beantwoord

Telfort TV, wel menu zwart beeld

  • 6 augustus 2017
  • 30 reacties
  • 848 keer bekeken

Badge
Ik heb sinds gisteren een nieuwe TV. De Philips 55PUS7101. Helaas werkt de hdmi verbinding met telfort Motorola box niet goed. Ik krijg wel het menu te zien, echter geen beeld. Ik heb geprobeerd:
- Verschillende hdmi kabels
- Verschillende hdmi poorten (alle 4 geprobeerd)
- De TV gereset
- Opnieuw inladen van de software van de TV-ontvanger
- Terugzetten TV-ontvanger naar fabrieksinstellingen.

Maar helaas geen verschil. Met scart aansluiting werkt het trouwens wel prima, alleen is de beeldkwaliteit dan erg laag.

Wat zou het probleem / oplossing kunnen zijn?
icon

Beste antwoord door maartenc 12 augustus 2017, 13:46

Inmiddels reactie van Philips:
----
Het probleem is inmiddels bekend en herkent door de technische afdeling en het ontwikkelteam.
Zij onderzoeken het probleem en zullen een gepaste oplossing gaan bieden, waarschijnlijk in de vorm van een nieuwe software versie.
U bent inderdaad niet de enige met dit probleem.

Excuses voor het ongemak, doch hopende op uw begrip en geduld.

Met vriendelijke groeten,
----
Het probleem ligt dus bij Philips en niet bij Telfort.
Bekijk reactie

30 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Deze TV heeft 4 HDMI-aansluitingen, heb je al een andere aansluiting geprobeerd..?
Badge
Deze TV heeft 4 HDMI-aansluitingen, heb je al een andere aansluiting geprobeerd..? idd. Heb ze alle 4 geprobeerd.
Reputatie 8
Je kunt wel bij de menu's van de TV-ontvanger.
Kijk eens via het menu naar "Instellingen" ----> "Beeldscherm instellingen" en probeer andere resoluties. Standaard staat een TV-ontvanger op 720p, als je die hoger instelt werkt het misschien wel??
Badge
Nu ook alle resoluties geprobeerd. Geen resultaat.
Reputatie 8
In de handleiding:
https://www.download.p4c.philips.com/files/5/55pus7101_12/55pus7101_12_dfu_nld.pdf

Blz. 64
HDMI Ultra HD

Deze TV kan Ultra HD-signalen weergeven. Sommige apparaten – aangesloten via HDMI – herkennen een TV met Ultra HD niet en werken mogelijk niet correct of geven vervormd beeld of geluid weer. Om incorrecte werking van een dergelijk apparaat te voorkomen, kunt u de signaalkwaliteit instellen op een niveau dat het apparaat kan verwerken.
Als het apparaat geen gebruik maakt van Ultra HD-signalen, dan kunt u Ultra HD uitschakelen voor deze HDMI-aansluiting

etc.
Probeer daar eens met instellingen of je daar iets mee kunt.
Badge
Dank voor je hulp, maar helaas ook dit geen effect. Ultra HD HDMI uitgezet, kabel in elke poort geprobeerd, ook nog een keer TV-ontvanger terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar helaas nog geen resultaat. Steeds alleen het menu zichtbaar maar nog geen beeld.
Reputatie 8
HDMI poort 1 & 2 zijn anders als HDMI poort 3 & 4
Heb je hetgeen ik in mijn vorige reactie heb beschreven met inachtneming van die terugschakeling, bekeken op die verschillende HDMI-poorten? Mogelijk het meeste kans bij poort 3 & 4.

Zie ook blz. 120 van de handleiding.

Ik weet niet of er nog verschil zit in HDMI-kabels zelf, dat die voor je TV specifiek gespecificeerd moet zijn voor HDMI 2.0a - 2.0b (of HDMI 2.1) in plaats van HDMI 1.4 ??

https://www.ruconnected.nl/hdmi-versies/

Verder zou je ook kunnen kijken of er een nieuwe firmware update voor je TV is. Vaak komen na introductie bij nieuwe TV's nog firmware updates, die nog niet in het apparaat zelf zijn geflashed.
Badge
Ik heb inderdaad alle hdmi poorten geprobeerd en ook de tv heeft laatste firmware versie. Een andere kabel proberen is vermoed ik de nog enige optie die ik kan proberen. Ik heb 2 verschillende kabel, maar daar staat geen versie. Zou een andere kabel uitproberen nog effect kunnen hebben?
Badge
Bij mij is er ook geen beeld meer. Wel teletekst. Geen tv beeld en radio geluid.

