beantwoord

TV decoder na veel haperen nu vastgelopen

• 8 januari 2020
  • 9 reacties
  • 121 keer bekeken

Beste,

Mijn TV decoder (Motorola VIP1853) vertoont al langere tijd kuren. Af en toe valt het geluid weg, het beeld blijft even hangen, en / of van zender wisselen duurt steeds langer in de loop van de avond totdat het echt seconden blijft hangen. Ook het lampje bij een signaal van de afstandsbediening blijft soms 3 tot 4 seconden aan voordat hij iets gaat ondernemen.

Het is een poosje beter gegaan door de resolutie van progressive naar interlacing te schakelen, maar de afgelopen week loopt het beestje regelmatig helemaal vast en krijg ik hem alleen weer aan de praat door de schakelaar op het apparaat (onder het mom ‘have you tried turning it off and on again’).

Het voelt allemaal een beetje als oververhitting of een krakkemikkige psu, dus misschien tijd voor een nieuwe? Of misschien doe ik iets raars en helemaal verkeerd, dat gebeurt mij ook regelmatig.

Groet!

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 9 januari 2020, 08:55

Hoi @Ernie, ik zie dat het al een ouder type ontvanger hebt. Dat zal de kwaaltjes verklaren. Ik heb je dan ook een nieuwe ontvanger gestuurd. Deze ontvang je binnen twee werkdagen. Ik hoor graag hoe deze zijn werk doet. 

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Eerlijk gezegd denk ik dat het beestje gewoon op is en dat het opnieuw installeren van de software geen nut heeft.

Staat je klantnummer en/of postcode en huisnummer al in je profiel? Dan weet Telfort meteen om welke aansluiting het gaat.

https://forum.telfort.nl/members/ernie-34572

Eerlijk gezegd denk ik dat het beestje gewoon op is en dat het opnieuw installeren van de software geen nut heeft.

Staat je klantnummer en/of postcode en huisnummer al in je profiel? Dan weet Telfort meteen om welke aansluiting het gaat.

https://forum.telfort.nl/members/ernie-34572

Nu wel, bedankt voor de tip! Ik denk het ook niet, en het haperen is ook niet van vandaag of gisteren, maar misschien al wel 1.5 jaar steeds erger aan het worden; Ik kijk alleen niet veel TV dus ik had er maar sporadisch last van. Ik wacht het af.

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Ernie, ik zie dat het al een ouder type ontvanger hebt. Dat zal de kwaaltjes verklaren. Ik heb je dan ook een nieuwe ontvanger gestuurd. Deze ontvang je binnen twee werkdagen. Ik hoor graag hoe deze zijn werk doet. 

Hoi @Ernie, ik zie dat het al een ouder type ontvanger hebt. Dat zal de kwaaltjes verklaren. Ik heb je dan ook een nieuwe ontvanger gestuurd. Deze ontvang je binnen twee werkdagen. Ik hoor graag hoe deze zijn werk doet. 

Zeer vriendelijk bedankt @Bart - Telfort! Ik vermoed dat het probleem in de ontvanger zit, dus mochten de kuren verholpen zijn met de nieuwe; Wat doe ik met de oude? Willen jullie deze retour, of is het enkele reis milieustraat?

Reputatie 8
Badge +11

De oude kun je kostenloos retourneren naar Telfort:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modems-en-andere-apparatuur-terugsturen.htm

Reputatie 8
Badge +12

Die mag terug inderdaad zoals GJC al aangeeft. Alvast bedankt. 

Bedankt voor de hulp Bart, GJC. Het lijkt er inderdaad op dat het ouderdomskwalen waren en alles werkt weer naar behoren. De oude is onderweg terug.

Reputatie 8
Badge +11

Graag gedaan!

Reputatie 8
Badge +12

Top! :) 

Mocht er nog weer eens iets zijn, horen we graag weer van je. 

Reageer