beantwoord

Tv beeld en geluid stottert soms

  • 8 december 2015
  • 43 reacties
  • 1253 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +4
Bij ons stottert het beeld soms bij tv.
Ook het geluid hapert soms en soms hoor je een "plop" in het geluid.
Alles zit gewoon bedraad aangesloten en er zitten geen switches tussen ofzo.

Herkennen mensen dit en wat zou hier mogelijk aan gedaan kunnen worden?
icon

Beste antwoord door Stephen 9 december 2015, 15:08

Hallo knorde, ik zie dat je vandaag (woensdag 9 december) een nieuwe TV-ontvanger tussen 15:00 en 17:00 uur. Laat je dan even weten hoe de nieuwe TV-ontvanger functioneert? Alvast bedankt!
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

43 reacties

Heb je de ontvanger 10 minuten van de stroom gehad?
Heb je de kabel in een andere poort op het modem geprobeerd?
Heb je het modem een harde reset gegeven?

Reset je modem. Dit doe je zo:

Controleer of alle kabels correct zijn aangesloten.
Reset het modem door 20 seconden het resetgaatje in te drukken. Dit kan eventueel met een paperclip of met een tandenstoker.
Wacht nu 1 minuut. Je modem zal opnieuw opstarten.
Let op:
De reset van je modem betekent dat je modem teruggaat naar de fabrieksinstelling. Heb je een persoonlijk wachtwoord ingesteld, dan gaat deze na de reset verloren.
Zo stel je opnieuw een persoonlijk wachtwoord in.
Reputatie 6
Badge +4
Ja dit had ik al gedaan, het gaat hier overigens om een nieuwe aansluiting :)
Het is ook niet constant maar zie/hoor het wel af en toe.
Heb je de ontvanger 10 minuten van de stroom gehad?
Heb je de kabel in een andere poort op het modem geprobeerd?
Heb je het modem een harde reset gegeven?

Reset je modem. Dit doe je zo:

Controleer of alle kabels correct zijn aangesloten.
Reset het modem door 20 seconden het resetgaatje in te drukken. Dit kan eventueel met een paperclip of met een tandenstoker.
Wacht nu 1 minuut. Je modem zal opnieuw opstarten.
Let op:
De reset van je modem betekent dat je modem teruggaat naar de fabrieksinstelling. Heb je een persoonlijk wachtwoord ingesteld, dan gaat deze na de reset verloren.
Zo stel je opnieuw een persoonlijk wachtwoord in.
Oke.
Andere kabel modem/stb geprobeerd?
Software verwijderd van ontvanger?
Ontvanger terug naar fabrieksinstellingen?
Reputatie 6
Badge +4
Ja, 3 kabels inmiddels en software al aantal keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Ook al naar de fabrieksinstellingen gedaan.

Ik heb de aansluiting pas vanaf vanmorgen maar ik begrijp dus dat dit niet herkend wordt?
Het zijn echt van die korte haperingen, van een seconde ofzo.
Zeg maar 1x per 10 minuten ofzo (niet precies maar dat is een ruwe schatting).
Ik heb er in ieder geval geen last van, het hoort er dus niet standaard bij.
Misschien zijn er andere gebruikers die er wel last van hebben gehad en een praktijk oplossing hebben.
Reputatie 6
Badge +4
Ik hou het wel even in de gaten.
Misschien wordt het beter.
Zoek maar eens in het forum op stotter. Vaak gemeld, maar ik heb niet een echte oorzaak en remedie in gevonden.
Reputatie 6
Badge +4
Het valt me ook op dat als ik in het menu ga dat je dan ook hoort dat hij begint te stotteren (en het beeld begint dan ook te stotteren).

Jou nog niet opgevallen?
Nee. Werkt hier probleemloos. Is trouwens over vdsl.
Internet werkt wel goed? Je haalt de up/down?
Reputatie 6
Badge +4
Ja hier over glasvezel.
Up/down is volop (200+ mbit).

Totaal geen problemen met internet.

Welke ontvanger heb jij?
De HMB2260.. Ook bekabeld aangesloten. Op een zyxel, maar dat mag geen verschil msken.
Reputatie 6
Badge +4
Ik kijk het komende dagen wel even aan, ik weet verder ook niet wat ik eraan doen kan.
Misschien dat webcare je nog wat verder kan helpen. Hoort niet zoals nu werkt.
Reputatie 6
Badge +4
Ja zou mooi zijn, dit is echt niet leuk zo.
Je gaat hierdoor echt twijfelen om wel of niet door te gaan met telfort, ik zit namelijk nu nog in mijn annuleringsperiode.

Geen idee alleen wat hier nog aan gedaan kan worden, zou zo mooi zijn als het gewoon goed werkt 😞
Meestal is de annuleer periode al voorbij voordat de apparatuur verstuurd wordt......
Maar gaat vast lukken het goed werkend te krijgen. 🙂
Reputatie 3
Klinkt als defecte TV-decoder...... dit zou onmogelijk moeten zijn met glasvezel zeker met die snelheid!
Reputatie 6
Badge +4
Ik kan het ook heel goed reproduceren d.m.v. naar de tv gids te gaan en heel snel erdoor navigeren met de pijltjestoetsen.
Zowel beeld als geluid gaan dan haperen.

Kunnen jullie dat eens testen?
Reputatie 3
Zelf heb ik dat niet, maar ik heb nog het Aminosysteem (overgenomen van XMS). Nooit problemen. Glasverbinding 50 Mb/s.
Ik kan het ook heel goed reproduceren d.m.v. naar de tv gids te gaan en heel snel erdoor navigeren met de pijltjestoetsen.
Zowel beeld als geluid gaan dan haperen.

Kunnen jullie dat eens testen?


Afgestemde zender blijft bovenin met klein beeldje en geluid.
Door de zenders heen zappen heeft daar geen effect op.
Reputatie 6
Badge +4
Morgen komt een monteur, kijken wat die er van zegt...
Morgen komt een monteur, kijken wat die er van zegt...

Heb je kontakt gehad met de klantenservice?
Reputatie 6
Badge +4
Ja, alles getest wat ze konden testen.
Morgen komt een monteur, kijken wat die er van zegt...

Heb je kontakt gehad met de klantenservice?
Goede zaak. Laat je weten wat er uit komt?
En of de monteurs actie ook positief uitwerkt op je andere klachten?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo knorde, ik zie dat je vandaag (woensdag 9 december) een nieuwe TV-ontvanger tussen 15:00 en 17:00 uur. Laat je dan even weten hoe de nieuwe TV-ontvanger functioneert? Alvast bedankt!
Reputatie 6
Badge +4
Ja idd klopt ik heb de ontvanger ontvangen.
Erg snel overigens omdat het gisteren pas aangemaakt is.

Met deze ontvanger overigens ook haperingen in beeld en geluid.
Maar waar hij voor omgeruild is (een echt defect) dat is opgelost.

Het is alleen wel ontzettend irritant steeds die haperingen, tot nu toe was internet ook snel maar vanavond is het heel traag.
Dit is overigens niet de kern van het probleem want voor vanavond was de internetsnelheid prima.

Ik hoop echt dat de monteur morgen wat kan doen eraan, begin mijn oude provider nu wel te missen haha.
Denk haast dat er weinig aan te doen is, er valt voor de rest volgens mij weinig in te stellen etc.

Nouja we zien het wel morgen 🙂