Telfort rekent zich rijk?

• 16 mei 2013
  • 11 reacties
  • 4404 keer bekeken

Badge
Op 22-09-2012 heb ik mij ingeschreven voor een abo van Telfort Glasvezel Internet & Bellen. Op dat moment was men nog druk bezig om de beoogde 30% norm te halen voor Reggefiber om uberhaupt te beginnen met het aanleggen van het glasvezelnetwerk.

Afgelopen 13-05-2013 is mijn lijn eindelijk geactiveerd.

Op 15-05-2013 krijg ik een melding per email dat er een factuur klaar staat voor me op MijnTelfort. 

Zojuist even gekeken maar volgens mij snapt Telfort het zelf niet eens.
  1. Ik krijg een factuur op Concepts ICT "briefpapier" Nu weet ik dat Concepts ICT glasvezel door KPN is overgenomen en straks onder de vlag van Telfort verder zijn diensten gaat aanleveren, maar ik heb een overeenkomst met Telfort en niet het vroegere Concepts ICT.
  2. Men begint al vanaf 25-09-2012 te factureren (wel de 1e 2 maanden 0 euro) voor een abo dat op dat moment niet eens mogelijk is om daadwerkelijk te gebruiken (de glasvezel lag toen nl. nog niet eens in de grond)

De ontvangen factuur ziet er als volgt uit:

25-09 t/m 24-10                                0 euro
25-10 t/m 24-11                                0 euro
25-11 t/m 25-11                                0 euro  <-- ook weer zo'n schoonheidsfoutje van Telfort/Concepts ICT
25-11 t/m 24-12                              40 euro
25-12 t/m 24-01                              40 euro
25-01 t/m 24-02                              40 euro
25-02 t/m 24-03                              40 euro
25-03 t/m 24-04                              40 euro
25-04 t/m 24-05                              40 euro
verzend + administratiekosten    30 euro
--------------------------------------------------------
                                                        270 euro

:eek:

http://www.jajoah.nl/images/factuur.png (factuur met weggehaalde NAW + rekening gegevens)

Mijn inziens zou de 1e factuur alleen de 30 euro verzend + administratiekosten mogen bevatten waarna ik voor het eerst een factuur zou moeten ontvangen voor de periode 13-07 t/m 12-08 (dit omdat de 1e 2 maanden geen abo kosten in rekening gebracht zouden worden, en de lijn pas op 13-5 opgeleverd is)

Oftewel:

1e factuur:
13-05 t/m 12-06                                0 euro
verzend + administratiekosten    30 euro

2e factuur:
13-06 t/m 12-07                                0 euro

3e factuur:
13-07 t/m 12-08                              40 euro

etc.

Graag had ik gezien dat Concepts ICT/Telfort deze blunder zo snel mogelijk corrigeert. Mochten ze toch besluiten om op 19-5 het genoemde bedrag van 270 euro onterecht van mijn rekening af te schrijven dan zie ik mij genoodzaakt om te gaan storneren.

Met vriendelijke groet,

Ronald

11 reacties

Badge +1
@ Yucko,

Het is inderdaad apart dat dit is voorgekomen. We willen dit graag voor je uitzoeken. Kan je in een privébericht je postcode en huisnummer doorgeven? Dan gaan we met onze financiële afdeling het uitzoeken.

Het klopt dat Concepts onder Telfort valt, echter wordt de communicatie en dergelijke apart verwerkt.

Lotte
Badge
@ Yucko,

Het is inderdaad apart dat dit is voorgekomen. We willen dit graag voor je uitzoeken. Kan je in een privébericht je postcode en huisnummer doorgeven? Dan gaan we met onze financiële afdeling het uitzoeken.

Het klopt dat Concepts onder Telfort valt, echter wordt de communicatie en dergelijke apart verwerkt.

Lotte

Lotte, ik heb het inmiddels met jullie financiele afdeling besproken en het wordt gecorrigeerd + incasso wordt tegengehouden.

Wat betreft het Concepts ICT verhaal:
Ik heb toch echt destijds (toen Concepts ICT, KickXL, XMS, e.d. nog niet overgenomen waren door KPN) een contract afgesloten met Telfort. Ik heb de doordrukbon van de overeenkomst toch echt thuis liggen met daarop een groot Telfort logo. Ik snap niet waarom ik nu ineens bij het vroegere Concepts ICT blijk te zitten😕
Badge +1
@Yucko,

Ik ben blij dat de facturatie problemen opgelost gaan worden. Voor het briefpapier dat is gebruikt, hebben we je nog een vraag per privébericht gestuurd. We wachten je antwoord af.

