beantwoord

TV beeld hapert sinds zaterdag, Tips?

• 18 juni 2019
  • 10 reacties
  • 107 keer bekeken

Hallo,

Sinds vrijdag avond hapert het beeld/geluid van mijn TV heel erg. Ik heb draadloze ontvangers in het stopcontact zitten, en het middelste 'huisje' blijft rood knipperen. Dit kwam ineens vanuit het niets. Hebben niks raars gedaan, aan de kabels gezeten of iets veranderd oid. Hebben al sinds Februari Telfort internet en TV en deze problemen hebben zich niet eerder voorgedaan.

Heb meerdere malen de uitgebreide wizard online gevolgd, nieuwe kabels, terug naar fabrieksinstellingen, harde rest voor de modem. Maar nóg doet hij het niet. Soms knippert het ineens weer een minuut groen/geel... om dan vervolgens weer uren lang rood te knipperen.

Het gaat hier om de normale zenders, videoland en ook on demand. Netflix en youtube is geen problemen mee.

Zie ik hier iets over het hoofd? Afgelopen weekend stond er wel een storing van telfort online, maar die is alweer opgelost zag ik... maar ons tv probleem niet.
icon

Beste antwoord door m.capellogonlag 19 juni 2019, 20:48

Hoi Bart,

Heb ondertussen even gebeld met de klantenservice. Daarmee hebben we dit ook allemaal uitgeprobeerd...

We kwamen tot de conclusie dat de adapters gewoon flink verouderd waren en er de brui aan hebben gegeven. Heb het verder opgelost met de klantenservice.

In ieder geval bedankt voor je hulp!
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @m.capellogonlag, wat balen dat het beeld blijft haperen. Dat kijkt inderdaad niet lekker tv.

Je geeft aan dat het middelste huis rood brand op de draadloze adapter. Dan gaat het daar mis. Je geeft aan dat je al een wizard bent doorlopen. Zo ook die van de Draadloze adapters? Merk je verschil na het doorlopen van deze stappen?
Beste Bart,

Dat stappenplan had ik nog niet gevolgd.
Nu ondertussen wel, en nu start mijn tv helemaal niet meer op en gaat het lampje helemaal niet meer branden..... heb ook mijn modem herstart, tv ontvanger etc.
Reputatie 8
Badge +11
Op de adapters bedoel je? Daar gaat het lampje niet meer branden?

Lukt het nog de adapters te ontkoppelen?
  1. Druk op de koppelknop aan de onderkant/zijkant van de TV-verbindingsset, net zolang totdat alle lampjes even uitgaan. Dit duurt ongeveer 12 seconden.
  2. Hierna zal het huisjeslampje (lampje 2) uit blijven en is de verbindingsadapter ontkoppeld.
  3. Voer deze stap op alle verbindingsadapters uit.
En daarna weer te koppelen?
  1. Plaats de adapters dicht bij elkaar om het koppelproces te vergemakkelijken.
  2. Begin bij adapter 1.
  3. Druk de koppelknop ongeveer 3 seconde in en laat deze los om de actie te bevestigen. Het powerlampje knippert nu en de adapter staat in koppelmodus.
  4. Herhaal binnen 2 minuten deze actie op de adapter 2. Wanneer je dit goed hebt uitgevoerd, brandt het huisjeslampje (lampje 2) op beide adapters.
  5. Als de klant een derde adapter heeft, koppel je deze door de stappen te herhalen op de adapter 1, gevolgd door adapter 3.
Als dit niet lukt, dan kan het wel eens zijn dat een van de adapters, of allebei kapot zijn. :(

Heb je intussen de mogelijkheid om een kabel tussen modem en tv-ontvanger te leggen? Dan werkt de tv wel goed toch?
Hoi Bart,

Heb ondertussen even gebeld met de klantenservice. Daarmee hebben we dit ook allemaal uitgeprobeerd...

We kwamen tot de conclusie dat de adapters gewoon flink verouderd waren en er de brui aan hebben gegeven. Heb het verder opgelost met de klantenservice.

In ieder geval bedankt voor je hulp!
Reputatie 8
Badge +11
Dat vermoeden had ik eerlijk gezegd ook al. Maar had toch gehoopt met deze testen nog iets te bereiken, maar helaas.

De oplossing is dus inmiddels gevonden, dat is heel erg fijn.

Mocht je onze hulp nog een keer weer nodig zijn, dan zien we je graag weer verschijnen. 🙂

Reageer