> Zet het dan op mode "Automatic".
https://static.tp-link.com/res/down/doc/TL-WR1043ND(EU)_V4_UG.pdf
Reputatie 8
Badge +12
Ben je er nog mee aan de slag geweest @Tymo66? Of heb je een oplossing gevonden?
Reputatie 1
Reputatie 8
Badge +12
Dat klinkt helemaal top!

Mocht er toch nog weer iets zijn, dan zien we dat graag verschijnen.
Reputatie 8
Mogen we ook weten wat je oplossing is?
Dan hebben andere gebruikers met vergelijkbare set-up er ook nog iets aan.
Reputatie 1
Geluid met een digitale kabel aan gesloten dus geen hdmi meer

Reageer