Sticky

[Tips van Telfort] Abonnementsnummer en pincode van iTV kwijt

• 15 juli 2015
  • 65 reacties
  • 31083 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +2

Laatste update: 7 december 2016

96642861-718e-4c09-b6d7-0b099b050284.png

Abonnementsnummer kwijt

Je vindt je abonnementsnummer in de bijlage van de bevestigingsbrief of -mail waarin onder andere de opleverdatum van je abonnement is vermeld.
Heb je de brief of mail met het abonnementsnummer niet meer? Zoek je abonnementsnummer dan op in je bankafschriften of in Mijn Telfort. Hulp bij inloggen Mijn Telfort.
1. Log in op Mijn Telfort.
2. Klik op 'Instellingen'.
3. Klik op 'TV-pincodes'.
4. Hier zie je jouw abonnementsnummer. Het nummer begint met '2000000'.
Vind je toch niet je abonnementsnummer? Plaats dan een bericht onderaan deze pagina met een precieze beschrijving van wat je hebt gedaan om het nummer terug te vinden en wat er mis gaat.

116594ad-d582-4c3f-a1b9-0b80bfa93d6c.png

Pincode kwijt

Als je je pincode kwijt bent, kun je via Mijn Telfort gemakkelijk je pincode wijzigen. Je pincode wijzigen gaat als volgt:
2. Ga naar ‘Instellingen’.
3. Klik op 'TV-pincodes'.
4. Klik onderaan de pagina op de knop 'Pincode herstellen'.

Lukt het niet om je pincode te resetten of te gebruiken na de reset? Plaats dan een bericht onderaan deze pagina met een precieze beschrijving van wat je hebt gedaan en wat er misgaat.

65 reacties

Hallo,

Mijn tv ontvanger is vervangen en nu probeer ik hem te installeren. Als ik mijn abonnementnummer en pincode invoer dan geeft hij aan dat het abonnementnummer onjuist is. Ik heb het nummer van jullie site uit "mijn telfort"bij contractnummer gevonden en dit ingevoerd maar het lukt niet. De pincode is bij mijn weten nog nooit gewijzigd dus daar zal het ook niet aan liggen. Het nummer dat bij contractnummer staat heeft maar 8 cijfers, vraag me af of dit wel juist is dan. Wat kan ik doen? Wil graag weer tv kijken :$

update: ik heb mijn pincode veranderd voor de tv ontvanger en toen kreeg ik mijn abonnementsnummer te zien met een nieuwe pincode, dit ingevoerd en toen kreeg ik foutcode 84. Ik kan die foutcode niet terug vinden op de site, ik heb een paar stappen doorlopen om alles te resetten maar de foutcode blijft.
Help......
Badge +13
Hallo,

Mijn tv ontvanger is vervangen en nu probeer ik hem te installeren. Als ik mijn abonnementnummer en pincode invoer dan geeft hij aan dat het abonnementnummer onjuist is. Ik heb het nummer van jullie site uit "mijn telfort"bij contractnummer gevonden en dit ingevoerd maar het lukt niet. De pincode is bij mijn weten nog nooit gewijzigd dus daar zal het ook niet aan liggen. Het nummer dat bij contractnummer staat heeft maar 8 cijfers, vraag me af of dit wel juist is dan. Wat kan ik doen? Wil graag weer tv kijken :$

update: ik heb mijn pincode veranderd voor de tv ontvanger en toen kreeg ik mijn abonnementsnummer te zien met een nieuwe pincode, dit ingevoerd en toen kreeg ik foutcode 84. Ik kan die foutcode niet terug vinden op de site, ik heb een paar stappen doorlopen om alles te resetten maar de foutcode blijft.
Help......

Hi Sydki, welkom op het forum!

Kun je het onderstaande eens proberen?

• Zet jouw TV ontvanger 30 seconden in stand‑by met de toets i-tv (rechts boven) op de afstandsbediening.
• Trek de voedingskabel uit het stopcontact van de TV ontvanger.
• Zet vervolgens het modem uit.
• Wacht 5 seconden en zet het modem weer aan.
• Wacht tot de lampjes ‘Power’ en ‘DSL’ weer branden.
• Steek de stekker in het stopcontact en zet de tv-ontvanger aan met de toets i-tv.

