beantwoord

Tijdens het tv kijken gaat het beeld op zwart

• 7 maart 2018
  • 5 reacties
  • 75 keer bekeken

Hallo.
Ik heb een tv, een gewone ouderwetse tv, geen smart tv, en daarnaast staat een kastje van jullie.
Met mijn eigen zwarte afstand bediening zet ik de tv aan, met de witte afstand bediening van jullie zet ik het kastje aan.
Als ik alleen de tv aan zet, en niet het kastje komt er in beeld "druk op (teken) om de tv ontvanger aan te zetten".
Als dat kastje dan vervolgens aan staat kan ik tv kijken.
Dan staat ook op het kastje cijfers van welke zender er op staat.
Nu heb ik sinds twee dagen dat tijdens het tv kijken het beeld op zwart gaat.
Op de tv staat dan "druk op (teken) om de ontvanger aan te zetten".
Het kastje is dan inderdaad helemaal zwart terwijl ik niet op de afstand bediening heb gedrukt.
En als ik op het knopje op de afstand bediening druk gaat hij weer aan alsof er niks aan de hand is.
Ik heb verder geen verstand van hoe een tv of ontvanger of iets dergelijks werkt.
Ik weet dus niet wat er precies niet werkt, en wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en dat het makkelijk op te lossen is.
Ik heb namelijk geen geld om iets nieuws te kopen.
Hopelijk mag ik snel van U horen.

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel aangepast.
icon

Beste antwoord door Deborah 8 maart 2018, 19:16

Hi ingejanson, welkom op het forum! Een ouderwetse tv, daar hoeft niets mis mee te zijn 😳. Ik vermoed ook dat het te maken heeft met de spanning/stekker. Of ik denk dat het aan de tv-ontvanger ligt. De televisie zelf hoeft nog niet beschuldigd te worden. Kun je het advies van nelly jacoba opvolgen? En ons laten weten of dit helpt?
Bekijk reactie

5 reacties

Het klinkt alsof het kastje dan geen spanning krijgt.
Het kan zijn dat de voeding van het kastje defect is.
Of dat de stekker niet goed in het stopcontact zit. Of de stekker niet goed in het kastje.
Kunt u dat (laten) controleren?
Reputatie 4
Badge +10
Hi ingejanson, welkom op het forum! Een ouderwetse tv, daar hoeft niets mis mee te zijn 😳. Ik vermoed ook dat het te maken heeft met de spanning/stekker. Of ik denk dat het aan de tv-ontvanger ligt. De televisie zelf hoeft nog niet beschuldigd te worden. Kun je het advies van nelly jacoba opvolgen? En ons laten weten of dit helpt?
Hoi Deborah.
Ik heb de stekkers gecontroleerd.
Voor zover ik kon zien zaten die goed, ik heb aan allemaal even gevoeld of ze nog stevig zaten.
Ik ga kijken of dat helpt, en ik zal een paar dagen in de gaten houden of daarmee het probleem is opgelost.
Dat zal ik laten weten.
Reputatie 4
Badge +10
Oke ik ben benieuwd!
Reputatie 4
Badge +10
Hi Inge, hoe gaat het televisie kijken nu?

Reageer