Televisie-ontvangst is al maanden zeer slecht; verzoek gericht aan dovemansoren

• 25 mei 2016
  • 11 reacties
  • 532 keer bekeken

Al meerdere malen heb ik pogingen ondernomen er met Telfort uit te komen, maar nog altijd is er geen oplossing geboden voor de beroerde televisie-ontvangst. Ik heb aangekaart dat het probleem wel in de ontvanger moet zitten, want alle stappen heb ik nu talloze malen doorlopen en nog altijd hapert en schokt het beeld en geluid al binnen enkele seconden. Inmiddels kijk ik al ruim vier maanden geen televisie meer, terwijl er vrolijk wordt doorgefactureerd. Wanneer ik bel wordt ik gevraagd alles af en aan te koppelen en installaties opnieuw uit te voeren (alsof ik zou bellen voordat ik dat geprobeerd had). Per mail heb ik hetzelfde probleem aangekaart, met expliciet het verzoek om een nieuwe ontvanger of iemand langs, en opnieuw krijg ik als reactie een uitgebreide mail (uitgebreid, dat wel) met... opnieuw een stappenplan voor een software-reset!

Misschien werkt het dan wel via het Forum, dat had ik immers nog niet geprobeerd. Graag wil ik een oplossing voor het probleem, die inmiddels verder strekt dan de slechte tv-ontvangst, en zinloos betaalde factuuronderdelen.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

11 reacties

Jammer dat je tv het zo slecht doet, en ook dat je niet eerder de weg naar het forum wist te vinden.
Webcare leest hier overdag mee. Ze zullen je topic ongetwijfeld oppaken.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo J Bar, welkom op het forum! Vier maanden zonder televisie is wel heel lang. Ik ontvang graag je naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ga ik voor jou opzoek naar een oplossing.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor jouw gegevens J Bar! Heb je ook getest met een andere HDMI-kabel, UTP-kabel en de TV-ontvanger teruggezet naar fabrieksinstellingen. Ik vraag dit omdat ik geen informatie zie staan in de logs hierover. In afwachting van jouw reactie.
Goedendag opnieuw,
Ja, al die zaken heb ik reeds geprobeerd; de tv-ontvanger terugzetten naar fabrieksinstellingen is nota bene een oplossing die reeds uitvoerig is voorgelegd in een emailwisseling. Dat was de vorige 'oplossing' die geen oplossing bleek te zijn.
Zodoende. Ik zie uit naar uw reactie,met vriendelijke groet!
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je reactie. Aangezien je alle stappen al hebt uitgevoerd en deze niet hebben geholpen dan denk ik dat het beter is om je TV-ontvanger te vervangen. Binnen enkele dagen ontvang je een nieuw exemplaar. Ik verneem graag van je of de problemen dan al zijn opgelost.
Bedankt voor je reactie. Aangezien je alle stappen al hebt uitgevoerd en deze niet hebben geholpen dan denk ik dat het beter is om je TV-ontvanger te vervangen. Binnen enkele dagen ontvang je een nieuw exemplaar. Ik verneem graag van je of de problemen dan al zijn opgelost.

Goedendag,

Ik heb de TV-ontvanger ontvangen en geinstalleerd - alles aangesloten, elke oude kabel vervangen voor de nieuwe - maar helaas doet zich nog steeds hetzelfde probleem voor. Zodra de televisie een halve minuut aanstaat, beginnen beeld en geluid te haperen en te schokken.
Deze problemen hebben zich niet altijd voorgedaan. Ik zou dan ook ditmaal graag zien dat een monteur langskomt om het probleem te verhelpen.

Met vriendelijke groet,

J. Bar
Reputatie 8
Badge +2
Hallo J. Bar,

Mijn excuses voor de late reactie. Vervelend dat het probleem zich nog steeds voordoet. Kun je aangeven wat nu de status is? Als een monteur dit probleem kan verhelpen, zullen we zeker overwegen om iemand langs te laten komen, maar dan moet wel duidelijk worden waar mogelijk de aard van het probleem zit. Een monteur kan namelijk niet 'zomaar alles oplossen'.

Ik lees je reactie graag.
Reputatie 8
Badge +16
Het is misschien een open deur of wellicht een domme vraag... maar is je TV-toestel helemaal in orde?
Valide vraag. Ja, helemaal in orde.
Wanneer ik mijn laptop op dezelfde HDMI-poort(en) aansluit is er geen enkel probleem met beeld en geluid.

Het is misschien een open deur of wellicht een domme vraag... maar is je TV-toestel helemaal in orde?
Reputatie 8
Badge +16
Goed dat je dat hebt getest... :)

Dan maar even afwachten op verdere actie van Telfort. Het mooiste zou zijn als ze een installatiemonteur sturen die pas weggaat als het helemaal werkt (en blijft werken).

Is je internetverbinding verder wel goed en stabiel? En wat voor snelheid haal je?
Reputatie 8
Badge +2
Hi J Bar,

Aangezien we nu gespreide reacties krijgen, zal ik dit topic sluiten en gaan we verder in het andere topic.

Uiteraard ben ik je daar graag verder van dienst.