beantwoord

Terugkijken op de app/website

• 31 januari 2018
  • 4 reacties
  • 237 keer bekeken

Beste support,

Vergeleken met uitzending gemist en de gids op de tv ontvanger heb ik bijna niets op de app en de website. Zelfs nederlandse programma's van de NPO zoals de slimste ontbreken. Het journaal en Jinek is zo ongeveer alles dat je kunt terugkijken. Is het aanbod echt zo beperkt?
icon

Beste antwoord door Enterprise 31 januari 2018, 20:53

[...]
Is het aanbod echt zo beperkt?

Ja, helaas wel.
Het schijnt mede te maken te hebben met rechten en afspraken met de betreffende zenders.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +9
[...]
Is het aanbod echt zo beperkt?

Ja, helaas wel.
Het schijnt mede te maken te hebben met rechten en afspraken met de betreffende zenders.
NPO zal ook liever zien dat je via hun eigen apps en kanalen terugkijkt net als de commerciëlen daar onder andere kijk en rtlxl voor in het leven hebben geroepen
Ik zat tot vorig jaar nog bij ziggo en daar kon ik van alle zenders die in de app zaten, en dat waren bijna alle zenders die ze ook uitzenden en enigszins interessant zijn, alles tot 8 dagen terugkijken. Beetje een raar argument dat NPO dat niet zou willen, het is een publieke omroep, en Ziggo heeft er geen problemen mee heeft om die programma's aan te bieden. Bovendien is het op de tv ontvanger toch ook geen probleem? Ik neem aan dat kpn die rechten ook geregeld heeft voor henzelf en hun dochterondernemingen. Ik kan me eerder voorstellen dat het platvorm waarop die app draait anders is dan dat van de tv en misschien te duur is om al die data in op te slaan. Maar goed ik begin te speculeren.
Hoe je het ook wend of keert voor elke stream of dit via de app is of terugkijken via de gids zal de content aanbieder een vergoeding willen zien.

Reageer