beantwoord

Telfort iTV werkt niet in het buitenland

• 23 februari 2020
  • 60 reacties
  • 965 keer bekeken

Reputatie 2

...en weer is het bingo in het buitenland :rage:

Het is gewoon om te janken zo slecht als het wederom weer gaat….wat dan?

Eerst een korte terugblik op de vorige ellende bende wat NOOIT is opgelost:

Afgelopen zomervakantie vanaf NL, door DE naar Zwitserland, overnacht zonder werkende iTV app, toen 1 week in Italiën, daar werkte het wel op mijn Android tablet, terug via Oostenrijk, een week lang geen tv via iTV zowel tablet, telefoon als laptop.

Thuis werkte alles weer normaal

Intussen zit ik nu in Duitsland, en doe eens een gok? Wederom niks werken, niet op Android, IOS of de Windows 10 laptop, de laptop gaat via de webbrowser, heb al gewisseld van browser, niks helpt.

En ja, ik heb vrij internet, en ja ik haal gewoon 20Mb/s up/down hier, en ja, net als de vorige keren, kan ik met de inlog gegevens van mijn ouders WEL tv kijken via Ziggo GO via de webbrowser.

Ohja, heb zelfs al de kwaliteit zo laag mogelijk gezet, blijft zeggen dat er een fout is tijdens hat afspelen, maar aan afspelen is hij nog geen 1x aan toe gekomen.

Telfort...wel reclame maken dat je overal in de EU online tv kan kijken, maar ik heb er in al die tijd nog geen 1x gebruik van kunnen maken, wat doen jullie fout??

Als extra info ivm geo-gegevens:

• My Public IPv4 is: 46.189.28.xx
  • My Public IPv6 is: Not Detected

• ISP: m3connect GmbH
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 3 maart 2020, 12:53

Het is heel apart. Ik durf zo ook niet te zeggen waar het aan ligt. Wellicht toch aan de WiFi op de locatie, net alsof die iets blokkeert. Nu werkt het dus weer.

Mocht je weer in het buitenland komen en je krijgt hetzelfde probleem weer, dan hoor ik graag van je. Dan ga ik eens kijken wie ik hiervoor nog kan inschakelen om het probleem te achterhalen. We hebben al zoveel getest namelijk. 

Bekijk reactie

60 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Ben net 5 weken in Spanje geweest en daar had ik prima ontvangst met de iTv app via de WiFi van het hotel en ook  gewoon via de roaming met de data bundel kortom de titel van dit topic is niet terecht 

Reputatie 2

Nou Jimny, in mijn geval klopt de titel van dit topic dus wel, dat het bij jouw goed gewerkt heeft is wel een beetje jalours makend voor mij, maar ik gun een ander ook wel een zorgeloos leven hoor :wink:

Reputatie 8
Badge +18

Ik heb je vorige topic ook eens gelezen en daar had je ook in Italië prima ontvangst echter niet in Duitsland, Oostenrijk en in Zwitserland kan niemand kijken

Heeft jou device wel een  Nederlands ip nummer 

Reputatie 2

Mis ik hier iets?
zijn Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland nu ook net als het VK ook uit de EU gestapt?
En hoe kan mijn device een NL ip hebben terwijl ik in het buitenland zit?
Zoals je kunt zien aan de hand van mijn geo-gegevens krijg ik toch echt een Duits ip-adres

Maar de logica ontbreekt waarom ik wel overal met Ziggo kan kijken

Reputatie 8
Badge +18

Ik bedoelde in Duitsland en Oostenrijk hoort itv te werken en in Zwitserland werkt itv niet omdat het geen EU land is.

En waarom het niet werkt bij jou in Duitsland en Oostenrijk  daar moet webcare zich maar eens in verdiepen.

Ben benieuwd of via deze link van het KPN forum iets te vinden is 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/tv-kijken-in-de-hele-eu-via-de-itv-app-van-kpn-447915/index2.html

Reputatie 2

Oké, op die manier.

