beantwoord

Telfort iTV TV Gids vanuit andere tijdzones.

• 5 oktober 2017
  • 15 reacties
  • 198 keer bekeken

Badge
Ik merk dat de App de TV Gids aanpast aan de tijdszone. Tijdens verblijf in het buitenland wil ik soms programma's opnemen, maar dan moet ik altijd uitrekenen wanneer het begint.
Vb. Om het journaal van 20.00uur op te nemen moet je in Canada (tijdzone -6) kijken bij dezelfde dag bij het tijdstip 14.00u. In Azie moet je bij de volgens dag (in de morgen) kijken.
Kan de App aangepast worden, zodat hij de Nederlands tijd weergeeft? (Of een optie om dit in te stellen)
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 9 oktober 2017, 16:02

Hoi forum026, ik vind het een heel goed idee en ik denk dat er veel mensen erg blij mee zouden zijn. Helaas is de aanpassing op dit moment niet mogelijk om te doen, omdat de techniek daarachter vrij complex is om dat te doen. In sommige telefoons kun je meerdere klokken instellen, waardoor je direct kunt zien hoe laat het in een ander land is en in Nederland. Misschien dat dat rekenen scheelt 🙂.
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi forum026, ik vind het een heel goed idee en ik denk dat er veel mensen erg blij mee zouden zijn. Helaas is de aanpassing op dit moment niet mogelijk om te doen, omdat de techniek daarachter vrij complex is om dat te doen. In sommige telefoons kun je meerdere klokken instellen, waardoor je direct kunt zien hoe laat het in een ander land is en in Nederland. Misschien dat dat rekenen scheelt 🙂.
Haalt de app de tijd uit het apparaat de interne klok? Indien uit het apparaat zou je die op nederlandse tijd moeten houden en wellicht de locatie services uit zodat deze niet kan dwarsbomen.
Badge
Vind het toch wel handing om de locale tijd op telefoon te hebben.
Helaas lijkt deze aanpassing niet haalbaar.
Daar is wel wat voor te zeggen. In de praktijk als je via de gids een programma kiest die opgenomen moet worden, wordt deze dan ook daadwerkelijk opgenomen?

Mijn eigenlijke vraag zou mischien moeten zijn waarom je zou moeten omrekenen als je alles laat zoals het is wordt dan het verkeerde programma opgenomen?

Voor het live kijken snap ik je redenering dat heb je in feite al met Nederland en de bbc in Engeland.
Of beter gezegd als je in Engeland de Nederlandse tv wil volgen.
Badge
@Galdor68 Als je een programma kiest (op de aangepaste tijd) wordt deze daadwerkelijk opgenomen.

De reden dat ik "Nederlandse" tijd het handigst vind:
- Sommige programma's komen wekelijks, maar zijn niet als serie op te nemen. Je weet dat het bijvoorbeeld dinsdags om 20.30u uitgezonden wordt.
- Als je op internet leest dat er iets om 20.30 op tv komt.

Antwoord op je vraag: "Mijn eigenlijke vraag zou misschien moeten zijn waarom je zou moeten omrekenen als je alles laat zoals het is wordt dan het verkeerde programma opgenomen."
Zoals het nu is moet je omrekenen omdat bijvoorbeeld het 20.00u journaal niet bij 20.00u in de TV gids te vinden is. Het programma in TV gids bij 20.00u is al geweest/komt nog op "20.00u +/- tijdzone".
Reputatie 8
Badge +10
Je kan natuurlijk ook een VPN app gebruiken...
Ik gebruik zelf in het buitenland graag de gratis app Turbo VPN en deze voldoet prima voor jouw doel.
Stel na het starten van de app de server in op Nederland en hij verbindt je device met een Nederlandse server.
Deze staat uiteraard ingesteld op Nederlandse tijd en de gids van iTV-online zal dan ook deze tijd hanteren.
Makkelijk voor het programmeren van je opnames en je kan bij voldoende beschikbare wifisnelheid ook TV kijken via de iTV-online app.
Ik kijk op deze manier in het buitenland ook naar eredivisiewedstrijden via de Fox Sports GO app.

