beantwoord

TV blijft sinds een week steeds hangen, internet is op momenten ook traag

• 5 april 2017
  • 3 reacties
  • 415 keer bekeken

Sinds een kleine week blijft de TV om de 5 a 10 minuten zo'n 5 seconden hangen. Ik zie het voornamelijk bij uitzending gemist programma's en programma's van begin gemist (groene knop).
Internet is ook geregeld erg traag. Het modem is diverse keren gereset de afgelopen week maar het probleem blijft. Zouden jullie mij hier bij willen helpen. Met name TV kijken is niet erg fijn momenteel.
icon

Beste antwoord door ve1001556243 11 april 2017, 23:05

Hi Michael,

Het probleem is sinds maandag uit zichzelf opgelost. De TV (en ook) het internet blijft niet meer hangen.
We hebben niets gedaan om dit actief op te oplossen. Het klopt inderdaad dat er een draadloze verbindingsset tussen het modem en de TV ontvanger zit. Echter het internet was ook trager en bleef af en toe hangen. Het modem staat naast mijn computer. Dit wordt dan niet veroorzaakt door de draadloze verbindingsset. Omdat we het alles -in-1 pakket van Telfort al bijna een jaar zonder problemen gebruiken en de kabeltjes van het modem nieuw zijn, krijg ik ook niet de indruk dat er iets niet goed zit bij onze aansluiting. Voor nu is het geen probleem, want het is uit zichzelf opgelost. Ik ben echter wel benieuwd waar dit door veroorzaakt kan worden.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hi ve1001556243,

Welkom op het forum van Telfort!

Da's niet fraai! Ook ik zou dit niet kunnen waarderen.

Om goed TV te kunnen kijken is het noodzakelijk dat het modem is aangesloten op een punt zo dicht mogelijk bij de meterkast. Ook wil ik je vragen om het kabeltje van het modem naar het aansluitpunt eens te vervangen voor een nieuwe, zo kort mogelijke kabel. Verder ben ik benieuwd of de tv-ontvanger direct is aangesloten op één van de poorten van het modem of dat er misschien een draadloze verbinding set tussen zit.

Met wat meer informatie kan ik je vermoedelijk goed op weg helpen.
Hi Michael,

Het probleem is sinds maandag uit zichzelf opgelost. De TV (en ook) het internet blijft niet meer hangen.
We hebben niets gedaan om dit actief op te oplossen. Het klopt inderdaad dat er een draadloze verbindingsset tussen het modem en de TV ontvanger zit. Echter het internet was ook trager en bleef af en toe hangen. Het modem staat naast mijn computer. Dit wordt dan niet veroorzaakt door de draadloze verbindingsset. Omdat we het alles -in-1 pakket van Telfort al bijna een jaar zonder problemen gebruiken en de kabeltjes van het modem nieuw zijn, krijg ik ook niet de indruk dat er iets niet goed zit bij onze aansluiting. Voor nu is het geen probleem, want het is uit zichzelf opgelost. Ik ben echter wel benieuwd waar dit door veroorzaakt kan worden.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi ve1001556243, allereerst is het natuurlijk fijn dat het probleem zich niet meer voordoet. Het is dan inderdaad de vraag wat de oorzaak was en hoe het kan dat deze nu 'ineens' weg lijkt te zijn. Het is echter lastig om te zoeken naar een probleem dat zich nu niet meer voordoet. Ik wil je daarom vragen om het een tijd aan te kijken en tijdig aan de bel te trekken indien het probleem weer optreedt. Wij zullen het incident dan weer oppakken en zoeken naar een meer structurele oplossing.

Wil je dit in dat geval laten weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.

Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser.