beantwoord

TV beeld staat regelmatig stil.

• 9 mei 2017
  • 15 reacties
  • 2061 keer bekeken

Sinds een aantal dagen staat het tv beeld regelmatig stil. Wanneer het beeld stil blijft staan is er ook een luide tik/piep te horen uit de luidsprekers van de tv.

Ik heb het modem meerdere keren gerest, de tv ontvanger is gereset, software is verwijderd van de ontvanger en het modem is al vervangen.
Verder is het isra punt gecontroleerd.

Er zijn thuis twee ontvangers waarvan één bedraad is aangesloten en één via een Devolo set, beide hebben dit probleem.

Ik hoop dat er een oplossing is want tv kijken is geen pretje nu...
icon

Beste antwoord door adsteenbergen 15 juni 2017, 13:04

Excuus voor de late reactie.
HD en Netflix werken en het beeld heeft niet meer stilgestaan.
TV boven, met Devolo, heeft soms nog wel problemen.
Middelste lampje is soms oranje en dan weer rood maar nooit meer groen.
Ik heb de instructie op de website gelezen, daar ga ik eerst nog even mee aan de slag. Werkt het dan nog niet dan maak ik een nieuw topic.

Tot zover bedankt voor de snelle hulp.
Groet, Ad
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ad, dat is zeker geen pretje om zo TV te kijken. Fijn dat je het een en ander al geprobeerd hebt. Welke ontvangers en welk modem gebruik je van ons? Wil je een speedtest (bedraad) doen? Ik ben benieuwd of je snelheid met de haperingen te maken heeft. Laat het me maar weten en dan denken we van daaruit verder.
Hallo Cindy,

Thuis hebben we onderstaande apparatuur staan:
Xperiabox V8
Motorola VIP 1853 2x (1x bedraad en 1x met Devolo)
Beide ontvangers hebben hetzelfde probleem.

Snelheid 51,42 Down, 16,13 Up en 2ms ping

Groet, Ad
Reputatie 8
Badge +17
Lijkt mij een modem of lijn probleem omdat je beide ontvangers hetzelfde gedrag vertonen en je voldoende snelheid behaald op je modem.
Wat voor verbinding heb je glas of koperverbinding
Dus even wachten totdat Cindy weer reageert.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Ad, dank voor je reactie. Ik neem het over van Cindy. Als de problemen zich op beide ontvangers voordoet, zou het zomaar eenzelfde oorzaak kunnen hebben (instabiele internetverbinding). Wil je voor mij proberen om één ontvanger direct aan te sluiten op het modem en alle andere randapparatuur ontkoppelen (computers, Playstation etc). Ik wil graag uitsluiten of een ander apparaat zorgt voor de problemen. Mocht dit ook niet werken, laat het dan weten, ik pak het dan verder op voor je.
Ga ik zsm doen en dan kom ik er bij je op terug.
Hallo Michael,

Ik heb de andere apparaten afgesloten, wifi uitgezet en het modem opnieuw gereset dmv het indrukken van de reset knop naast de voedingsaansluiting.
Slechts één ontvanger bedraad aangesloten gelaten maar nog steeds staat regelmatig het beeld stil.
wat kunnen we nu nog proberen?

Groet, Ad
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Ad, mijn collega's hebben een nieuwe ontvanger opgestuurd. Hoewel dit volgens mij niet de oplossing is, lijkt het mij goed om de ontvangers die je hebt uit te sluiten (je gaf zelf namelijk al aan dat het probleem zich op beide ontvangers voordoet namelijk). Hij wordt vandaag tussen 14:30 - 16:30 uur bij je bezorgd door PostNL. Laat je weten wat het resultaat is?
Hallo Michael,
De ontvanger is omgewisseld en er is een monteur langs geweest om het ISRA punt na te kijken.
Ik denk dat het ISRA punt de oorzaak van het probleem is geweest omdat de ontvanger boven niet is omgeruild.

Wel vind ik het jammer dat ik hetzelfde type ontvanger heb gekregen, de dame aan de telefoon had mij beloofd dat ik dan ook Netflix gewoon op mijn TV zou kunnen kijken zonder tussenkomst van de laptop.
Helaas is dat niet het geval...

Groet, Ad
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Ad, begrijp ik het goed dat de problemen die je omschreef nu wel verholpen zijn? Wat het type ontvanger betreft: ik kan ze beide voor je vervangen voor een ander type die wel Netflix kan ondersteunen. Dit heb ik zojuist voor je gedaan. Ga ervan uit dat het tweetal begin volgende week bij je wordt afgeleverd. De huidige ontvangers mag je dan retour sturen naar het adres dat hier wordt genoemd. Goed geregeld? Dat dacht ik. 🙂
Hallo,

Vandaag me telfort tv en internet aangesloten maar ik ondervind dezelfde problemen.
Het beeld beweegt helemaal niet en staat heel lang vast terwijl je het geluid wel normaal hoort zonder onderbreking.
Heb een speedtest gedaan en wat is dat heel slecht. download max 19mb en upload 17mb.
Vandaag wordt het dus alvast geen tv kijken.
Hopelijk vandaag nog of de komende dagen wel.
Ik zie graag ene reaktie tegemoet.

groet,

ulric
Reputatie 8
Badge +2
Hi ulric, dank voor dit signaal! Ik zie dat je hier inmiddels contact over hebt gehad met een collega. Zij hebben voor jou een monteur aangestuurd om dit voor je op te lossen. Als de monteur geweest is, deel je dan zijn bevindingen met ons? Top!
Hoi,
De ontvangers zijn binnen en aangesloten, alles lijkt goed te werken.
Behalve HD, ik kan geen HD kanalen meer kijken.
De instellingen staan goed maar de HD kanalen worden overgeslagen.
Staan er misschien te veel ontvangers in mijn profiel?
Het komt vast weer goed.
Groet, Ad
Reputatie 8
Badge +2
Hi Ad! Ik zie het! Ik heb alle ontvangers voor je ontkoppeld. Als je de abonnementsgegevens opnieuw opgeeft, werkt het weer! Deel je het resultaat met mij? Hoor het graag.
Excuus voor de late reactie.
HD en Netflix werken en het beeld heeft niet meer stilgestaan.
TV boven, met Devolo, heeft soms nog wel problemen.
Middelste lampje is soms oranje en dan weer rood maar nooit meer groen.
Ik heb de instructie op de website gelezen, daar ga ik eerst nog even mee aan de slag. Werkt het dan nog niet dan maak ik een nieuw topic.

Tot zover bedankt voor de snelle hulp.
Groet, Ad
Reputatie 8
Badge +2
Hi Ad, goed nieuws! Ik ga ervan uit dat je eruit komt zo. :)

Wil je feedback geven over hoe je mijn hulp hebt ervaren? Doe dat dan alsjeblieft hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Alvast bedankt! 🙂

Reageer