beantwoord

Telfort TV, wel menu zwart beeld

• 6 augustus 2017
  • 30 reacties
  • 848 keer bekeken

Badge
Ik heb sinds gisteren een nieuwe TV. De Philips 55PUS7101. Helaas werkt de hdmi verbinding met telfort Motorola box niet goed. Ik krijg wel het menu te zien, echter geen beeld. Ik heb geprobeerd:
- Verschillende hdmi kabels
- Verschillende hdmi poorten (alle 4 geprobeerd)
- De TV gereset
- Opnieuw inladen van de software van de TV-ontvanger
- Terugzetten TV-ontvanger naar fabrieksinstellingen.

Maar helaas geen verschil. Met scart aansluiting werkt het trouwens wel prima, alleen is de beeldkwaliteit dan erg laag.

Wat zou het probleem / oplossing kunnen zijn?
icon

Beste antwoord door maartenc 12 augustus 2017, 13:46

Inmiddels reactie van Philips:
----
Het probleem is inmiddels bekend en herkent door de technische afdeling en het ontwikkelteam.
Zij onderzoeken het probleem en zullen een gepaste oplossing gaan bieden, waarschijnlijk in de vorm van een nieuwe software versie.
U bent inderdaad niet de enige met dit probleem.

Excuses voor het ongemak, doch hopende op uw begrip en geduld.

Met vriendelijke groeten,
----
Het probleem ligt dus bij Philips en niet bij Telfort.
Bekijk reactie

30 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Fijn dat het eindelijk opgelost is! :$

Dus toch een defect in het moederbord. Zal ik in mijn achterhoofd houden.
Badge
De software update bracht geen verschil. Inmiddels heeft Philips het moederbord vervangen en nu werkt het prima. Eindelijk opgelost!
Reputatie 7
Badge +13
Hey Maarten, balen dat je nog geen update van de firmware van je Philips TV hebt. Hierdoor heb je nog niets aan je nieuwe TV. Wees niet getreurd, ik heb een Arcadyan voor je besteld. Hopelijk gaat deze wel goed samen met je nieuwe Philips. Heb je nog een paar dagen geduld? Dan is de nieuwe ontvanger binnen.
Badge
Update: helaas nog steeds geen software update van Philips. Voorlopig is dus de 55PUS7101 nog onbruikbaar.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Maarten, dank voor je reactie! Fijn om te lezen dat het 'lek' bovenwater lijkt te zijn, zo kunnen ze er wat aan doen. Wil je ons laten weten als het definitief opgelost is? Wellicht kunnen wij er dan ook wat mee! Bedankt!
Badge
Inmiddels reactie van Philips:
----
Het probleem is inmiddels bekend en herkent door de technische afdeling en het ontwikkelteam.
Zij onderzoeken het probleem en zullen een gepaste oplossing gaan bieden, waarschijnlijk in de vorm van een nieuwe software versie.
U bent inderdaad niet de enige met dit probleem.

Excuses voor het ongemak, doch hopende op uw begrip en geduld.

Met vriendelijke groeten,
----
Het probleem ligt dus bij Philips en niet bij Telfort.
Reputatie 8
Dan geldt mijn laatste alinea:

"Dus zou alsnog bij Telfort vragen naar de Arcadyan HMB2260, en dan ook nog specifiek V2 (versie 2). Dat is het jongste model, en waarschijnlijk de grootste kans dat daarmee geen problemen zijn. "

(Aangesloten achter een Experia Box V8, of ZyXEL P-2812HNU-F1 bij glasvezel - VDSL - ADSL ).
Badge
Heb geen glasvezel, "gewoon" adsl 😉
Reputatie 8
Ik dacht bij het oude glasvezel abonnement (oude propositie) een Amino TV-ontvanger hoorde?
@maartenc spreekt over een Motorola TV-ontvanger.
Dat is gewoon de voorloper van de Arcadyan HMB2260.
Dus vraag me af of hij niet gewoon een glasvezelaansluiting heeft "nieuwe" propositie?

