beantwoord

Telfort Itv werkt niet. Sinds gisteren middag. {04/04/2020}

• 5 april 2020
  • 12 reacties
  • 250 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds gisteren {Rond een Uur of 3-4} middag heb ik problemen met de Telfort TV box.

Alle kanalen behalve NPO 1/2/3 werken niet.

Er is wel gids informatie beschikbaar, maar het beeld blijft zwart.

Ik heb al alle mogelijke stappen geprobeerdt die worden gezegt via de online FAQ

Maar geen van deze stappen heeft mijn probleem op gelost.

Internet werkt wel gewoon. en er branden geen rode lampjes op de Xperiabox.

Zelfs als ik een Programa probeer terug te kijken Krijg ik zwart beeld. {voor test een programma van een week geleden geselecteerd op een zender zoals RTL4} Bij het terug kijken op een zender die wel werkt krijg ik wel gewoon beeld.

Als ik online zoek naar storingen zie ik dat meerdere mensen hetzelfde probleem hebben.

Met speedtest krijg ik wel gewoon normale snelheden van internet.

als ik snel probeer te schakelen naar een andere zender tijdens het opstarten krijg ik een melding die overeenkomt met: {Foutcode 3023}

De TV ontvanger die ik heb is een Arcadyan HBM2260 

icon

Beste antwoord door alexvdp 7 april 2020, 14:02

Naarmate ik met de technische dienst heb gesproken is het probleem op gelost.

De medewerker die mij geholpen heeft heet “Jimmy”

Het probleem wordt veroorzaakt door de nieuwste software van de TV boxen. indien je een 2e router gebruikt in het netwerk kan de TV box deze aanzien als zijn HOST. Hierdoor krijg je geen beeld.

Volg de volgende stappen om het op te lossen:

Stap 1 Koppel alle kabels los van de Xperiabox, Glazvezel NT en alle Tv boxen

Stap 2 Hard-reset de Xperiabox.

Stap 3 Haal de stroomkabel van de Glasvezel NT.

Stap 4 Koppel de netwerk kabel van de NT naar de Xperiabox weer aan.

Stap 5 Plug de stroom kabel weer in van de NT.

Stap 6 Koppel de Netwerk kabel van de Xperiabox weer aan aan de TV box.

Stap 7 Plug weer alle kabels in in de Tv boxen.

Stap 8 Controleer TV box voor TV box of je Weer beeld hebt.

Stap 9 indien je een verbindings set gebruikt koppel deze weer aan met de TV box aan het andere eind.

Stap 10 Koppel zodra alle TV's weer werken alle overige hardware/computers/apparatuur aan.

Stap 11. Het probleem zou nu opgelost moeten zijn.

Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 1

Als ik probeer in te loggen met de ITV pincode op de website van “telfot/kpn ITV” krijg ik een melding dat de opgegeven Pincode/gegevens niet juist is.

Als ik probeer de pincode te herstellen voor mijn account gaat dit niet.

er gebeuren dan 1 van de volgende 2 dingen:

> er gebeurt niets en de knop komt terug

> ik krijg een error: “er is iets fout gegaan” waarna de knop terug komt.

Reputatie 1

Als ik in het systeem van de Tv ontvanger de zelf-tests doe, geeft deze geen fouten aan. 

Alle mogelijke tests zijn successvol afgerond.

{audio en video testen zoals Scart/RCA} zijn overgeslagen gezien mijn TV dit niet ondersteund.

ik was nog ingelogt op mijn oude tablet. Toen ik Hierop teste van kanalen die niet werkte krijg ik een ERROR dat de video niet geladen kan worden.

Reputatie 8
Badge +18

Heb je al eens ingelogd op je mijn Telfort thuis en kun je daar bij extra zien of je gebruik maakt van Tv dus met een tv ontvanger en is de huidige tv ontvanger door Telfort verstrekt, ik vraag dit omdat heter op lijkt dat er geen tv abo aanwezig is

Reputatie 1

Dat was 1 van de eerste dingen die ik had geprobeerd.

bij mijn abbonement staat er:

Glasvezel Internet + Interactieve TV

Op de factuur staat:

Abonnement Glasvezel Internet + Interactieve TV ||  01 apr t/m 30 apr  || {prijs}

Onder instellingen/Tv pincodes staat er:

Gegevens voor TV instellen

Abonnenmentsnummer    XXXXXXXXXXXX {nummer geef ik niet weer vanwege pricacy}

Pincode  ****

Tevens als je op storingen zoekt zie je dat momenteel meer mensen met hetzelfde probleem kampen

Reputatie 8
Badge +18

Heb je de TV ontvanger al gereset zie link

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm

Als je op de tablet hetzelfde ervaart zit het bij Telfort/ KPN zelf. Het is dat je de Experiabox gebruikt vooral klanten met een eigen router hebben problemen omdat er nu enkel routed TV wordt toegepast.

