Sticky

[Tips van Telfort] Abonnementsnummer en pincode van iTV kwijt

• 15 juli 2015
  • 65 reacties
  • 31985 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +2

Laatste update: 7 december 2016

96642861-718e-4c09-b6d7-0b099b050284.png

Abonnementsnummer kwijt

Je vindt je abonnementsnummer in de bijlage van de bevestigingsbrief of -mail waarin onder andere de opleverdatum van je abonnement is vermeld.
Heb je de brief of mail met het abonnementsnummer niet meer? Zoek je abonnementsnummer dan op in je bankafschriften of in Mijn Telfort. Hulp bij inloggen Mijn Telfort.
1. Log in op Mijn Telfort.
2. Klik op 'Instellingen'.
3. Klik op 'TV-pincodes'.
4. Hier zie je jouw abonnementsnummer. Het nummer begint met '2000000'.
Vind je toch niet je abonnementsnummer? Plaats dan een bericht onderaan deze pagina met een precieze beschrijving van wat je hebt gedaan om het nummer terug te vinden en wat er mis gaat.

116594ad-d582-4c3f-a1b9-0b80bfa93d6c.png

Pincode kwijt

Als je je pincode kwijt bent, kun je via Mijn Telfort gemakkelijk je pincode wijzigen. Je pincode wijzigen gaat als volgt:
2. Ga naar ‘Instellingen’.
4. Klik onderaan de pagina op de knop 'Pincode herstellen'.

Lukt het niet om je pincode te resetten of te gebruiken na de reset? Plaats dan een bericht onderaan deze pagina met een precieze beschrijving van wat je hebt gedaan en wat er misgaat.

65 reacties

Reputatie 1
Als ik naar instellingen ga en op TV-pincodes klik komt er niks te staan. Ik heb ondertussen wel mijn klantnummer kunnen vinden via de tip van Mischa maar mis mijn pincode nog.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Reputatie 8
Badge +18
Als ik naar instellingen ga en op TV-pincodes klik komt er niks te staan. Ik heb ondertussen wel mijn klantnummer kunnen vinden via de tip van Mischa maar mis mijn pincode nog.

Probeer even via een andere browser in te loggen op je Mijn Telfort want het hoort wel te werken
Reputatie 1

Probeer even via een andere browser in te loggen op je Mijn Telfort want het hoort wel te werken

Ik heb chrome en firefox geprobeerd, ze geven allebij hetzelfde resultaat.
Reputatie 8
Badge +2
@Woutwe dank voor je bericht! Goed dat het weer werkt! Veel plezier!

@jelayno da's onhandig. De pincode kan ik voor je achterhalen als je je postcode, huisnummer en laatste drie cijfers van je IBAN kenbaar maakt in een privébericht Ik kom er dan zo snel mogelijk op terug.
Hi,

Er zitten opeens op veel programma's kinderslot. Nu ben ik totaal vergeten wat mijn pincode is (stom eigenlijk), en probeerde ik die te herstellen op mijn telfort. Zodra ik op die button druk met pincode herstellen, geeft hij na ongeveer 10 seconden aan dat er iets fout is gegaan. Ik heb meerdere browsers geprobeerd (Firefox, Safari & Chrome) en ze geven allemaal dezelfde melding. Hoe kan ik mijn pincode nu achterhalen?
Reputatie 8
Badge +18
Hi,

Er zitten opeens op veel programma's kinderslot. Nu ben ik totaal vergeten wat mijn pincode is (stom eigenlijk), en probeerde ik die te herstellen op mijn telfort. Zodra ik op die button druk met pincode herstellen, geeft hij na ongeveer 10 seconden aan dat er iets fout is gegaan. Ik heb meerdere browsers geprobeerd (Firefox, Safari & Chrome) en ze geven allemaal dezelfde melding. Hoe kan ik mijn pincode nu achterhalen?

Omdat het niet goed werkt kun je het ook op zon en feestdagen via het twitteraccount van Telfort aanvragen of wachten totdat webcare je helpt die vanaf dinsdag weer aanwezig zijn op het forum
Sinds vandaag zit ik bij Telfort. Nu wil ik interactieve TV opstarten maar daarvoor heb ik een abonnementsnummer en een pincode nodig. Deze heb ik echter nooit ontvangen, niet via de bijlage in de welkomstmail en ook niet via de brief met wachtwoorden. Inmiddels heb ik wel mijn abonnementsnummer achterhaalt via itvonline, maar nog niet mijn pincode. Via mijntelfort>instellingen>Tvpincode werkt niet: zowel in edge als in chrome gebeurd er daarna helemaal niks. Wie kan mij verder helpen?
Reputatie 8
Badge +18
Het lijkt me toch dat je beide brieven hebt ontvangen, omdat je wel in je Mijn Telfort kunt inloggen waar de gebruikersnaam en wachtwoorden daarvan ook in beide brieven staan.

Maar omdat het je ook niet lukt op je mijn Telfort om de pincode binnen te halen zul je moeten wachten op Telfort webcare
Vanochtend via SMS de benodigde info ontvangen. Functioneert nu! Bedankt
Reputatie 8
Badge +18
Vanochtend via SMS de benodigde info ontvangen. Functioneert nu! Bedankt

Dat is goed nieuws en bedankt voor de terugmelding
Reputatie 1
Goedemorgen,

Sinds vorige week kan ik mijn ingevoerde betaalcode niet meer gebruiken. Krijg steeds de melding dat de code onbekend is! Terwijl ik 200% zeker weet dat ik de juiste code heb ingevoerd. Heel vreemd. Want de code heeft altijd gewerkt en is niet nooit aangepast. Na een 5-tal pogingen is de code geblokkeerd.

