Sticky

[Tips van Telfort] Abonnementsnummer en pincode van iTV kwijt

• 15 juli 2015
  • 65 reacties
  • 31985 keer bekeken

Toon het eerste bericht

65 reacties

Hoi Leon, hij doet het, hoor! Super, dank je wel!
Sinds vandaag zit ik bij Telfort. Nu wil ik interactieve TV opstarten maar daarvoor heb ik een abonnementsnummer en een pincode nodig. Deze heb ik echter nooit ontvangen, niet via de bijlage in de welkomstmail en ook niet via de brief met wachtwoorden. Inmiddels heb ik wel mijn abonnementsnummer achterhaalt via itvonline, maar nog niet mijn pincode. Via mijntelfort>instellingen>Tvpincode werkt niet: zowel in edge als in chrome gebeurd er daarna helemaal niks. Wie kan mij verder helpen?
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Copper007 en Patricia86,

Excuses voor de late reactie.

Kunnen jullie aangeven of de problemen nog spelen? Help jullie graag verder.
Reputatie 8
Badge +18
Het lijkt me toch dat je beide brieven hebt ontvangen, omdat je wel in je Mijn Telfort kunt inloggen waar de gebruikersnaam en wachtwoorden daarvan ook in beide brieven staan.

Maar omdat het je ook niet lukt op je mijn Telfort om de pincode binnen te halen zul je moeten wachten op Telfort webcare
Heb een nieuwe kastje gekregen en nu vraag hij naar abonnement nummer opgezocht maar hij wil hem niet pakken blijft zeggen fout nummer
Wij hebben interactieve tv abb echter zonder kastje dus analoog aangesloten.
Nu heb ik de android app geinstalleerd echter klantnummer begint met 1000 en geen pincode
Hoe kom ik hieraan ??
Reputatie 5
Badge +1
Hoi Sydky, te gek! 😃 Bedankt voor de terugkoppeling en veel plezier ervan!
Hallo,

Mijn tv ontvanger is vervangen en nu probeer ik hem te installeren. Als ik mijn abonnementnummer en pincode invoer dan geeft hij aan dat het abonnementnummer onjuist is. Ik heb het nummer van jullie site uit "mijn telfort"bij contractnummer gevonden en dit ingevoerd maar het lukt niet. De pincode is bij mijn weten nog nooit gewijzigd dus daar zal het ook niet aan liggen. Het nummer dat bij contractnummer staat heeft maar 8 cijfers, vraag me af of dit wel juist is dan. Wat kan ik doen? Wil graag weer tv kijken :$

update: ik heb mijn pincode veranderd voor de tv ontvanger en toen kreeg ik mijn abonnementsnummer te zien met een nieuwe pincode, dit ingevoerd en toen kreeg ik foutcode 84. Ik kan die foutcode niet terug vinden op de site, ik heb een paar stappen doorlopen om alles te resetten maar de foutcode blijft.
Help......
Hallo,

Ik heb de volgende stappen uitgevoerd om mijn abo-nummer (14 cijferig?) op te zoeken.
De volgende stappen heb ik gedaan:
1. Log in op Mijn Telfort.
2. Klik op 'Instellingen'.
3. Klik op 'TV-pincodes'.
4. Hier zie je jouw abonnementsnummer. Het nummer begint met '2000000'.

Op deze pagina zie ik geen abonnementsnummer staan.

Kunnen jullie mij helpen?

MvG,
Wouter
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Wouter,

Ik zie dat jij nog gebruik maakt van een oud type glasvezel abonnement. Hierbij ontvang je geen 14 cijferige abonnementsnummer. Heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd?
Badge +13
Hallo,

Mijn tv ontvanger is vervangen en nu probeer ik hem te installeren. Als ik mijn abonnementnummer en pincode invoer dan geeft hij aan dat het abonnementnummer onjuist is. Ik heb het nummer van jullie site uit "mijn telfort"bij contractnummer gevonden en dit ingevoerd maar het lukt niet. De pincode is bij mijn weten nog nooit gewijzigd dus daar zal het ook niet aan liggen. Het nummer dat bij contractnummer staat heeft maar 8 cijfers, vraag me af of dit wel juist is dan. Wat kan ik doen? Wil graag weer tv kijken :$

update: ik heb mijn pincode veranderd voor de tv ontvanger en toen kreeg ik mijn abonnementsnummer te zien met een nieuwe pincode, dit ingevoerd en toen kreeg ik foutcode 84. Ik kan die foutcode niet terug vinden op de site, ik heb een paar stappen doorlopen om alles te resetten maar de foutcode blijft.
Help......