Vanmorgen nog wel. Net tv kastje aangezet en zelfde probleem.
Reputatie 8
Andere kabel proberen ben ik net niet goed genoeg in thuis of dat uitmaakt.
Eerder heb ik wel kabels gekocht die aan een bepaalde versie HDMI gespecificeerd waren.
Mijn TV gaat niet verder als HD (1080p).

Welke TV-ontvanger heb je overigens?
Een oudere Amino, Motorola, of Arcadyan HMB 2260 ??

----> Nog je eerste reactie teruggelezen. ---> Dus Motorola.
Ik denk dat Telfort de Motorola beter kan uitwisselen voor de Arcadyan HMB 2260 V2
Badge
Bij mij is er ook geen beeld meer. Wel teletekst. Geen tv beeld en radio geluid.

Vanmorgen nog wel. Net tv kastje aangezet en zelfde probleem.

Na stekker HDMI eruit en weer terug nu wel weer beeld.
Badge
De Motorola VIP1853. Gebruikt Telfort inmiddels andere TV-ontvangers?
Reputatie 8
Heb mijn vorige bericht nog aangevuld. Zie laatste alinea.

De Motorola was al opgevolgd door de Arcadyan HMB 2260,
en die laatste is weer opgevolgd door Arcadyan HMB 2260 V2
Badge
Check. Kan ik dit bij Telfort aanvragen?
Reputatie 8
Voor specifiek TV problemen mag je de klantenservive ook zondag bellen.
Anders wordt het na het weekend als webcare weer terug is.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/lightbox-klantenservice-open.htm
Badge
Ok, dank. Ik ga het navragen bij Telfort.
Badge
In ieder nog 2 andere HDMI kabels geprobeerd, helaas zonder resultaat. Enige mogelijk oplossing die ik nu zie is een andere TV Ontvanger.
Badge
Heb mijn vorige bericht nog aangevuld. Zie laatste alinea.

De Motorola was al opgevolgd door de Arcadyan HMB 2260,
en die laatste is weer opgevolgd door Arcadyan HMB 2260 V2


Er wordt woensdag waarschijnlijk nieuwe TV ontvanger geleverd. Hoop dat dit werkt, anders wordt TV onbruikbaar.
Reputatie 8
Ben benieuwd.
Badge
Vandaag nieuwe Motorola ontvangen, echter geen verschil. Het probleem blijft. Het ligt dus niet aan de TV Ontvanger. Ik dacht eerder dat ik ook echt een ander type TV Ontvanger zou ontvangen, maar ze hebben dus dezelfde VIP 1853 gestuurd. Ik ben inmiddels ook met Philips in contact voor een oplossing, echter die komen met dezelfde suggesties (hdmi kabels, ultra hd instellingen wijzigen etc). Dus voorlopig kan ik alleen op mijn oude TV naar Interactieve TV kijken 😞.
Reputatie 8
Badge +19
De Arcadyan HMB2260 is niet geschikt voor het oude glasvezelabonnement, dan zal je moeten overstappen op het nieuwe abo...
Reputatie 8
Ik dacht bij het oude glasvezel abonnement (oude propositie) een Amino TV-ontvanger hoorde?
@maartenc spreekt over een Motorola TV-ontvanger.
Dat is gewoon de voorloper van de Arcadyan HMB2260.
Dus vraag me af of hij niet gewoon een glasvezelaansluiting heeft "nieuwe" propositie?

Dus zou alsnog bij Telfort vragen naar de Arcadyan HMB2260, en dan ook nog specifiek V2 (versie 2). Dat is het jongste model, en waarschijnlijk de grootste kans dat daarmee geen problemen zijn.
Badge
Heb geen glasvezel, "gewoon" adsl 😉
Reputatie 8
Dan geldt mijn laatste alinea:

"Dus zou alsnog bij Telfort vragen naar de Arcadyan HMB2260, en dan ook nog specifiek V2 (versie 2). Dat is het jongste model, en waarschijnlijk de grootste kans dat daarmee geen problemen zijn. "

(Aangesloten achter een Experia Box V8, of ZyXEL P-2812HNU-F1 bij glasvezel - VDSL - ADSL ).
Badge
Inmiddels reactie van Philips:
----
Het probleem is inmiddels bekend en herkent door de technische afdeling en het ontwikkelteam.
Zij onderzoeken het probleem en zullen een gepaste oplossing gaan bieden, waarschijnlijk in de vorm van een nieuwe software versie.
U bent inderdaad niet de enige met dit probleem.

Excuses voor het ongemak, doch hopende op uw begrip en geduld.

Met vriendelijke groeten,
----
Het probleem ligt dus bij Philips en niet bij Telfort.

Reageer