Traag internet Wanneer HDTV

• 9 mei 2013
  • 1 reactie
  • 2214 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Beste Telfort, 

Wanner ik normaal interactive tv kijk, zakt mijn internetsnelheid aanziennelijk. ik neem 8mbts af van jullie en wanneer ik tv kijk dan hafveert mijn internetsnelheid.
Wanneer ik HDTV kijk dan houdt ik ogv.. 100kb /s internetsnelheid over om mee te internetten.

Dit is natuurlijk veel te laag en ik kan wel zeggen dat ik me er enigzins aan erger. Ik snap dat ik geen glasvezel snelheid moet erwachten maar, graag zou ik wel een hogere snelheid willen.

Ik vindt  de postcode check niet duidelijk.

Concreet mijn vraagen:

1. Kan ik een hogere internet krijgen?
2.  Kan iemand mij uitleggen hoeveel ik kan downloaden op dit addres?
3. wat is wijsheid?(Wat raad je me aan om te doen?)

Alvast bedankt en een vriendelijke groet, Robin. 

1 reactie

Reputatie 8
Badge +16
Allereerst staan er al veel antwoorden in je andere topic: https://forum.telfort.nl/interactieve-tv-and-digitenne-268/geen-hd-zenders-na-activatie-33975/

Voor alle duidelijkheid:

Een 8Mbps abonnement is eigenlijk niet zo goed geschikt om ITV te kijken. Een SD-stream gebruikt circa 4Mbps, een HD-stream het dubbele. Dus als je HD-TV kijkt, kun je inderdaad niet of nauwelijks internetten.

De Telfort postcodecheck geeft aan welke snelheid er haalbaar is op jouw adres... dat klopt vrij nauwkeurig. En als er meer snelheid beschikbaar is, is het advies om naar een sneller abonnement over te stappen.

Reageer