Zwitserland was ik mij bewust van dat dat zo’n twijfel land is.

Ben benieuwd waar de webcare mee komt, zou toch fijn zijn om iets anders te zien dan het in Duits nagesynchroniseerde tv aanbod 🙈😲

Reputatie 8

Als je de mogelijkheid hebt thuis een VPN-server op te zetten + VPN connectie naar je eigen server thuis, heb je altijd je eigen WAN IP-adres als referentie, en heb je geen last van die restricties.

Reputatie 2

Babylonia, klinkt leuk, maar geen idee hoe dat allemaal werkt.

Aan de andere kant ga ik het gevolg dan oplossen en niet de oorzaak, en de oorzaak is een taak van Telfort/KPN, ik betaal genoeg voor al hun diensten, dan mag ik toch verwachten dat het ook altijd werkt, uiteraard heb ik begrip voor storingen door onmacht.

Het zou dan ook de Webcare sieren om ook eens te reageren, er zijn nieuwere topics waarin al wel gereageerd is, maar hier nog niet, zal wel een te lastig onderwerp zijn 🤷🏼‍♂️
of ze denken: we wachten net zo lang totdat hij weer in NL is, dan hoeven we niks meer te testen, klopt, maar dan ga ik een deurtje verderop kijken of er niet KPN gerelateerde aanbieders zijn die mij graag van dienst zijn.

En dit zeg ik vanuit mijn achtergrond als ruim 23 jaar service monteur en intussen al wat jaartjes afdelingshoofd service, dus ik weet echt hoe lastig het is om iedereen tevreden te houden, maar als de inzet ondermaats is, dan verlaat ik graag op tijd een “zinkend” schip🙄

Reputatie 8
Badge +18

@DexterXL hoelang achter elkaar verblijf je in het buitenland als dit langer dan 4 maanden is dan kun je geen Itv kijken volgens de regeltjes

@DexterXL hoelang achter elkaar verblijf je in het buitenland als dit langer dan 4 maanden is dan kun je geen Itv kijken volgens de regeltjes

Daar dacht ik ook aan zit het in de tijdsduur van het verblijf buiten Nederland hoewel niet iedereen daar hinder van heeft. 

Op basis van het start bericht lijkt dit niet de situatie. 

Ik ben zelf nog benieuwd wordt er via een mobiele data verbinding gekeken of via wifi? 

Reputatie 8

Als je de mogelijkheid hebt thuis een VPN-server op te zetten + VPN connectie naar je eigen server thuis, heb je altijd je eigen WAN IP-adres als referentie, en heb je geen last van die restricties.

Babylonia, klinkt leuk, maar geen idee hoe dat allemaal werkt.

Dat kan ik me voorstellen.
Er zijn best nog wel gebruikers die een eigen router “achter” die van KPN/Telfort hebben geïnstalleerd.
Of bijv. een NAS. Daarmee zijn vaak VPN-servers op in te stellen en/of extra te installeren.

Een VPN-connectie naar een commerciële VPN-service waar men dan voor een Nederlandse server kiest. Zou ook een mogelijkheid kunnen zijn.

Reputatie 2

Jimmy:

Laatste keer buitenland was toch al gauw 7 maanden geleden, en nu maar 1 weekje

Galdor:

alle gebruikte toestellen werken via de lokale WiFi, zie eerste bericht voor ip-gegevens

Babylonia:

Een eigen router achter de Experiabox V10 zou ik heel graag willen, momenteel de moed even opgegeven, mij lukt het niet om dat voor elkaar te krijgen, als ik zin heb en weer thuis ben, dan open ik daar een eigen topic voor om te kunnen brainstormen om het werkend te krijge

Galdor:

alle gebruikte toestellen werken via de lokale WiFi, zie eerste bericht voor ip-gegevens

Er is deze keer dus niet via een mobiele data verbinding gekeken zoals in het vorige topic? Al was het maar om te kijken of dat wel werkte.

