TV die steeds blijft hangen/haperen

• 26 februari 2014
  • 7 reacties
  • 1510 keer bekeken

Probleem heeft zich al van dag 1 voor gedaan. Het verschil tussen al die tijd en nu is dat het nu elke paar seconden voor komt, of minuten.
In iedergeval heel vaak. En zo kun je gewoon geen TV kijken. Heb hier vaker een melding van gemaakt en er is gewoon niks mee gedaan.

Er komt ook in beeld om de 10 tot 15 minuten:

code:
Zender is tijdelijk niet beschikbaar.
Schakel over naar een andere zender en terug.
Blijft de storing bestaan? Lees dan het storingsoverzicht op de Mijn info-pagina's of herstart de tv-ontvanger

Laat mij dit nog eenmaal voor de duidelijkheid uitleggen. Hier is dus wat ik precies gedaan heb en welke problemen er zich nog voordoen.
Het beeld hapert, bevriest, geeft blokjes(net alsof er stukjes data niet zijn en die tijdens de weergaven na de decoden letterlijk diaree zijn), of geeft deze melding die hierboven staat. Dit allemaal op wilekeurige momenten. Het varieert nogal binnen 1-2 minuten(haperen, bevriezen, of blokjes). Melding van "tijdelijk niet beschikbaar" gemiddeld elke 10 - 15 minuten.

Ik heb de tv-ontvanger herstart, de router herstart, de wall plugs (ethernet over lichtnet) eruit en erin gedaan. Hetzelfde probleem doet zich nogsteeds voor.

Wij hebben er hier schoon genoeg van. We zijn al zeker 6 jaar klant, maar dit kan echt zo niet langer.

7 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Netstroom adapters vervangen voor een echte simpele netwerkkabel tussen modem en decoder zal je problemen definitief oplossen.
Reputatie 8
Badge +18
Al geprobeerd om de netwerk adapters te resetten via het resetknopje dit moet dan binnen 2 minuten gebeuren, van de stroom afhalen is niet de juiste manier 
Wat denk ik ook een rol speelt is dat beide netstroom(power-line) adapters beide op een ander groep zijn aangesloten wat voor veel interferentie kan zorgen, vooral als je een wasmachine of droger aan hebt xD. Die ervaring heb ik met een set netgear xe102 gehad. Dat was ergens in 2007 dacht ik, helemaal niet aan gedacht. Waarschijnlijk zal dit het probleem inderdaad zijn.

De techniek die erachter zit is natuurlijk wel verbeterd maar dit wil niet zeggen dat het daardoor helemaal smooth zal lopen vooral niet als je oude apparatuur in je groep hangt. Zoals oude active speakers(80s) ookal ben ik niet zeker over de range waar deze apparaatjes op werken. Maar bij bijvoorbeeld een 100w spotje dat je ergens aanzet en uit zet. Dan krijgt die groep even een drop/peak en dat vinden die dingetjes niet zo heel leuk (in 60hz kun je dan een "tick, plop,of thup" horen.. Maar dan zou dit apparaat (de stoorzender) continue moeten aan staan, neem ik dan wel aan? zou ook zo geen idee hebben wat het probleem is het is een lange tijd redelijk goed gegaan met af en toe nog wel eens wat 'lag' maar voor de rest prima. Er is ook niks nieuws bij op het stroom net gekomen of iets veranderd in al die maanden.

Ondertussen al eens gereset. Nog geen effect tot nu toe.
Reputatie 8
Badge +18
Op de site van Telfort staat ook nog een instructie video om nieuwe firmware op de adapters te zetten, google maar even op devolos Telfort firmware
Toevallig niet kort geleden led lamp aangesloten 
ik heb sinds een paar maanden ook dat mijn tv blijft hangen en dezelfde melding toont. bijzonder irritant. Als jaren ging het goed. Kan het zijn dat router 'op' is?
21-01-2018, laatste half jaar heeft het beeld van mijn tv heeft kuren, hapert en beeld bevriest, jaren lang goed gegaan en doorgaans diverse updates gehad door melding om het kastje te rebooten, TV kastje arcadyan model HMB2260 wordt warm, waarschijnlijk is het kastje verouderd, kunnen jullie me een nieuwe sturen?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Vitalis, dat je ontvanger wat warmer wordt is gebruikelijk. Is die dusdanig heet dat je hem niet meer goed kan vastpakken? Zo ja, dan lijkt het er inderdaad op dat daar het probleem zit. Kan je me ook vertellen hoe je de ontvanger hebt aangesloten? Is dit met een netwerkkabel of via een draadloze verbindingsset?

Reageer