beantwoord

Terugkijken verspringt

• 13 augustus 2020
  • 14 reacties
  • 248 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Augustus 2020.

Terugkijken film van vorige dag. Na derde reclameblok besluit de ontvanger maar naar de volgende film door  te springen.

Opnieuw proberen de film te starten van het punt waar ik was gaat niet. Helemaal opnieuw kijken is het devies. Want uiteraard mag doorspoelen ook niet vanwege reclame, alsof daar naar gekeken wordt (ik pak direct mijn tablet...).

Heel gebruikersvriendelijk allemaal. Als je nou op zijn minst gewoon door kon spoelen…

Jullie hebben jezelf om zeep. Prime en netflix worden steeds interessanter.....

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt, reageren op een topic van ruim een jaar oud is niet handig

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 1 september 2020, 08:08

@K3Z4 Op beide dus. Dat maakt het minder makkelijk om de oorzaak aan te wijzen, daarom heb ik meer informatie van je nodig. Hoe gaat het met live tv kijken via de tv-ontvanger? Hoe is de tv-ontvanger verbonden met de Experia Box? En heb je de iTV app nog verwijderd en opnieuw geïnstalleerd zoals ik vroeg?

Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @K3Z4, door drukte zijn we minder snel met reageren dan anders. Het is bij terugkijken niet handig als je ineens uit de film ligt die je aan het kijken was, doordat je inderdaad bij veel zenders (in verband met de rechten) de reclame niet kunt doorspoelen. 

Is dit iets dat eenmalig is gebeurd of komt het vaker voor? Welke tv-ontvanger heb je, en heb je deze al eens gereset? Ik hoor graag hoe het ermee gaat en als ik iets voor je kan doen.

Reputatie 1
Badge

Gebeurd dus als je probeert vooruit te spoelen, terwinl dat niet mag. WT je dus pas weet nadat het probeert, handig. Sinds de laatste update pauzeert de weergave ook spontaan. Soms gaat de weergave na een paar secinden door en soms niet. Heel af en toe krjg ik dan fout -601.

Het is trouwens een arris

Reputatie 8
Badge +11

@K3Z4 Wat bedoel je precies met dat de weergave pauzeert? Gebeurt dit bij alle programma's die je terugkijkt, en hoe gaat het met ‘gewoon’ tv kijken? Heb je de reset al gedaan die ik in mijn vorige bericht noemde? 

Reputatie 1
Badge

Pauzeert in de zin van het beeld bevriest.

Vaak blijft dat zo en gaat pas weg na een ander kanaal te selecteren. Heel soms gaat het programma na een paar seconden door. 

Reset uigecoerd, lijkt niet te helpen.

Ook via op chrome gebeurd dit. Zelfs nog vaker want dan gebeurd het bij gewoon 'live' kijken ook al.

En doe blijft eigenlikk altijd bevroren. Vooruir/acjteruit helpt niet. Krijg alleen een loading symbool.

Alleen de app sluiten en weer starten helpt.

Het is net of de stream gewoon stopt.en het apparaat daardus ook niets mee mee.kan.

Reputatie 8
Badge +11

@K3Z4 Ah, je wilt het programma terugkijken via de app. En het gebeurt ook tijdens live tv kijken dus. Helpt het als je de app verwijdert en opnieuw installeert? En gaat het terugkijken én gewoon tv kijken via de televisie (en dus rechtstreeks via de tv-ontvanger) wel goed? 

Reputatie 1
Badge

Gebeurd zowel via ontvanger als de app.

Reputatie 8
Badge +11

@K3Z4 Op beide dus. Dat maakt het minder makkelijk om de oorzaak aan te wijzen, daarom heb ik meer informatie van je nodig. Hoe gaat het met live tv kijken via de tv-ontvanger? Hoe is de tv-ontvanger verbonden met de Experia Box? En heb je de iTV app nog verwijderd en opnieuw geïnstalleerd zoals ik vroeg?

Reputatie 1
Badge

Tijdens live tv kijken gebeurd het plotseling ‘inhouden’ ook. Beeld stopt enkele seconden; gaat soms verder, blijft soms hangen (ontvanger reageert dan nergens meer op, onlangs nog updates gehad)

Bij doorspoelen gaat ook fout: spoelt en hapert, stopt. Vaak springt hij dan naar het volgende reclame blok; terguspeolen kan dan niet meer.