Dus zou alsnog bij Telfort vragen naar de Arcadyan HMB2260, en dan ook nog specifiek V2 (versie 2). Dat is het jongste model, en waarschijnlijk de grootste kans dat daarmee geen problemen zijn.
Reputatie 8
Badge +19
De Arcadyan HMB2260 is niet geschikt voor het oude glasvezelabonnement, dan zal je moeten overstappen op het nieuwe abo...
Badge
Vandaag nieuwe Motorola ontvangen, echter geen verschil. Het probleem blijft. Het ligt dus niet aan de TV Ontvanger. Ik dacht eerder dat ik ook echt een ander type TV Ontvanger zou ontvangen, maar ze hebben dus dezelfde VIP 1853 gestuurd. Ik ben inmiddels ook met Philips in contact voor een oplossing, echter die komen met dezelfde suggesties (hdmi kabels, ultra hd instellingen wijzigen etc). Dus voorlopig kan ik alleen op mijn oude TV naar Interactieve TV kijken 😞.
Reputatie 8
Ben benieuwd.
Badge
Heb mijn vorige bericht nog aangevuld. Zie laatste alinea.

De Motorola was al opgevolgd door de Arcadyan HMB 2260,
en die laatste is weer opgevolgd door Arcadyan HMB 2260 V2

Er wordt woensdag waarschijnlijk nieuwe TV ontvanger geleverd. Hoop dat dit werkt, anders wordt TV onbruikbaar.
Badge
In ieder nog 2 andere HDMI kabels geprobeerd, helaas zonder resultaat. Enige mogelijk oplossing die ik nu zie is een andere TV Ontvanger.
Badge
Ok, dank. Ik ga het navragen bij Telfort.
Reputatie 8
Voor specifiek TV problemen mag je de klantenservive ook zondag bellen.
Anders wordt het na het weekend als webcare weer terug is.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/lightbox-klantenservice-open.htm
Badge
Check. Kan ik dit bij Telfort aanvragen?
Reputatie 8
Heb mijn vorige bericht nog aangevuld. Zie laatste alinea.

De Motorola was al opgevolgd door de Arcadyan HMB 2260,
en die laatste is weer opgevolgd door Arcadyan HMB 2260 V2
Badge
De Motorola VIP1853. Gebruikt Telfort inmiddels andere TV-ontvangers?
Badge
Bij mij is er ook geen beeld meer. Wel teletekst. Geen tv beeld en radio geluid.

Vanmorgen nog wel. Net tv kastje aangezet en zelfde probleem.

Na stekker HDMI eruit en weer terug nu wel weer beeld.
Reputatie 8
Andere kabel proberen ben ik net niet goed genoeg in thuis of dat uitmaakt.
Eerder heb ik wel kabels gekocht die aan een bepaalde versie HDMI gespecificeerd waren.
Mijn TV gaat niet verder als HD (1080p).

Welke TV-ontvanger heb je overigens?
Een oudere Amino, Motorola, of Arcadyan HMB 2260 ??

----> Nog je eerste reactie teruggelezen. ---> Dus Motorola.
Ik denk dat Telfort de Motorola beter kan uitwisselen voor de Arcadyan HMB 2260 V2
Badge
Bij mij is er ook geen beeld meer. Wel teletekst. Geen tv beeld en radio geluid.

Vanmorgen nog wel. Net tv kastje aangezet en zelfde probleem.
Badge
Ik heb inderdaad alle hdmi poorten geprobeerd en ook de tv heeft laatste firmware versie. Een andere kabel proberen is vermoed ik de nog enige optie die ik kan proberen. Ik heb 2 verschillende kabel, maar daar staat geen versie. Zou een andere kabel uitproberen nog effect kunnen hebben?
Reputatie 8
HDMI poort 1 & 2 zijn anders als HDMI poort 3 & 4
Heb je hetgeen ik in mijn vorige reactie heb beschreven met inachtneming van die terugschakeling, bekeken op die verschillende HDMI-poorten? Mogelijk het meeste kans bij poort 3 & 4.

Zie ook blz. 120 van de handleiding.

Ik weet niet of er nog verschil zit in HDMI-kabels zelf, dat die voor je TV specifiek gespecificeerd moet zijn voor HDMI 2.0a - 2.0b (of HDMI 2.1) in plaats van HDMI 1.4 ??

https://www.ruconnected.nl/hdmi-versies/

Verder zou je ook kunnen kijken of er een nieuwe firmware update voor je TV is. Vaak komen na introductie bij nieuwe TV's nog firmware updates, die nog niet in het apparaat zelf zijn geflashed.
Badge
Dank voor je hulp, maar helaas ook dit geen effect. Ultra HD HDMI uitgezet, kabel in elke poort geprobeerd, ook nog een keer TV-ontvanger terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar helaas nog geen resultaat. Steeds alleen het menu zichtbaar maar nog geen beeld.

Reageer