Ik hoor graag of dat verschil maakt :)

Als ik je antwoord lees, heb ik het idee dat onze instructie 'Heb je de brief of mail met het abonnementsnummer niet meer? Zoek je abonnementsnummer dan op in Mijn Telfort.' niet volledig is. Je geeft namelijk aan: "Ik heb het nummer van jullie site uit "mijn telfort" bij contractnummer gevonden en dit ingevoerd maar het lukt niet." Naar mijn weten moet er, naast een contractnummer ook een abonnementsnummer zichtbaar zijn in Mijn Telfort. Is dit niet het geval? Was dit niet duidelijk genoeg aangegeven?
Hoi Jurgen,

Het abonnementsnummer staat daar inderdaad niet bij. Kan ik nergens op de site terug vinden. De stap die je beschrijft om het probleem te verhelpen had ik ook al uitgeprobeerd, ook dat werkte niet. Ook heb ik de stap uitgeprobeerd waarbij de ontvanger uitzet en weer aan en voordat het eerste blokjes groen wordt op menu drukken en de software verwijderen en opnieuw laten opstarten. Ook dit werkt niet helaas.
Badge +13
Hoi Jurgen,

Het abonnementsnummer staat daar inderdaad niet bij. Kan ik nergens op de site terug vinden. De stap die je beschrijft om het probleem te verhelpen had ik ook al uitgeprobeerd, ook dat werkte niet. Ook heb ik de stap uitgeprobeerd waarbij de ontvanger uitzet en weer aan en voordat het eerste blokjes groen wordt op menu drukken en de software verwijderen en opnieuw laten opstarten. Ook dit werkt niet helaas.

Dat is jammer. Er is waarschijnlijk iets technisch misgegaan tijdens het vervangen van de tv-ontvanger, wat wij op de achtergrond moeten fixen. Kun je me je naam en je volledige thuisadres doorgeven in een privébericht? Na ontvangst van die gegevens kunnen we je verder helpen.
Reputatie 5
Badge +1
Hi Sydky, dankjewel voor je berichtje! Ik heb beide tv-ontvangers bij mij in het systeem ontkoppeld. Dat wil zeggen dat je het accountnummer en pincode opnieuw moet kunnen invullen wanneer je de tv-ontvanger nog eens omwisselt. Ik wil je vragen om de nieuwste tv-ontvanger daarom nu weer aan te sluiten. Ik hoor graag of het nu wel gelukt is! 🙂
Hoi Leon, hij doet het, hoor! Super, dank je wel!
Reputatie 5
Badge +1
Hoi Sydky, te gek! 😃 Bedankt voor de terugkoppeling en veel plezier ervan!
Badge +13
Hoi Jurgen,

Het abonnementsnummer staat daar inderdaad niet bij.

De instructie om je abonnementsnummer is zojuist toegevoegd in de eerste post in dit topic. Ik hoor heel graag van je of het je naar aanleiding van deze instructie wel lukt om het nummer terug te vinden!

2. Klik in het hoofdmenu aan de linkerkant op 'Instellingen'.
3. Klik op de tab 'Televisie'.
4. Hier zie je jouw abonnementsnummer. Het nummer begint met '2000000'.
Badge
Hoi.
Als ik deze stappen plan volgt kan ik inderdaad een abonnementsnummer vinden. helaas, die begint niet meet 200000. en bevat minder cijfers dan het moet.
En, heb mijn brief niet kwijt.. gewoon niet ontvangen. kan dat?

Help!
Met vriendelijke groet,
Reout
Hoi,

Ik heb ook het probleem dat het abonnementsnummer niet overeenkomt met wat er op mijn telfort staat.
Ik weet wel dat er voorheen wel een mummer stond met 2000000........
Hoe moet ik nu mijn digitale tv ontvanger installeren?

Groeten,

Jaap
Badge
Hey Jaap.