Sinds gisteren begint https://tv.kpn.com/ op mij PC te roepen dat hij vind dat ik met een mobiel apparaat probeer te kijken en ik apple of google play moet gebruiken…..

Start ik vervolgens in firefox dan werkt alles weer gewoon?

App opnieuw installern helpt niet. Gaat trouwens ook op mijn NExus 10 fout (niet die gekke melding; terwijl dat dus wel een mo=biel apparaat is: hahahahaha) maar wel het ‘hangen’.

Ontvanger is rechtreeks op experia aangesloten (altijd zo geweest).

Reputatie 8
Badge +11

@K3Z4 Doordat je op verschillende apparaten en functies merkt dat het niet lekker gaat, ben ik benieuwd hoe het met de algehele verbinding gaat. Als ik je verbinding nakijk kom ik geen gekke dingen tegen, maar ik wil zeker weten of 't bij jou thuis ook goed gaat. Dat kunnen we als volgt nakijken: Sluit een computer of laptop rechtstreeks met een internetkabel aan op de Experia Box. Zorg dat de WiFi verbinding uit staat op het apparaat. Doe daarna vanaf deze bekabelde internetverbinding een speedtest. Ik ben benieuwd hoe de resultaten dan zijn, kan je dit voor me uitproberen en laat je weten wat er uit komt?

Reputatie 1
Badge

verder lijkt alles wel in orde (sinds de upgrade). Het is echt slechter geworden na de update van de TV ontvanger. Onlangs weer een update gehad en dit is helaas niet verholpen.

Gewoon via PC, netwerk switch, Asus RT-86U (als access point), Experia Box.

Laptop zelfs ook aangesloten.

via Rotterdam.

Reputatie 8
Badge +11

@K3Z4 Fijn dat je het hebt kunnen testen. De verbinding ziet er op zich goed uit, hoewel ik het wel wat gek vind dat de uploadsnelheid hoger is dan de download. Het kan te maken hebben met de apparatuur die tussen het modem en de pc zit. 

Lukt het ook om het een keer rechtstreeks op het modem te testen? Heb je het modem ook al eens een volledige reset gegeven? En hoe is de tv-ontvanger met het modem verbonden, rechtstreeks of zit hier ook andere apparatuur tussen?

Reputatie 1
Badge

Na het omzetten naar 100/100 abo heb ik dezelfde test rechtstreeks gedaan met hetzelfde resultaat.

meting van toen:

Er zit normaliter een switch tussen.

De TV ontvanger zit met kabel rechtstreeks op Experia box.

De KPN app raakt ook regelmatig verbinding kwijt. terwijl de Wifi ontvangst gewoon helemaal goed is.

Wat opvalt is dat die app vaak veel tijd ndoig heeft om uberhaupt het menu te tonen (kan soms  10 seconden duren!) Zou dat DNS kunnen zijn? of worden berichten ergens ‘opgehouden’ wat dan misschien weer relatie heeft met verschil up/down snelheid?

Reputatie 1
Badge

Bij de reguleire TV ontvanger bleek gisteren overduidelijk dat er een relatie is met tijdcode van reclameblok. Vlak voordat de reclame begon (gedurende film IT op veronica)wordt het onderste deel van het beeld allemaal blokjes (enkele seconden). Dan begint reclame blok. Niet verbazingwekkend dat ook het beeld tijdens deze film weer eens bevriest en 30 seconden later pas weer oppakt.

Er zit sinds de update iets echt niet lekker….

Reputatie 8
Badge +11

@K3Z4 Het loopt nog niet lekker dus. We zitten midden in de samengang met KPN en ik zie dat je dit weekend overgezet bent. Jouw verbinding blijft technisch hetzelfde, dus ik verwacht niet dat dit iets verandert aan de dingen die we hier besproken hebben. Dat betekent dat ik nu niet meer bij je gegevens kan en de verbinding niet meer kan nakijken, sorry hiervoor. Je kan vanaf nu terecht bij onze collega's van de KPN klantenservice. Zij helpen je verder om dit op te lossen.

Reageer