Sticky

[Tips van Telfort] Storing bij een tv-verbindingsset

• 3 augustus 2016
  • TV
  • 2 reacties
  • 4798 keer bekeken

Badge +13
Bij het gebruik van de TV-verbindingsset is het in sommige situaties mogelijk dat er storingen optreden. Als deze niet goed aangesloten is of als er in het stroomnetwerk storingsbronnen zijn zie je dit terug in de kwaliteit van het televisiebeeld. Ook onweer kan een storing veroorzaken in het stroomnetwerk.

Software update 4.4.0.5
Allereerst is het raadzaam om de software van de TV-verbindingsset te updaten. Instructies daarvoor vind je op onze online klantenservice.

Heeft de update je probleem niet verholpen? Lees verder voor meer tips
Probeer andere storingsbronnen zoveel mogelijk uit te sluiten. Bij het vermoeden van een storing met de TV-verbindingsset kan je de TV ontvanger (tijdelijk) bekabeld aansluiten. Als het signaal dan ook stoort ligt de oorzaak niet in de TV-verbindingsset. Is het signaal met een bekabelde verbinding wel correct? Voer dan de volgende controlestappen uit:

Waar moet het stroomnetwerk aan voldoen?
  • De aansluiting moet over dezelfde stroomfase gaan. Over algemeen is ieder huis voorzien van maar 1 fase dus dit zou geen probleem mogen opleveren.
  • Er mogen geen losse contacten aanwezig zijn.
  • Geen vocht en/of oxidatie
  • Geen kortsluiting.

Hoe sluit ik de set goed aan?
  • De adapters van de TV-verbindingsset dienen rechtstreeks op de wandcontactdoos te zijn aangesloten.
  • Er mogen geen apparaten parallel op de TV-verbindingsset worden aangesloten op de zelfde wandcontactdoos. Deze kun je met een stekkerblok op de TV-verbindingsset aansluiten.
  • Lampen (of andere apparatuur) met dimmers die in de buurt zijn aangesloten van de TV-verbindingsset kunnen een storing veroorzaken.
  • Heb je een aquarium, probeer deze dan op een andere groep aan te sluiten.
  • Heb je een vijver met dompelpomp, probeer deze dan op een andere groep aan te sluiten.
  • Heb je speciale buitenverlichting, probeer het dan eens als deze uit staat.
  • Heb je apparatuur met tijdschakelaars, probeer het dan eens zonder deze tijdschakelaars in te stellen.

Als je dit hebt gecontroleerd en het probleem blijft bestaan dan is de beste oplossing om de TV ontvanger tijdelijk rechtstreeks met een ethernetkabel te verbinden met het modem. Open een topic op het forum en vermeld hier in de stappen die jij hebt doorlopen, webcare zal de storing dan verder onderzoeken.

Handig om te weten
  • De internetsnelheid daalt als er meer apparaten aan het stroomnet zijn aangesloten, maar snelheid blijft vergelijkbaar met wifi.
  • De maximale afstand die u met een TV-verbindingsset kunt overbruggen is 200 meter. De datasnelheid daalt bij toenemende afstand en bij het gebruik van meerdere adapters.
  • Gebruik maximaal 1 set en 1 losse adapter (dus in totaal 3 adapters).
  • Wissel van stopcontact bij een slechte verbinding (het huisje is dan rood).

Let op: Het kan ook zijn dat je de TV-verbindingsset 650 hebt ontvangen. Die wijkt qua uiterlijk iets af van de TV verbindingsset 200. Hieronder staan de afwijkingen beschreven:
  • Het Telfort-logo ontbreekt op de behuizing
  • De resetknop zit op de zijkant in plaats van de onderkant
  • Het groene lampje is vervangen door een wit lampje, de oranje en rode lampjes door slechts 1 rood lampje
Verder is de werking van de TV-verbindingssets gewoon hetzelfde.

Ik heb de stappen doorlopen maar mijn probleem is hier niet mee opgelost.
Maak een nieuw topic aan met een precieze beschrijving van het probleem en de omstandigheden.

2 reacties

Reputatie 1
Mijn ontvanger geeft foutcode 143. Alles geprobeerd, kabels eruit/erin, meerdere malen herstarts. Niets helpt. Reset knop geprobeerd. Zelfs een nieuwe internetkabel helpt niet.
Ontvanger Motorola VIP 1853, ZyXEL router.
Kunt u mij helpen?

Groet, Mike Janssen
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Mike, in deze reactie geef je aan dat het probleem met een reset is verholpen. Ik vertrouw erop dat je nu weer probleemloos TV kan kijken. Kan ik nog iets anders voor je doen?

Reageer