Turbo VPN staat in de Google Play Store.
Badge
Ik gebruik OpenVPN voor Android App (naar mijn eigen NAS).

@Enterprise "Stel na het starten van de app de server in op Nederland en hij verbindt je device met een Nederlandse server."
Kun je in de Turbo VPN de server tijd instellen of doe je dat ergens anders?
Reputatie 8
Badge +10
Als je verbonden bent met een Nederlandse server gaat dat toch vanzelf..?
Die server zal zijn actuele tijd toch wel van een NTP-server halen.
Dat zal voor OpenVPN niet anders zijn denk ik...
Hoe gaat dat dan met de systeem tijd neem dus ergens in Canada als voorbeeld als je toch ook de locale tijd wil weten. Gaat de locatie service van je tablet of telefoon dan niet ook die servertijd uit Nederland gebruiken?

Om het omrekenen makkelijker te maken kan je twee tijden instellen via wereldklok maar de tip van Enterprise is op meerdere punten echt heel handig.
Reputatie 8
Badge +10
Hoe gaat dat dan met de systeem tijd neem dus ergens in Canada als voorbeeld als je toch ook de locale tijd wil weten. Gaat de locatie service van je tablet of telefoon dan niet ook die servertijd uit Nederland gebruiken?

De systeemtijd staat los van de 'Nederlandse tijd' van de Nederlandse server die op dat moment verbonden is, deze heeft zijn eigen NTP-servertijd.
De locatieserver van je device zal via GPS de lokale systeemtijd hanteren, dit gebeurd niet via de NTP-server.
GPS dient dan uiteraard wel ingeschakeld te zijn op het device...
Maar om op de door jou beschreven manier het acht uur journaal live te zien zal je toch de tijd moeten omrekenen, hoewel dan zal een eventuele ingestelde waarschuwing ook die NTP-tijd hanteren.
Voor het inplannen van opnames lijkt mij dit verder wel de meest handige oplossing.
Reputatie 8
Badge +10
Maar om op de door jou beschreven manier het acht uur journaal live te zien zal je toch de tijd moeten omrekenen..?
Ja, voor Live kijken natuurlijk wel, je zit tenslotte in een andere tijdzone..!
Maar voor het inplannen van opnametijden kan je inloggen op de iTV-online app en met actuele Nederlandse tijden je opnames plannen.
Badge
Als je verbonden bent met een Nederlandse server gaat dat toch vanzelf..?
Die server zal zijn actuele tijd toch wel van een NTP-server halen.
Dat zal voor OpenVPN niet anders zijn denk ik...

Bij mij werkte het dus niet via OpenVPN. Zal eens naar instellingen/mogelijkheden kijken.
Nam aan dat ITV-App locale tijd uit Foon/Tablet haalt. Deze worden door VPN niet aangepast.
Reputatie 8
Badge +10

Bij mij werkte het dus niet via OpenVPN. Zal eens naar instellingen/mogelijkheden kijken.
Nam aan dat ITV-App locale tijd uit Foon/Tablet haalt. Deze worden door VPN niet aangepast.

Oke... ik heb er nooit specifiek op gelet in het buitenland want als ik tijdens een vakantie één ding niet doe dan is het TV-kijken of opnames inplannen... 😉
Dan zou je dus toch je systeemtijd op Nederland moeten zetten en voor de locale tijd de wereldklok gebruiken.
Ik zie nu net op mijn Tablet door netwerk aangeleverde tijd gebruiken, geen idee of dat dan gps is of juist het internet mischien staat die optie uit. En werkt daardoor je vpn niet om de tijd door te geven.

Ik vermoed zelf eigenlijk ook dat de interne klok wordt gebruikt.

Reageer