Wat heb ik zelf gedaan?
Ik heb nog een zwarte afstandsbediening, dus heb de bijbehorende instructies erbij genomen.
Mijn Telfort, inloggen, instellingen. Dan krijg ik een keuzemenu te zien (selecteer een onderwerp uit het menu: Telefooninstellingen, TV pincodes en Privacy. Volgens de instructies zou ik bij de instellingen de pincode 2001 kunnen resetten. Maar die krijg ik niet te zien. Heb dus maar op TV pincodes geklikt, maar blijft daar steken. De knop laat verder geen info zien.

Wat nu? Is er een andere manier om de pincode te resetten? Via mijn Telfort - instellingen kom ik niet verder.

Alvast bedankt voor de hulp.
Reputatie 1
Heb telefonisch contact opgenomen met de klantenservice over mijn betaalpincode. Inmiddels is de blokkade eraf en heb ik een nieuwe betaalcode gekregen.
Maar het resetten / wijzigen van de betaalcode werkt niet. De klantenservice wist het ook niet. Wie Wel??

Heb via instellingen - tabblad thuis - TV pincodes nogmaals een poging gedaan. Door op de knop TV pincodes te klikken krijg ik GEEN verdere informatie te zien, waarin ik mijn betaalcode zou kunnen wijzigen. Alleen het blauwe scherm onderaan de website.
Dus de link die verwijst naar de instructies hiervoor en die aan mijn reactie wordt gehangen werkt niet.

Ik hoop dat er een oplossing komt. Bedankt.
Hallo,

Ik heb de volgende stappen uitgevoerd om mijn abo-nummer (14 cijferig?) op te zoeken.
De volgende stappen heb ik gedaan:
2. Klik op 'Instellingen'.
4. Hier zie je jouw abonnementsnummer. Het nummer begint met '2000000'.

Op deze pagina zie ik geen abonnementsnummer staan.

Kunnen jullie mij helpen?

MvG,
Wouter
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Wouter,

Ik zie dat jij nog gebruik maakt van een oud type glasvezel abonnement. Hierbij ontvang je geen 14 cijferige abonnementsnummer. Heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd?
Hoe moet ik dan inloggen, met welk abo nummer dan. Hij zegt dat mijn gegevens niet kloppen, ik heb dan het abo nummer van de factuur gepakt.

Groet,
Wouter
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Wouter, kun je dan aangeven waar je wilt inloggen? Interactieve TV online?
Ja klopt, interactieve tv online of via de app
Reputatie 8
Badge +16
Dan vat ik het al. Je hebt de verkeerde app gedownload. Via onderstaand topic kan je de juiste link downloaden. Laat je even weten als het is gelukt.

[Uitleg] Vergelijk ons oude en nieuwe glasvezelabonnement
Badge +13
@w.splinter De juiste app bij de zwarte afstandsbediening wordt ook aangegeven in de startpost:

Heb je een glasvezelabonnement met een zwarte afstandsbediening? Dan heb je geen abonnementsnummer.
Wil je Online TV kijken? Download dan de app ‘Telfort Glasvezel TV’ (iOS, Android). Het is niet mogelijk om op een andere manier online tv te kijken, tenzij je overgaat naar een nieuw glasvezelpakket. Lees meer.

Heb je een tip om dit nog duidelijker te maken?
Op zich kan ik me de vergissing wel voorstellen omdat ook bij de zwarte afstandbediening er sprake is van interactieve televisie. Dus kiest iemand vermoedelijk automatisch voor de tweede op het plaatje En tenzij ik me vergis is de blauwe app ook voor glasvezel klanten met de witte afstandsbediening. Dat de vergissing niet andersom gemaakt wordt verbaasd me best wel.

Badge +13
Het blijft behelpen, twee apps voor interactieve tv :)

Maar we doen ons best om zo duidelijk mogelijk te maken dat je met een zwarte afstandsbediening een andere kant op moet zoeken. Onder andere in dit topic, maar je vindt in de app stores ook een waarschuwing:

Ik kan niet anders doen dan beamen dat het best goed staat aangegeven. Maar de praktijk leert dat er vaak niet goed wordt gekeken of gelezen. Hoe vaak mensen niet vragen naar bepaalde produkten in een bouwmarkt terwijl daar vrij grote borden hangen.
Het werkt nu bedankt, ik weet al wat er verkeerd is gegaan. De app 'Telfort Glasvezel TV’ is niet te installeren op mijn mobiele telefoon, komt helemaal niet voor de Google Play als ik via mijn telefoon zoek.
Reputatie 8
Badge +11
Dat betekent vrijwel zeker dat je een te lage Androïd versie hebt die niet wordt ondersteund.
Alleen apps die worden ondersteund door je besturingssysteem worden bij de zoekresultaten van Google Play getoond als je zoekt vanaf het apparaat waarop de app moet komen.
Bij zoeken via de PC zal hij wel getoond worden, maar kan hij evengoed niet op je telefoon worden geïnstalleerd.
Ik kan niet meer inloggen en ook niet samen voegen ben al weken bezig ik wil graag Hulp alles gaat Door elkaar en de code klopt ook steeds niet

Reageer