Telfort gaf niet aan dat de tv-ontvangers vervangen kunnen worden

• 26 juni 2020
  • 19 reacties
  • 257 keer bekeken

Reputatie 1

Wat mij heel erg tegenvalt van telfort is dat telfort mij geen bericht heeft gestuurd dat ik mijn oude motorola ontvangers kon omruilen.
Waarom moest ik daar zelf om vragen?

Admin: titel aangepast i.v.m. volledigheid

19 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @wvdhoek , daar de Motorola ontvangers nog gewoon goed werken en niet uit ‘de handel’ zijn genomen is daar (nog) geen omruilactie voor.

Alléén defecte decoders en decoders waar klanten apps, zoals Netflix, op missen worden, op verzoek, gratis omgeruild.

Maar niet iedereen heeft behoefte aan Netflix of kijkt Netflix rechtstreeks op de TV, daarom is een automatische omruil niet aan de orde.

Reputatie 1

Toch valt het me erg tegen.

Aangezien ik niet wist dat ik hem kon ruilen voor eentje met netflix en ik dus al jaren zat te martelen met steeds aansluiten van een laptop om netflix te kijken...?. Valt met enorm tegen dat er niet teminste even een berichtje naar de klanten is gestuurd....

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @wvdhoek , als je binnen dit forum had aangegeven dat je Netflix mist op je decoder of je had even gebeld, getwitterd of gefacebooked had je dus een andere decoder gekregen.

Telfort kan niet ruiken dat jij Netflix mist op jouw decoder.

Reputatie 8
Badge +18

@wvdhoek eigenlijk heb je wel een punt en dat zal zeker voor heel veel klanten gelden die nooit op dit forum komen en dus niet weten hoe en wat.

Vul je forum profiel aan met je postcode en huisnummer dan ziet webcare Telfort wie je bent zodra je topic aan de beurt is zodat webcare je een nieuwe tv ontvanger kan toesturen

Reputatie 1

Hallo @wvdhoek , als je binnen dit forum had aangegeven dat je Netflix mist op je decoder of je had even gebeld, getwitterd of gefacebooked had je dus een andere decoder gekregen.

Telfort kan niet ruiken dat jij Netflix mist op jouw decoder.

Tuurlijk kan telfort dat wel degelijk ruiken, zij weten als het goed is hoe oud en ouderwets mijn ontvangers zijn.

Daar komt bij dat ik niet eens wist dat netflix tot de mogelijkheden behoorde.

Dus hoe kan ik dan, als trouw betalende klant, daar over twitteren, facebooken of bellen?

Ik heb ondertussen nieuwe ontvangers. Had ik alleen een paar jaar eerder kunnen hebben.

Reputatie 1

@wvdhoek eigenlijk heb je wel een punt en dat zal zeker voor heel veel klanten gelden die nooit op dit forum komen en dus niet weten hoe en wat.

Vul je forum profiel aan met je postcode en huisnummer dan ziet webcare Telfort wie je bent zodra je topic aan de beurt is zodat webcare je een nieuwe tv ontvanger kan toesturen

Bedankt jimny, ik heb ze ondertussen.

Reputatie 1

Hallo @wvdhoek , daar de Motorola ontvangers nog gewoon goed werken en niet uit ‘de handel’ zijn genomen is daar (nog) geen omruilactie voor.

Alléén defecte decoders en decoders waar klanten apps, zoals Netflix, op missen worden, op verzoek, gratis omgeruild.

Maar niet iedereen heeft behoefte aan Netflix of kijkt Netflix rechtstreeks op de TV, daarom is een automatische omruil niet aan de orde.

Btw, die motorola ontvangers werken dus niet "gewoon nog goed"

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @wvdhoek , wat is er mis mee dan?

Dat er geen Netflix app op zit, betekent niet automatisch dat ze niet goed werken.

Als ze als decoder niet goed zouden werken had je toch al veel eerder bij TFT aan de bel getrokken?

Reputatie 1

Hallo @wvdhoek , wat is er mis mee dan?

Dat er geen Netflix app op zit, betekent niet automatisch dat ze niet goed werken.

Als ze als decoder niet goed zouden werken had je toch al veel eerder bij TFT aan de bel getrokken?

Wie ben jij? Ben jij de aangewezen persoon om hierover te discusieren?

Als ik je profiel zo zie niet.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @wvdhoek , je 'discussieert' hier op een openbaar forum, waar ook ik deel van uit maak.

Lang verhaal kort geen enkele provider zal actief apparatuur vervangen als daar geen reden voor is, hoofdzakelijk vanwege de kosten die dit meebrengt, voor het verzenden bijvoorbeeld. 

Er zal genoeg aan te merken zijn op de Motorola's net zo goed dat bij de modems de Zyxels en de Experiabox V8 niet meer actueel zijn.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @wvdhoek, de ontvangers worden inderdaad niet actief omgeruild, dat klopt. Galdor vat het al samen waarom, dat is een flinke klus. Als apparatuur écht verouderd is wordt deze vervangen, zoals de Zyxel modems. Die zijn inmiddels allemaal vervangen door een nieuwer model. De andere apparatuur kan nog prima functioneren en veel mensen hebben de extra functies ook niet nodig. Als iemand die functies wel wil ruiken we de ontvanger zonder problemen om, zoals je in je andere topic zag :slight_smile:

Reputatie 1

Das dan ook prima.

Maar wat ik dan niet vind kloppen is het feit dat ik en ik denk niemand, enig bericht heeft gehad dat er ontvangers beschikbaar zijn MET die functies.

Wat jimny ook al aangaf, ik denk dat het overgrote deel van telfort abonnees niet weten dat dit telfort forum bestaat en dus otaal ongewis zijn van de mogelijkheden.

Reputatie 8
Badge +11

Veel mensen kijken hier niet inderdaad, daar ga ik ook vanuit inderdaad. Op de website wordt het op de pagina over Apps op TV wel benoemd en het zou kunnen zijn dat het tijdens de originele uitrol ook in een nieuwsbrief is genoemd. Dat kan ik niet meer nagaan nu, dat was enkele jaren geleden. 

Reputatie 8
Badge +18

Ben er nog even ingedoken en in november 2015 heb ikzelf een mail van Telfort gehad over meer tv en ergens in 2016 is meer tv beschikbaar gekomen bij Telfort en meteen nadien is er door heel veel klanten gevraagd om een nieuwe tv ontvanger hier op het forum waarmee men ook netflix kon kijken

Bij deze moet ik dus terugkomen op mijn opmerking dat klanten hier geen weet van hebben gehad via Telfort @Jasper - Telfort 

Reputatie 1

Dan zal ik die mail wel gemist hebben.

Als die btw naar mijn telfort email is gestuurd dan heb ik die niet gekregen.

Want dat adres gebruik ik niet.

Dat soort berichten gaat naar het bekende contact adres, dat is doorgaans het adres waar ook de facturen heen gaan. 

Reputatie 8
Badge +11

Dat soort mails wordt inderdaad naar hetzelfde adres gestuurd als alle andere communicatie. Ik heb even voor je gecheckt welk e-mailadres er nu staat en dat is hetzelfde adres als je voor het forum gebruikt. Het kan zijn dat dat gewijzigd is nadat de bewuste mail was gestuurd, sinds dit als adres is ingesteld zal je alles daarop krijgen in ieder geval :slight_smile:

Reputatie 1

👍

Reageer