Lotte
Badge
tjonge jonge ... gaat lekker bij Telfort.

Eerst onterecht een factuur van 270 euro maken (inmiddels gemarkeerd als zijnde betaald) en vandaag weer een foute factuur (nu eentje van 40 euro aan abo geld terwijl de eerste 2 maanden aan 0 euro zouden moeten zijn)

Ik zou me kapot schamen als ik 2x achter elkaar een factuur zou moeten crediteren/corrigeren naar eenzelfde klant (ik doe o.a. facturatie bij een middelgroot transport bedrijf)
Badge +2
tjonge jonge ... gaat lekker bij Telfort.

Eerst onterecht een factuur van 270 euro maken (inmiddels gemarkeerd als zijnde betaald) en vandaag weer een foute factuur (nu eentje van 40 euro aan abo geld terwijl de eerste 2 maanden aan 0 euro zouden moeten zijn)

Ik zou me kapot schamen als ik 2x achter elkaar een factuur zou moeten crediteren/corrigeren naar eenzelfde klant (ik doe o.a. facturatie bij een middelgroot transport bedrijf)

Heb je online de rekening kunnen nakijken?
Wellicht is er voor deze rekening wel een goede verklaring..?

Anders gaan we er maar weer vanuit dat het netjes verrekend wordt en dat 3x scheepsrecht is..
(als in: 3e keer wel goed)
Badge
Ik snap niet helemaal waar je naar toe wilt met je eerste vraag Matthijs? Ik heb deze 2e factuur bekeken via MijnTelfort.
En wat zou die goede verklaring dan moeten zijn?

Ik heb mij in september ingeschreven voor glasvezel internet + bellen van Telfort voor het luttele bedrag van EUR 31,50 per maand. Nog voor het einde van het jaar word ik gebeld door Telfort dat de prijs EUR 31,50 niet klopt en dat dit EUR 40,- moet zijn. Hierdoor was het prijsverschil met KPN zelf nog maar minimaal (zo goedkoop als men pretendeert te zijn zijn ze dus niet) maar omdat ik perse niet bij KPN zelf wilde terechtkomen (*mompelt iets over de gruwel wat Experiabox heet*) toch maar besloten om de "prijsverhoging" te accepteren. Hierop werd als pleister op de wonde gezegd dat de eerste 2 maanden voor niets zouden zijn. 
Halverwege mei wordt  de lijn werkend opgeleverd.

De rest weten we; 1x foute factuur doordat men een factuur opmaakt met 2 maanden gratis en daarna 40 euro per maand MAAR dan wel vanaf de inschrijfdatum (22-9-2012) en niet de activatiedatum (13-5-2013). Deze factuur staat nu op Mijn Telfort gemarkeerd als zijnde betaald.
De 2e factuur berekent de periode 25-5 t/m 24-6 waarbij geen rekening wordt gehouden met de 2 maanden gratis.

Ze zullen dit uiteindelijk wel weer corrigeren, maar ik blijf het ronduit beschamend vinden dat men niet in staat is om een correcte factuur op te maken.

Je hoort wel eens gezeur over kabelproviders zoals UPC en Ziggo, maar ik kan je wel zeggen dat ik in de ruim 15 jaar dat ik bij pallet@home, Essent@home en uiteindelijk Ziggo heb gezeten ik daar nog nooit 1 foute factuur van heb ontvangen. 
Dit is de 2e keer dat ik een dienst van Telfort afneem en ook al de 2e keer dat het vanaf het begin niet goed gaat (eerste keer was een paar jaar geleden met het afsluiten van een mobiel abonnement)

Dit alles icm het gepruts van het WiFi router en het feit dat je nog steeds niet via MijnTelfort een ander emailadres kunt aanmaken begint me nu al behoorlijk mijn strot uit te hangen. Als de 3e factuur (die met grote waarschijnlijkheid volgende week ergens zal volgen) weer niet klopt dan ga ik een aanvraag tot het ontbinden van de overeenkomst indienen.
Badge +1
Administratief heeft Telfort de zaken duidelijk niet voor elkaar. Erg onduidelijk en verwarrend.
Lees mijn post hier maar eens.
Badge
kwalijke zaak. Bij Ziggo werd mijn abo op verzoek per direct beeindigd (alsin: modem ook binnen een uur offline) ipv dat men mij aan de maand opzegtermijn vasthield. Zo kan het dan ook natuurlijk ook.