Hi Sydki, welkom op het forum!

Kun je het onderstaande eens proberen?

• Zet jouw TV ontvanger 30 seconden in stand‑by met de toets i-tv (rechts boven) op de afstandsbediening.
• Trek de voedingskabel uit het stopcontact van de TV ontvanger.
• Zet vervolgens het modem uit.
• Wacht 5 seconden en zet het modem weer aan.
• Wacht tot de lampjes ‘Power’ en ‘DSL’ weer branden.
• Steek de stekker in het stopcontact en zet de tv-ontvanger aan met de toets i-tv.

Ik hoor graag of dat verschil maakt :)

Als ik je antwoord lees, heb ik het idee dat onze instructie 'Heb je de brief of mail met het abonnementsnummer niet meer? Zoek je abonnementsnummer dan op in Mijn Telfort.' niet volledig is. Je geeft namelijk aan: "Ik heb het nummer van jullie site uit "mijn telfort" bij contractnummer gevonden en dit ingevoerd maar het lukt niet." Naar mijn weten moet er, naast een contractnummer ook een abonnementsnummer zichtbaar zijn in Mijn Telfort. Is dit niet het geval? Was dit niet duidelijk genoeg aangegeven?
Hoe moet ik dan inloggen, met welk abo nummer dan. Hij zegt dat mijn gegevens niet kloppen, ik heb dan het abo nummer van de factuur gepakt.

Groet,
Wouter
Reputatie 5
Badge +1
Hoi hu1001041932, stuur mij alsjeblieft een privébericht met het abonnementsnummer dat je denk dat het moet zijn, dan controleer ik het met wat ik hier heb staan.

Bedankt alvast! 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Wouter, kun je dan aangeven waar je wilt inloggen? Interactieve TV online?
Ja klopt, interactieve tv online of via de app
Reputatie 8
Badge +16
Dan vat ik het al. Je hebt de verkeerde app gedownload. Via onderstaand topic kan je de juiste link downloaden. Laat je even weten als het is gelukt.

[Uitleg] Vergelijk ons oude en nieuwe glasvezelabonnement
Vanochtend via SMS de benodigde info ontvangen. Functioneert nu! Bedankt
Reputatie 8
Badge +18
Vanochtend via SMS de benodigde info ontvangen. Functioneert nu! Bedankt

Dat is goed nieuws en bedankt voor de terugmelding
Badge
Helaas krijg ik ook mijn pincode niet gereset. Ik krijg wel een pincode als ik op herstel druk maar ook na vele minuten wordt deze niet geaccepteerd. Moet ik een PM sturen of kan ik nog iets zelf aanpassen?
Helaas krijg ik ook mijn pincode niet gereset. Ik krijg wel een pincode als ik op herstel druk maar ook na vele minuten wordt deze niet geaccepteerd. Moet ik een PM sturen of kan ik nog iets zelf aanpassen?
Uit de startpost:
Lukt het niet om je pincode te resetten of te gebruiken na de reset? Plaats dan een bericht onderaan deze pagina met een precieze beschrijving van wat je hebt gedaan en wat er misgaat.

Webcare leest hier mee, en geven hier wel aan wat de volgende stap is.
Hoi Jurgen,

Het abonnementsnummer staat daar inderdaad niet bij. Kan ik nergens op de site terug vinden. De stap die je beschrijft om het probleem te verhelpen had ik ook al uitgeprobeerd, ook dat werkte niet. Ook heb ik de stap uitgeprobeerd waarbij de ontvanger uitzet en weer aan en voordat het eerste blokjes groen wordt op menu drukken en de software verwijderen en opnieuw laten opstarten. Ook dit werkt niet helaas.
Reputatie 5
Badge +1
Hoi Jaap, welkom op ons forum! Wat bedoel je precies wat niet overeenkomt? Het nummer dat je op Mijn Telfort ziet staan zou de juiste moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi kranendo, kan je je postcode+huisnummer of klantnummer aan je profiel toevoegen? Dan kijk ik na wat er aan de hand is.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Michael86,

Dat schiet niet echt op. Kun je aangeven of het na het blokkeren wel weer werkt? Betreft dit Mobiel of Thuis?

Hoor het graag.
Ik probeer via mijn telfort pincode te wijzigen maar ik krijg steeds een melding van er is iets fout gegaan nu zit alles achter kinderslot dus kan al mijn programma´s niet zien. help me aub

Reageer