Reputatie 8

Een eigen router achter de Experiabox V10 zou ik heel graag willen, momenteel de moed even opgegeven, mij lukt het niet om dat voor elkaar te krijgen, als ik zin heb en weer thuis ben, dan open ik daar een eigen topic voor om te kunnen brainstormen om het werkend te krijge

Prima. Ik zie dat topic dan wel verschijnen.
(Wel eerst een goede keuze maken / bestuderen welke router een VPN-server als optie biedt).

Reputatie 2

Galdor:

Er is deze keer dus niet via een mobiele data verbinding gekeken zoals in het vorige topic? Al was het maar om te kijken of dat wel werkte.

Nee, we zitten behoorlijk afgelegen, en als we geluk hebben halen we hier 3G, maar meestal niet meer dan E….dan wil het niet lukken om beeld uit de app te krijge

.......Nee, we zitten behoorlijk afgelegen, en als we geluk hebben halen we hier 3G, maar meestal niet meer dan E….dan wil het niet lukken om beeld uit de app te krijgen

Duidelijk dat had nog een aanknopings punt kunnen zijn. Er zijn meer situaties te vinden waar via wifi of bedraad de KPN/Telfort app het laat afweten terwijl er via mobiele data niks aan de hand is.

Je kan/kon wel de website openen en aanmelden enkel niet live kijken en geen ondemand aanbod zien?

Reputatie 8
Badge +12

Met afgelegen bedoel je dat de dekking slecht is op jouw locatie? Dus mobiele data is geen optie. Je probeert alles te kijken via de WiFi. Alleen het werkt niet. :( Wat krijg je precies te zien? Krijg je een foutmelding? Of blijft het beeld zwart? Locatievoorziening staat wel aan voor de app? 

Als ik het goed begrijp gaat het ook over de webpagina niet enkel de app.

Reputatie 2

@Bart - Telfort 

https://photos.app.goo.gl/6wDiEnWKs1xP4cBq9

Dit is wat er nu op de tablet (IOS) gebeurd

https://photos.app.goo.gl/StqnP9QJKts9o5Fx8

en dit op de Win10 laptop

Als ik de melding opzoek die die in een flits geeft, dan krijg ik dit:

Zo op het eerste gezicht eenzelfde foutmelding als in het eerdere topic

Reputatie 2

Nu je het zegt….ja dus

Reputatie 8
Badge +12

Dat is inderdaad dezelfde. Natasja heeft toen aangeraden om de locatie van het IP te achterhalen. Heb je dat nu al bekeken? En is Chrome up to date op alle apparaten?

Dat is inderdaad dezelfde. Natasja heeft toen aangeraden om de locatie van het IP te achterhalen. Heb je dat nu al bekeken? En is Chrome up to date op alle apparaten?

...en weer is het bingo in het buitenland :rage:

*Knip*

• My Public IPv4 is: 46.189.28.xx
  • My Public IPv6 is: Not Detected

• ISP: m3connect GmbH

Reputatie 2

Precies Galdor68

wel op blijven letten @Bart - Telfort  😉

en ja, op alle apparaten alles up to date

Wel een klein komische puntje wat stof tot nadenken geeft:

de NOS app heeft bedacht dat je hun filmpjes niet mag bekijken in het buitenland, wist ik al, maar waarom krijg je dan wel de reclame VOOR het filmpje te zien, om vervolgens aan te geven dat je het item niet mag zien ivm geo-gegevens 🙈😂

Reclame kent geen grenzen blijkbaar 😇

Reputatie 2

Extra info:

Heel af en toe kan ik een NPO zender bekijken, de rest start niet of geeft: 

Error during license server request

Maakt geen bal uit of ik nu via Explorer / Chrome / Firefox werk, locatie staat aan….ik geef het op, na 4 dagen wachten is het nog steeds niet duidelijk waarom het op geen enkele toestel van mij werkt

Reageer