beantwoord

Terugkijken op France 2 werkt niet goed

• 3 december 2018
  • 5 reacties
  • 159 keer bekeken

Ik heb nu al enige tijd last van problemen met het terugkijken van programma's op France 2. Dit is de enige zender waar ik problemen mee heb. Het beeld hapert dan en geeft gekleurde blokjes aan.

Live TV werkt prima (zowel voor France 2 als voor andere zenders).

Ik heb ook al de tv-ontvanger gereset zoals op de telfort site staat. Maar dit heeft het probleem niet verholpen.

Ervaar iemand dit ook?
icon

Beste antwoord door ClaireLMH 10 december 2018, 20:18

Hi Bart, excuses voor de late antwoord.

Het ging om deze programma's:
  • 2x Ca Commence Aujourd'hui, 14:00 uur | Niet mogelijk om terug te kijken, gekleurde blokken tijdens terugkijken en vastlopen tijdens terugkijken
  • 1x Bienvenue en Terre Inconnue, 21:00 uur | Terugkijken niet mogelijk
  • 1x Journal 20H, 20:00 uur | Terugkijken niet mogelijk
Sinds vorige week vrijdag werkt het terugkijken weer goed.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi ClaireLMH, welkom. Alleen France 2 geeft dus problemen met terugkijken. Dat is wel heel specifiek aangezien de rest wel werkt. Je hebt al gereset, maar zonder resultaat. Het is heel specifiek bij een zender, ik heb eigenlijk zo ook geen idee waar het aan kan liggen. Ik wil graag eens met je meekijken. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van jouw postcode + huisnummer? Wil je hier een reactie achterlaten als je dat hebt gedaan? Dan ga ik verder op onderzoek.
Hi Bart, profiel is aangevuld. Ik heb over dit probleem maandagavond vrij lang met een collega van je op de chat gesproken. Hij kwam er ook niet uit en raadde mij aan op de forum hulp te zoeken. Hij vond het ook behoorlijk specifiek.

Goed om te weten is ook dat ik vaker problemen heb met deze zender (France 2). Twee weken terug was de gids geblokkeerd op 1 programma waardoor ik (1) geen programma terug kon kijken, (2) geen programma kon terugstarten terwijl het live was en (3) niet kon zien welke programma later of de dagen erna kwamen. Ook via de chat hulp gezocht waarbij je collega een melding heeft gedaan bij France 2 zelf, omdat zij deze informatie aanleveren. Na 5 dagen was de gids 'gefixt'.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie inderdaad dat je hier al contact over hebt gehad. Het is ook zeker specifiek. Het lijkt dan ook bij de zender te zitten. Want France 2 is de enige zender die het probleem heeft. Dit is al het tweede probleem aangezien je eerder al problemen had met de gids. Dat is gelukkig opgelost. Alleen het terugkijken nog niet. Heb je voor mij van afgelopen week drie voorbeelden van programma's. Naam en tijdstip op France 2 die problemen geeft? Dan ga ik dit aankaarten bij de Technische Dienst.
Hi Bart, excuses voor de late antwoord.

Het ging om deze programma's:
  • 2x Ca Commence Aujourd'hui, 14:00 uur | Niet mogelijk om terug te kijken, gekleurde blokken tijdens terugkijken en vastlopen tijdens terugkijken
  • 1x Bienvenue en Terre Inconnue, 21:00 uur | Terugkijken niet mogelijk
  • 1x Journal 20H, 20:00 uur | Terugkijken niet mogelijk
Sinds vorige week vrijdag werkt het terugkijken weer goed.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Claire, het geeft niks hoor. Het was dus een tijdje terug dat het Terugkijken niet goed werkte. Sinds afgelopen vrijdag is alles weer normaal begrijp ik. Ik denk niet dat het nog zin heeft om een onderzoek te starten. Dit omdat de programma's al van een dikke week geleden zijn en het inmiddels weer werkt. Het valt dan niet meer te reproduceren. Mocht je weer problemen ervaren, dan hoor ik dat graag van je. Dan zal ik alsnog een onderzoek aanvragen.

Reageer