TV beeld korte tijd op zwart

• 8 november 2017
  • 8 reacties
  • 136 keer bekeken

Beste Telfort,
Gisteravond 2 uur televisie gekeken, na 24:00 uur ging het beeld zo'n 10 seconden op zwart. Dit zo'n 20x achter elkaar met wisselende tijden ertussen. Dit gebeurd regelmatig en heb dit sinds ik glasvezel heb (5 maanden) en niet bij ADSL. Als we Netflix kijken is dit geen probleem.
Arcaduan HMB2260 via netwerkkabel aan het modem.

Met vriendelijke groet,
Peter

Edit: Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast.

8 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hi Peterx,

Op deze manier televisie kijken klinkt niet prettig! Om je hiermee te helpen heb ik een aantal vragen. Zie je wel de zenderinformatie? Zie je een foutmelding als het beeld zwart wordt? Zo ja, welke? Hoe is je verbinding met een andere kabel naar je tv-ontvanger? Op welke poort van het modem heb je de tv-ontvanger aangesloten?

Vaak is het voldoende om de apparatuur even los te koppelen. Kun je je modem terugzetten naar fabrieksinstellingen, je tv-ontvanger stroomloos maken en als het modem opnieuw is opgestart, de tv-ontvanger weer aansluiten?

Ik hoor het graag van je! 😳
Reputatie 4
Badge +10
@Peterx Werkt je tv-verbinding weer goed? Mocht je nog hulp nodig hebben, dan hoor ik het graag.
Dag Deborah,
Bedankt voor je reactie.
Ik kijk niet zo veel TV, dus dacht dat het verholpen was. Dat is helaas niet zo.
Ik zie geen zender informatie en zie geen foutmelding. Heb nu een andere HDMI kabel en is nog niet uitgevallen. Het gebeurd wel altijd als ik wat langer TV heb gekeken, niet aan het begin. (Oververhitting?)
Zit in poort 1 van het modem. Heb ook een andere geprobeerd zonder resultaat.
Ik heb regelmatig bij een zwart beeld stroomloos gemaakt en het modem opnieuw opgestart. Dit hielp niets.

Misschien kunnen jullie email notificaties instellen op het forum als ik een reactie krijg op mijn topic?

Alvast Bedankt
Reputatie 8
Badge +11
.....Misschien kunnen jullie email notificaties instellen op het forum als ik een reactie krijg op mijn topic?.....

Dat kun je zelf. Klink op je forumnaam rechts bovenaan de pagina > Instellingen > Algemene instellingen en dan de notificaties van favorieten aanzetten.
Als je ook topics automatisch toevoegen aan favorieten aanzet wordt elk topic waarin je iets schrijft automatisch op favoriet (volg) gezet. De keuze is aan jezelf, ik heb daar niet voor gekozen omdat ik relatief veel post en dan 'wordt je gek' van de notificaties :P
Een topic zet je handmatig op favoriet door onder de 1e post op het sterretje (volg) te klikken.
Reputatie 4
Badge +10
Hey Peterx, bedankt voor je update. Ik hoopte 'geen bericht, is een goed bericht' 😳. Om uit te sluiten dat je tv-ontvanger geen fan is van lang televisie kijken, ga ik je tv-ontvanger vervangen. Ik verwacht dat de tv-ontvanger morgen of overmorgen wordt geleverd. Kun je me laten weten hoe je tv-verbinding met de nieuwe ontvanger is?

@GJC: Top uitgelegd!
.....Misschien kunnen jullie email notificaties instellen op het forum als ik een reactie krijg op mijn topic?.....

Dat kun je zelf. Klink op je forumnaam rechts bovenaan de pagina > Instellingen > Algemene instellingen en dan de notificaties van favorieten aanzetten.
Als je ook topics automatisch toevoegen aan favorieten aanzet wordt elk topic waarin je iets schrijft automatisch op favoriet (volg) gezet. De keuze is aan jezelf, ik heb daar niet voor gekozen omdat ik relatief veel post en dan 'wordt je gek' van de notificaties :P
Een topic zet je handmatig op favoriet door onder de 1e post op het sterretje (volg) te klikken.

Dank voor je reactie. Dat heb ik allemaal aan staan, maar krijg geen mail. Ik weet echter niet waar ik mijn emailadres kan instellen.

Hey Peterx, bedankt voor je update. Ik hoopte 'geen bericht, is een goed bericht' 😳. Om uit te sluiten dat je tv-ontvanger geen fan is van lang televisie kijken, ga ik je tv-ontvanger vervangen. Ik verwacht dat de tv-ontvanger morgen of overmorgen wordt geleverd. Kun je me laten weten hoe je tv-verbinding met de nieuwe ontvanger is?

@GJC: Top uitgelegd!

Hoi Deborah, Ik heb inmiddels de nieuwe tv-ontvanger gekregen en ga hem testen. Alvast bedankt.
Reputatie 8
Badge +11
Dat zal webcare dan voor je moeten doen. Als ze aan je vraag toe zijn zul je via privébericht kunnen opgeven waar de meldingen heen moeten.
Reputatie 4
Badge +10
Hey Peterx 🙂 super! Hopelijk ben je met de nieuwe tv-ontvanger eens en voorgoed van het zwarte beeld af. Kun je mij laten weten hoe het gaat?

Wat betreft het ontvangen van notificaties. Heb je je spambox of ongewenste mail gecontroleerd? In een privébericht heb ik het e-mailadres gestuurd dat je bij ons hebt opgegeven. Mocht je het e-mailadres willen wijzigen, dan kun je reageren in het privébericht.

Reageer