beantwoord

TV Decoder loopt vast bij zappen langs zender die niet in pakket zit

• 19 februari 2015
  • 14 reacties
  • 856 keer bekeken

TV Decoder loopt vast zodra ik langs een zender zap die niet in mijn pakket zit.
Er komt een melding in beeld die aangeeft dat ik contact kan opnemen met de klantenservice om de zender te kunnen ontvangen.
Klik op ok om het bericht te sluiten, helaas lukt dit niet. Drukken op OK helpt niet en ik kan niet meer zappen.

Gepoogde oplossingen, beide helaas zonder resultaat

Opnieuw software installeren.
Nieuwe decoder ontvangen.

Heeft iemand enig idee of herkent iemand de problematiek?

Bijvoorbaat hartelijke dank!

Diederick:)
icon

Beste antwoord door Stephen 18 april 2015, 14:05

@Diederick,

Wat jammer dat een reactie is uitgebleven. Ik ga er vanuit dat de nieuwe TV-ontvanger naar behoren functioneert. Mocht je weer ergens tegenaan lopen dan verneem ik dit graag van je in een nieuw topic. Hierbij sluit ik dit topic.

Stephen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

14 reacties

Badge +1
Ik neem aan dat het om een tv ontvanger gaat welk in het ADSL/VDSL pakket zit.
(Gokje aangezien het in het universele gedeelte van het forum staat).
Probeer eens;

TV ontvanger uit zetten via schakelaar achterop.
TV ontvanger aan zetten via de schakelaar achterop.
Direct daarna 10 maal op de knop bovenop te drukken.
Nu zie je een systeem menu.
Onderin het scherm staat hoe je kunt wisselen/selecteren.

Probeer eerst eens "Software verwijderen".
Mocht dat niet lukken test eens of "Terug naar fabrieksinstellingen" werkt.
Dank voor je reactie Mlok, helaas deze suggesties al geprobeerd, allen helaas zonder resultaat.
Dank voor je reactie Mlok, helaas deze suggesties al geprobeerd, allen helaas zonder resultaat.
Badge +1
Oke dan is de TV ontvanger zelf uitgesloten als probleem.

Om alles uit te kunnen sluiten lijkt het mij verstandig om de volgende info te geven:

Hoe maakt de TV ontvanger verbinding met het modem?
- TV verbindingsset. (Als dit het geval is probeer het bekabeld via de onderstaande instructie's).
- Bekabeld.

Met betrekking tot het modem zelf:
- Als je een arcadyan modem hebt, probeer deze te resetten door met een tandenstoker het gaatje in te drukken voor ongeveer 10 seconden tot je een tikje hoort.
Laat hem dan direct los en wacht enkele minuten tot de verbinding weer tot stand gebracht is.
Probeer het nogmaals.
- Als je een zyxel modem hebt, haal alle stekkers uit het modem behalve de stroom kabel.
Zet het modem met de schakelaar uit. Druk het reset gaatje met een tandenstoker in. Zet het modem weer aan en houd het reset gaatje ongeveer 30 seconden ingedrukt.
Sluit alle overige kabels weer aan, TV kabel(s) horen bij 1 tv in poort 4 te zitten, bij 2 tv's in poort 3 of 4.
Probeer het nogmaals.

Zo heb je in ieder geval alles in huis uitgesloten en zal de of (via telefonisch contact) de tweede lijn of (via forum) een telfort moderator het probleem kunnen escaleren om tot een oplossing te komen.
Dank Mlok voor de tips, ik probeer het vanavond gelijk even!

Diederick
Dank Mlok voor de tips, ik probeer het vanavond gelijk even!

Diederick
Vriend van mij kwam met een andere slimme oplossing:
simpelweg de zender die niet in mijn pakket zitten blokkeren. Deze verschijnen dan ook niet meer, dan krijg ik dus de melding ook niet meer en loopt ie niet meer vast.

Zo is het ook opgelost,

Bedankt voor het mee denken Mlok!
kleine toevoeging: blokkeren geldt voor alle boxen en ook de online itv, je kan ook een profiel aanmaken per box.
Ojee decoder loopt ook vast als ik radio luister. Het beeld gaat altijd op zwart na ongeveer 30 seconden. Er verschijnt dan in bewld 'u luisterd naar: bijvoorbeeld NPO1' Zodra deze melding in beeld komt is zappen tussen de zenders niet meer mogelijk. Ook als ik op Menu druk terwijl ik radio luister reageert de decoder niet meer.
De ontvanger die ik heb is : hmb2260 arcadyan.
Ben bang dat ik toch echt moet overstappen naar Ziggo of dergelijk,..
Reputatie 8
Badge +16
@diederick,

Vervelend dat je problemen ervaart met de TV-ontvanger. Dit is zeer zeker niet de bedoeling.
Wil je de andere TV-ontvanger alsnog ontvangen? Ik zou het zo jammer vinden als je besluit om over te stappen. :(
Ik kijk uit naar jouw reactie.

@mlok, @glenonlinenl,

Bedankt! :)

Stephen
Denk dat ik dat als laatste poging nog probeer. Hopelijk is drie keer scheepsrecht!
Reputatie 8
Badge +16
@diederick,

Laten we daar van uitgaan. :)
Ik zie dat de nieuwe TV-ontvanger morgen weer wordt aangeboden. Ik verneem graag van je wanneer je hem in ontvangst heb genomen. Dan meld ik de oude TV-ontvanger voor je af zodat je de nieuwe kunt aanmelden.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@Diederick,

Ik zie dat de nieuwe TV-ontvanger is afgehaald en is aangemeld. Functioneert deze naar tevredenheid?
In afwachting van jouw reactie.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@Diederick,

Wat jammer dat een reactie is uitgebleven. Ik ga er vanuit dat de nieuwe TV-ontvanger naar behoren functioneert. Mocht je weer ergens tegenaan lopen dan verneem ik dit graag van je in een nieuw topic. Hierbij sluit ik dit topic.

Stephen