beantwoord

Telfort: 1 film paar Euro. Netflix 8 Euro p/m

• 15 september 2013
  • 16 reacties
  • 12750 keer bekeken

Badge
Ik ben serieus benieuwd wat aanbieders als Telfort gaan doen met hun digitale aanbod. Want dit is niet meer te verkopen, een film bij Telfort kost per stuk 3 tot wat is het 6 Euro.

Netflix is net in NL gestart en vraagt 8 Euro per maand voor onbeperkt films en series kijken, voor 2 streams tegelijkertijd (eventueel kan je dus ook nog de kosten delen met een ander persoon).

Afgezien van het feit dat er nog geen alternatief was voor bijv. het gebruik van Usenet, moeten Telfort en andere aanbieders toch echt iets gaan verzinnen als alternatief voor Netflix. Want een film digitaal huren voor de prijs waar je vroeger in de videotheek een VHS band of DVD huurde dat kan in de huidige markt dus echt niet meer.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 28 september 2017, 13:29

Deze discussie is al in 2013 gestart en de wereld vandaag de dag ziet er toch wat anders uit. Je kan gebruik maken van Netlfix met een Arris of Arcadyan TV ontvanger. Je zal dan wel zelf een abonnement bij Netflix moeten hebben. Maak je nog gebruik van een Motorola ontvanger? Reageer dan in dit topic en voeg je klantnummer of postcode en huisnummer aan je profiel toe.
Bekijk reactie

16 reacties

Reputatie 8
Badge +17
* mompelt iets over marktwerking *

je hóeft geen film te huren bij Telfort, dat kan dus ook bij (diverse) andere aanbieders...

pick your choice!
Badge
Tuurlijk kan dat... Bedoel alleen maar te zeggen: ik neem aan dat Telfort iets moet gaan doen om de extra digitale verkoop/verhuur uiteindelijk niet te verliezen aan andere partijen. Dat moge duidelijk zijn.

Net zoals het bekend is dat RTL met hun eigen kanaal ala Netflix bezig zijn. Ik verbaas me enigszins dat de providers zelfs hier echter nog niks over aangekondigd hebben. Geven ze het zo makkelijk weg? Ik huur dus ook geen films bij Telfort, omdat het te prijzig is met te weinig voordelen. Usenet + Netflix lijkt nu de ideale combi, voor wat Netflix nog niet heeft is Usenet de backup.
Reputatie 8
Badge +10
Voor de nuance... ;)

Dé 10 wetenswaardigheden bij de start van Netflix
Reputatie 2
Badge +1
ach ga lekker betaald herhalingen kijken .
haal wel bij ftd de nieuwe films eraf ( gratis )
Badge
Klein verschil: bij Netflix hoef je niet te wachten op een download, maar start direct.

Hoewel ikzelf ook Usenet/FTD gebruik, is dat toch wel erg handig als je ineens een film wilt zien en de download nog niet ingepland hebt...
Reputatie 2
Badge +1
dan wacht ik 20 minuten tot de film binnen is .
Badge
En daar heb ik niet altijd tijd voor of zin in...

Naast het feit dat een full HD film van 10 of 20GB op m'n 32Mbit Telfort verbinding niet binnen 20 min binnen is
Badge
De twee uiterste zijn door de komst van Netflix er uit, vind ik. Gratis downloaden en de makers, krijgen niks of meteen de hoofdprijs betalen en de makers krijgen bakken vol geld.

Dit is een mooie tussenweg. Redelijke prijs en een zeer goede kwaliteit. Het is ouwe meuk maar dat is HBO tegenwoordig ook steeds meer. Het pluspakket content is helemaal niks meer, tegenwoordig.

En voor wat de videotheek van Telfort betreft: waardeloos beeld en slecht geluid. En dat voor 5 euro, waardoor ik weer naar de ouderwetse viedotheek fiets. Daar kost een premiere dvd/blu-ray 4,50.
Badge
Exact Mathijs.

En dat aanbod van Netflix zal qua content komende tijd ook wel verbeteren, evt. met Tunlr het Amerikaanse Netflix aanbod kijken, is een stuk uitgebreider.

Denk dat ik een abo ga delen met iemand, voor 4 Eu per maand/48 per jaar toch superhandig als je ineens zin/tijd hebt in een film of een serie zonder te hoeven downloaden via usenet.
Ik ben benieuwd of Netflix en Telfort gaan samenwerken. Ik zou graag Netflix willen starten via de software van Telfort (moden/ router). Dat zou een win-win situatie zijn. Het aanbod van Telfort + kosten per film zijn natuurlijk uberduur in vergelijking met Netflix en dat zal voornamelijk te maken hebben met de core-business. Laten ze van elkaar profiteren... Desnoods maak je het 10 euro in de maand, ik zou dat zo doen
Badge
Samenwerken zou geeneens echt hoeven voor het abonnement, een app die draait binnen de Telfort tuner software zou mooi zijn.

Maar zie het er niet van komen, want dat zou hun eigen aanbod van streaming content/zenderpakketten mogelijk negatief kunnen beinvloeden op verkopen.

Op zich maakt het ook niet uit, een android tablet met HDMI uit en netflix app erop, of een Ouya android console met Netflix en XBMC app erop... Of elk ander apparaat met een HDMI uitgang dat Netflix app kan draaien (consoles 360, PS3, aanstaande PS4/Xbone of een PSVitaTV die tzt hier uitkomt) en Netflix abo van 8 Euro per maand en je draait het gewoon naast Telfort TV...
Reputatie 8
Badge +10

Maar zie het er niet van komen, want dat zou hun eigen aanbod van streaming content/zenderpakketten mogelijk negatief kunnen beinvloeden op verkopen.

Dat lijkt me ook.
Dezelfde discussie zie je ook op fora van andere providers.
Waarom zou je een concurrent via je eigen netwerk faciliteren die min of meer dezelfde diensten en producten aanbied.
Badge
Bij faciliteren van Netflix op je eigen netwerk, maar mogelijk bij die aanbieder een provisie over verkochte abo's via Telfort onderhandelen... Het is wellicht een optie. Wellicht afwijkend aanbod, i.p.v. het 8 Euro abo van Netflix met 2 streams bijv. 1 stream abo per Telfort iTV tuner voor 4 of 5 Euro. Kan zowel goed zijn voor Telfort, als ook voor Netflix.

Nu heb ik namelijk een Netflix abo geshared met 3 anderen in totaal, hebben we het duurdere 12 Eu p/m Netflix abo genomen, max 4 streams. Ieder 3 Euro p/m waar geen enkele dienst van Telfort tegenop kan.
Ik wil hier ook f op reageren. Kwam ook bij netflix uit. En is het dan niet gewoon dat dat voa internet werkt? Soort smart tv of je pc kast aan de tv kunt sluiten en zo online kunt kiezen voor netflix?
Reputatie 1
ja dat noemt men "Over The Top" en zijn vele OTT mogelijkheden, vaak hoef je niet eens extra hardware te kopen en ben je met een HDMI kabeltje klaar of airplay/miracast je het naar je smartTV vanuit je mobiel, tablet of laptop of log je in via de tv app.
Reputatie 7
Badge +7
Deze discussie is al in 2013 gestart en de wereld vandaag de dag ziet er toch wat anders uit. Je kan gebruik maken van Netlfix met een Arris of Arcadyan TV ontvanger. Je zal dan wel zelf een abonnement bij Netflix moeten hebben. Maak je nog gebruik van een Motorola ontvanger? Reageer dan in dit topic en voeg je klantnummer of postcode en huisnummer aan je profiel toe.

Reageer