beantwoord

Terugkijken via tv-gids

• 12 oktober 2019
  • 11 reacties
  • 316 keer bekeken

Voorheen kon ik programma's tot een week terugkijken via de tv gids. Is dit veranderd want hij gaat maar maximaal 4u terug
icon

Beste antwoord door Babylonia 14 oktober 2019, 22:26

Hier geen probleem.

Bij niet goed functineren, zowel software verwijderen als de firmware terug naar fabrieksherstel:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm

Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dag @Bodrick van Corven . Goed dat je dit hier meldt. Gek dat je niet meer verder dan 4 uur kunt terugkijken via de tv-gids. Je hoort uitgezonden programma's maximaal 7 dagen gratis terug te kunnen kijken. Geldt dat voor alle zenders (en programma's)? Als het om specifieke zenders gaat, kun je dan aangeven welke? Wil je verder de software van je tv-ontvanger eens resetten? Vaak los je dergelijke problemen hiermee eenvoudig op.

Hier in Leiden het zelfde probleem. Kan niet verder als een paar uur terug op alle zenders. Bij opnieuw opstarten van de ontvanger wekt het weer even, alleen de volgende dag weer hetzelfde probleem.

Reputatie 8

Hier geen probleem.

Bij niet goed functineren, zowel software verwijderen als de firmware terug naar fabrieksherstel:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm

Reputatie 7
Badge +9

Dag @Degoe. Vervelend dat je tegen hetzelfde probleem aan loopt. Ik heb het aan deze kant ook even gecontroleerd in een testopstelling en kan hier wel gewoon tot 7 dagen teurgkijken. Zoals @Babylonia al aangeeft is het wijs om eerst je tv-ontvanger te resetten. Vaak los je dit soort problemen daarmee op. 

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Degoe. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Lukt het inmiddels weer om programma's verder terug te kijken? Ik lees het graag als ik je nog ergens bij kan helpen.

Ik heb de ontvanger gereset. Helaas heb ik nog steeds het zelfde probleem. Direct na opstarten (stroom uit en weer aan) kan ik wel zoeken in de Tv-gids alleen als ik het na standby probeer krijg ik een leeg zoekresultaat. Vervolgens kan ik ook niet meer dan een paar uur terug in de tv-gids. Als ik daarna weer stroom uit en aan doe kan ik weer 1x de zoekfunctie gebruiken.

@Natasja - Telfort Na wat verder onderzoek lijkt het dat het alleen gebeurt als ik vanuit zojuist opgestart direct naar de zoekfunctie ga. Als ik eerst de TV gids in ga en een paar uur terug scroll lijkt de zoekfunctie wel te werken. Ik kijk het hier nog even aan, als het toch niet blijkt te werken laat ik het alsnog weten.

Reputatie 8

Je moet de ontvanger ook niet telkens van de stroom uitschakelen.
Elke keer als je opstart (stroom inschakelt), wordt software en menu’s opnieuw geladen.
Voordat alle functies en menu’s actief werken kost dat een aantal minuten extra tijd.

Uitschakelen met de afstandbediening, zodat de TV-ontvanger op standby blijft staan.
Dan heb je er geen last van, als je die erna weer inschakelt.

Reputatie 8
Badge +11

@Degoe Ik reageer even namens Natasja aangezien zij vakantie heeft. Het lijkt dus weer te werken. Babylonia geeft hier nog verdere uitleg over hoe het kan. 

Mocht je er nog verder vragen over krijgen, dan horen wij dat graag. 

FYI:

Probleem blijft weliswaar nog steeds bestaan. Oplossing die er nu is is een workaround. Als er snel wordt gewisseld naar de zoekfunctie woden er geen items gevonden en is daarna de terugkijk functie beperkt bruikbaar tot apparaat opnieuw is gestart.

Reputatie 8
Badge +11

Zou je nog een keer het modem opnieuw willen opstarten en daarna de tv-ontvanger een reset willen geven? Als dat het probleem niet oplost vermoed ik dat het probleem in de ontvanger zit en zal ik deze voor je vervangen. 

Reageer