beantwoord

Telfort Online TV app 4.2.1 (24 maart 2015) niet comatible met LG Nexus 5, Android 5.1.1 ?

• 22 mei 2015
  • 6 reacties
  • 680 keer bekeken

Reputatie 1
Wederom problemen met Telfort Online TV app 4.2.1.
Volgens Play store zou deze compatible moeten zijn met 'Android vereist 3.1 en hoger'.
Score van 3.1 zegt veel over de app.

Iemand een workaround?
icon

Beste antwoord door Stephen 28 mei 2015, 13:03

@D. Quichotte,

Helaas wordt de app niet ondersteund op de Nexus 5. Zie de lijst met mobiele telefoons waarop de app wel beschikbaar is. Telefoons die niet op de lijst staan kunnen wel of niet werken. De Nexus 5 valt hier ook onder en daar bieden wij geen garantie op. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Stephen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@D. Quichotte,

Wat vervelend om dit te vernemen. Heb je de app ook verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Dat wilt nog weleens helpen. Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen
Reputatie 1
Hoi Stephen,

Sterker nog factory reset uitgevoerd en alles 'schoon en fris' geïnstalleerd.
Reputatie 8
Badge +16
@D. Quichotte,

Wat vervelend dat dit ook niet heeft geholpen. :(
Ik ga even intern uitzoeken wat er nog anders geprobeerd kan worden en kom er spoedig op terug. Excuses voor het ongemak.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@D. Quichotte,

Helaas wordt de app niet ondersteund op de Nexus 5. Zie de lijst met mobiele telefoons waarop de app wel beschikbaar is. Telefoons die niet op de lijst staan kunnen wel of niet werken. De Nexus 5 valt hier ook onder en daar bieden wij geen garantie op. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Stephen
Reputatie 1
@Stephan,

Wederom bedankt voor je snelle response :)

Waar ik moeite mee heb is dat de lijst met Android telefoons slechtst bestaat uit 8 stuks.
De versie dient te liggen tussen Android 3.1 (opgave Google Play) en Android 4.2.2
Het aantal ondersteunde merken bedraagt 4.

Verwacht mag worden dat de app. toch veel breder inzetbaar moet zijn dan nu het geval is.
Helemaal met 'stock Android'.
Anyway, ik snap dat jij hier ook niet aan kunt veranderen, maar als bedrijf mag je je wel eens achter de oren krabben met een score van 3.1.
Badge
Ben het eens met TS, zeker bij een aardig bekend apparaat als deze.

Wat ik wel wil toevoegen is dat ik dan weer een tegenovergestelde ervaring heb. Elk apparaat waar ik de TV online app op installeer, werkt, terwijl deze niet in de lijst voorkomen en veelal vrij exotisch zijn. Een HP Touchpad met custom rom (eerder nog veel oudere Android OS, nu op kitkat), op een Huawei Y300 smartphone met 4.1, op een Samsung Galaxy Tab v2, op een A2109 tablet van Lenovo en gisteravond nog op een jawel Ouya android console met een relatief eigen OS extra root erover met Google Play store install en Telfort TV online loopt direct. Dat is dan geluk hebben. Bij schoonmoeder ook getest met Ziggo (onder meer op de Touchpad met custom rom) en die app mauwt direct dat ik een custom rom heb en Ziggo daar de werking voor heeft uitgeschakeld...

Maar ik verbaas me er wel over, dat het dan bij een apparaat als de Nexus 5 niet werkt bij Telfort. Kom op KPN/Telfort, daar moet toch wat aan te doen zijn met enige goede wil.