beantwoord

TV ga met je tijd mee!

• 15 mei 2016
  • 2 reacties
  • 441 keer bekeken

Reputatie 1
er zullen ongetwijfeld mensen zijn die graag nederlandse ondertiteling of nasynchronisatie in bijvoorbeeld de Duitse taal willen, maar ik hou van onbewerkte content en de optie om zaken aan of uit te zetten, er zijn al zo weinig puur Engelstalige zenders in het pakket, wil je iTV, bloomberg of cnbc kijken dan moet je dat over te top via het internet doen, nu is er wel MeerTV bijgekomen met YT voor wie geen smart tv of streamingbox heeft, maar dat werkt ook nog niet echt lekker.

zou kpn-telfort er in de toekomst op willen letten dat metadata apart wordt doorgegeven!!
straks heb je bijvoorbeeld voor 4K HDR het aparte smpte signaal nodig en zo zijn er meer zaken instelbaar, die kpn of de zender er allemaal uitfiltert of herpakt tot 1 datastream, daarom zitten de HD zenders ook op aparte kanalen, niet erg slim dus, want zo zijn er straks nog meer kanalen nodig voor dezelfde zenders.

dan heb je nog zenders die los van in zowat elke hoek een logo willen plaatsen, programma's ook nog eens inkorten om het te laten passen in bepaalde tijdsframe of bepaalde scenes eruit knippen zodat het overdag kan worden uitgezonden, dit zijn allemaal dingen die mij er toe besluiten om dan maar een dvd of torrent te gaan zoeken van de serie, zodat ik ongestoord kan kijken.

kortom TV is niet meer van deze tijd en ik hoop dat meer mensen zich herkennen, dat dit wordt aangepakt en we digitale TV kunnen gebruiken zoals je bij DVD gewend bent.
icon

Beste antwoord door Babylonia 16 mei 2016, 19:07

Zul je in eerste instantie bij NPO en omroep-organisaties moeten zijn die TV content samenstellen. Providers zijn slechts doorgeefluik en kunnen alleen datgene doorgeven wat er in basis door omroepen aan techniek erin wordt gebracht.
4K HD als TV-content is voorlopig echt nog niet aan de orde. Daar is namelijk een 16x hogere data-stream voor noodzakelijk. Met verbeterde codecs nog steeds minimaal 8x de benodigde data-stream van "gewone HD", wat voor TV betreft nu met glasvezel-connectie nog steeds als een uitgekleed 1080i wordt uitgestuurd, niet eens 1080p.
4K HD TV ligt allemaal "nog heel ver weg".
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 8
Zul je in eerste instantie bij NPO en omroep-organisaties moeten zijn die TV content samenstellen. Providers zijn slechts doorgeefluik en kunnen alleen datgene doorgeven wat er in basis door omroepen aan techniek erin wordt gebracht.
4K HD als TV-content is voorlopig echt nog niet aan de orde. Daar is namelijk een 16x hogere data-stream voor noodzakelijk. Met verbeterde codecs nog steeds minimaal 8x de benodigde data-stream van "gewone HD", wat voor TV betreft nu met glasvezel-connectie nog steeds als een uitgekleed 1080i wordt uitgestuurd, niet eens 1080p.
4K HD TV ligt allemaal "nog heel ver weg".
Badge +1
Hallo Mr.Vdvelde, bedankt voor de feedback! Klanten met goede ideeën zien we graag. 🙂 Jouw wens is (in ieder geval voorlopig) echter niet realiseerbaar. Zoals Babylonia al aangeeft is Telfort (net als elke andere provider) afhankelijk van de content die we geleverd krijgen vanuit de aanbiedende zender. Zo krijgen wij bijvoorbeeld ook de content van de tv-gids aangeleverd zoals die is. De tijd dat alles "On Demand" beschikbaar zal zijn zal nog even op zich laten wachten. Wat betreft 4K tv-zenders heeft Babylonia ook antwoord gegeven. Dat staat ook niet gepland voor de korte termijn.

Ik ga een slotje gooien op dit topic.