Het makkelijkste is gewoon bellen. Heb de juiste nummer meteen ontvangen.
Reputatie 5
Badge +1
Hoi Jaap, welkom op ons forum! Wat bedoel je precies wat niet overeenkomt? Het nummer dat je op Mijn Telfort ziet staan zou de juiste moeten zijn.
Heb een nieuwe kastje gekregen en nu vraag hij naar abonnement nummer opgezocht maar hij wil hem niet pakken blijft zeggen fout nummer
Reputatie 5
Badge +1
Hoi hu1001041932, stuur mij alsjeblieft een privébericht met het abonnementsnummer dat je denk dat het moet zijn, dan controleer ik het met wat ik hier heb staan.

Bedankt alvast! 🙂
Reputatie 1
Badge
Goedenmiddag,

Ik heb net een nieuwe decoder ontvangen maar hij vraagt om het abonnement nummer, deze heb ik opgezocht op de site via het stappen plan. jullie geven aan dat het met 2000000 moet beginnen maar dat doet mijn abbo nummer niet. als ik 2000000 er voor zet heb ik vakjes tekort.

kan dit opgelost worden, alvast bedankt
Mischa
Reputatie 8
Badge +16
Goedenmiddag,

Ik heb net een nieuwe decoder ontvangen maar hij vraagt om het abonnement nummer, deze heb ik opgezocht op de site via het stappen plan. jullie geven aan dat het met 2000000 moet beginnen maar dat doet mijn abbo nummer niet. als ik 2000000 er voor zet heb ik vakjes tekort.

Mischa

Ga even op een Laptop/PC/Tablet naar http://telfort.itvonline.nl/ Als je daar al eerder gebruik van hebt gemaakt zal je het abonnementsnummer midden bovenaan je scherm zien. Dit nummer klopt wel in tegenstelling tot de informatie in je "Mijn Telfort"
Reputatie 1
Badge
Goedenmiddag,

Mischa

Ga even op een Laptop/PC/Tablet naar http://telfort.itvonline.nl/ Als je daar al eerder gebruik van hebt gemaakt zal je het abonnementsnummer midden bovenaan je scherm zien. Dit nummer klopt wel in tegenstelling tot de informatie in je "Mijn Telfort"

Top, het heeft gewerkt. bedankt voor je feedback..
Pfff meerdere malen pincode proberen te wijzigen omdat ie de nieuwe steeds niet pakt. Ondertussen ben ik nu weer 24 uur geblokkeerd. ... wat nu te doen?

Groet
Dirk
Hi, ik kan niet meer inloggen op mijntelfort. Ben mijn pincode kwijt voor het kinderslot, nu kan ik niet kijken wat ik leuk vind 😞. Hoe kan ik toch ervoor zorgen dat ik erachter kom? Daarna zal ik het gelijk afmelden dat stomme kinderslot !

Groet,
Patricia
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Copper007 en Patricia86,

Excuses voor de late reactie.

Kunnen jullie aangeven of de problemen nog spelen? Help jullie graag verder.
Ook ik heb het meerdere keren geprobeerd en ben nu weer 24 uur geblokkeerd. Erg vervelend dat die hersteloptie van de pincode niet goed werkt.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Michael86,

Dat schiet niet echt op. Kun je aangeven of het na het blokkeren wel weer werkt? Betreft dit Mobiel of Thuis?

Hoor het graag.
Wij hebben interactieve tv abb echter zonder kastje dus analoog aangesloten.
Nu heb ik de android app geinstalleerd echter klantnummer begint met 1000 en geen pincode
Hoe kom ik hieraan ??
Er zit ineens een kinderslot op. Ik heb de pincode geprobeerd die in de brief staat. Deze werkt echter niet. Ingelogd op mijntelfort en daar geprobeerd de pincode te wijzigen/herstellen, maar dan geeft de site aan dat er iets mis is gegaan. Hoe kan de pincode hersteld worden?

ps. ik heb een witte afstandsbediening.
Reputatie 8
Badge +2
Hi cfconsultancy, dank voor je bericht. Je kunt de pincode achterhalen in Mijn Telfort, zoals in het eerste bericht staat vermeld. Heb je daar al eens gekeken? :)

@Woutwe,

Da's gek inderdaad. Graag check ik de pincode voor je als je je postcode, huisnummer en IBAN naar mij stuurt in een privébericht.

Reageer