Dit klinkt als een beveiligings HDCP probleem, het copyright protectie onderdeel via HDMI.

De opmerking van het niet hebben van een TV abonnement gaat niet op dan zou NPO ook niet zichtbaar zijn. Nu is het wel zo dat NPO free to air is wat enkel opgaat voor het ether signaal DVB-T2 / Digitenne.

Reputatie 1

Als je op de tablet hetzelfde ervaart zit het bij Telfort/ KPN zelf. Het is dat je de Experiabox gebruikt vooral klanten met een eigen router hebben problemen omdat er nu enkel routed TV wordt toegepast.

Dit klinkt als een beveiligings HDCP probleem, het copyright protectie onderdeel via HDMI.

De opmerking van het niet hebben van een TV abonnement gaat niet op dan zou NPO ook niet zichtbaar zijn. Nu is het wel zo dat NPO free to air is wat enkel opgaat voor het ether signaal DVB-T2 / Digitenne.

Ik gebruik momenteel de Xperiabox als modem. Ik heb momenteel nog geen alternatieve router/modem ingesteld.

Ik heb zelfs nog getest door het achterhalen van de Pincode, {stond nog in de TV-box}

ingelogd in de web-interface. en deze geeft ook hetzelfde aan.

Het resetten/wijzigen van de Pincode werkt tevens ook niet op de TV-box

Heb je de TV ontvanger al gereset zie link

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm

Dit is 1 van de eerste dingen die ik al had geprobeerd.

Alles van een Soft-reset tot een volledige hard reset.

Dit is inclusief de TV-box overnacht voor meer dan 8 uur uitgeschakeld hebben na een verwijdering van de Software.

Wat mogelijk helpt is het afmelden van je ontvanger door de technische dienst waarna je deze zelf weer moet aanmelden. Daarbij moet een moderator helpen.

Heb je hetzelfde probleem via https://telfort.tv.kpn.com/

Reputatie 8
Badge +18

In de link die ik gestuurd hebstaat helemaal onderaan de optie om handmatig de reset te doen heb je die al geprobeerd 

Reputatie 1

In de link die ik gestuurd hebstaat helemaal onderaan de optie om handmatig de reset te doen heb je die al geprobeerd 

Ja dit had ik al geprobeerd.

Dat was wat ik bedoelde met een volledige Hard reset {terug zetten naar fabrieks instellingen}

Wat mogelijk helpt is het afmelden van je ontvanger door de technische dienst waarna je deze zelf weer moet aanmelden. Daarbij moet een moderator helpen.

Heb je hetzelfde probleem via https://telfort.tv.kpn.com/

Ja ik heb hetzelfde probleem ook op de ITV site van KPN

Dan is het aan de technische dienst, ik ben vrij zeker dat het niet aan jouw kant fout gaat.

Reputatie 1

Naarmate ik met de technische dienst heb gesproken is het probleem op gelost.

De medewerker die mij geholpen heeft heet “Jimmy”

Het probleem wordt veroorzaakt door de nieuwste software van de TV boxen. indien je een 2e router gebruikt in het netwerk kan de TV box deze aanzien als zijn HOST. Hierdoor krijg je geen beeld.

Volg de volgende stappen om het op te lossen:

Stap 1 Koppel alle kabels los van de Xperiabox, Glazvezel NT en alle Tv boxen

Stap 2 Hard-reset de Xperiabox.

Stap 3 Haal de stroomkabel van de Glasvezel NT.

Stap 4 Koppel de netwerk kabel van de NT naar de Xperiabox weer aan.

Stap 5 Plug de stroom kabel weer in van de NT.

Stap 6 Koppel de Netwerk kabel van de Xperiabox weer aan aan de TV box.

Stap 7 Plug weer alle kabels in in de Tv boxen.

Stap 8 Controleer TV box voor TV box of je Weer beeld hebt.

Stap 9 indien je een verbindings set gebruikt koppel deze weer aan met de TV box aan het andere eind.

Stap 10 Koppel zodra alle TV's weer werken alle overige hardware/computers/apparatuur aan.

Stap 11. Het probleem zou nu opgelost moeten zijn.

Reageer