Mijn 2e foute factuur is trouwens ook als betaald gemarkeerd. Ik wacht echter nog steeds op de volgende factuur :rolleyes:

ps. zit jij ook op tweakers Stinger? ik zag daar iemand met bijna dezelfde naam + avatar nl.
Badge
*zucht*

op 17-5 melding gemaakt van de 2e foute factuur en vandaag toch afschrijven.
Bij deze gestorneerd en maar weer eens bellen met onze vrienden van Telfort.
Reputatie 8
Badge +16
*zucht*

Tja als de factuur op de 15e al gemaakt wordt kan je verwachten dat de fout volgende maand pas hersteld wordt. Storneren is niet verstandig..
Badge
*zucht*

Tja als de factuur op de 15e al gemaakt wordt kan je verwachten dat de fout volgende maand pas hersteld wordt. Storneren is niet verstandig..

kom op zeg ... hoe moeilijk is het om direct na de foute factuur een creditering aan te maken die het systeem tegen elkaar wegstreept ? (ook wel verrekenen genoemd). De melding is 12 dagen geleden al door mij gemaakt.
Ik kreeg trouwens op 17-5 per email melding dat er een nieuwe factuur klaarstond (met als factuurdatum 25-5) wat dus NA de 15e is. Als, zoals bij veel firma's, op de 15e van de maand de incasso's worden klaargezet in het systeem dan had deze factuur niet meegenomen moeten zijn in die automatiserings-actie. Sterker nog, de factuur van de 15e (1e factuur die ook fout was) heeft men ook kunnen tegenhouden qua afschrijven.

Ik heb trouwens het wettelijke recht om een foutieve afschrijving terug te boeken. Men kan de pot op met hun "dan loopt het hier allemaal in het honderd" want dat doet het al vanaf het begin bij Telfort. 

Zojuist ben ik teruggebeld door iemand van de fianciele afdeling bij Telfort maar ze maken er echt een zooitje van daar. Hieronder zoals ze het voor ogen hadden:

factuur 10000459  EUR 270,- 
credit-nota EUR 280,-
factuur 10000626 EUR 40,-

Hierdoor bleef er effectief een bedrag van EUR 30,- openstaan om te incasseren, wat dan gelijk was aan de post "Verzend- en administratiekosten".

Het feit waar ik me aan stoor is dat er over deze manier van verrekenen en correcties TOTAAL NIET is gecommuniceerd door Telfort. Dat ze EUR 30,- willen afschrijven heb ik geen problemen mee (klopt ook), maar geef dan aan de klant door wat je aan het doen bent qua verrekeningen want aan de hand van de facturen die ik kan zien in Mijn Telfort kom ik er namelijk niet uit, mede door het feit dat daar geen creditnota's worden weergegeven.
En als er dan EUR 30,- overblijft om af te schrijven (270-280+40), dan moet je niet botweg alsnog het volledige bedrag van de laatste factuur (EUR 40,-) afschrijven.

Maar goed, de bank heeft inmiddels opdracht gekregen om die automatisch incasso te storneren en daar ga ik ook niets meer aan veranderen. Telfort zadelt mij met hun problemen op (chaos op de boekhouding), dus bij deze leg ik de problemen aangaande stornering bij hun neer.

Wat Telfort nu moet doen is:
  1. Maak creditnota's zichtbaar in het facturengedeelte binnen het Mijn Telfort overzicht
  2. voor factuur 10000626 een creditnota maken van EUR 40,-
  3. een nieuwe factuur maken voor de verzend- en administratiekosten (en dat moet ook in de omschrijving staan op de factuur) van EUR 30,-
  4. ergens in juli een factuur sturen mbt abonnementsgeld voor de periode 13-7 t/m 12-8 (alles daarvoor valt nl. onder de 2 maanden gratis)
  5. and last but not least: COMMUNICEER DUIDELIJK NAAR JE KLANTEN WAT JE DOET!

Zo, ik heb het voor ze uitgestippeld (had ik in mijn eerste post al gedaan voor de situatie zoals hij toen was ... maar goed) en de volgende factuur fout betekent voor mij EXIT Telfort. Ik blijf niet bezig.

Reageer