televisie gaat op zwart, zo vaak dat het soms zelfs knippert

• 11 april 2016
  • 15 reacties
  • 492 keer bekeken

Graag een oplossing hiervoor omdat er simpelweg soms niet meer naar te kijken is. Af en toe hangt de box hierdoor volledig en moet ik hem hard resetten. Na talloze telefoontjes vorig jaar wil ik toch graag via deze weg per ommegaande een oplossing (ik heb geen zin meer om telkens een half uur te bellen en alle opties keer op keer weer te bespreken en te doorlopen). Situatie is het aanzien niet meer waard.
NB, ik heb toen een paar keer nieuwe firmware geladen, kabels vervangen etc. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen 🙂 (nog altijd positief ondanks de noodkreet.).

15 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Welk type modem heb je en is de tv ontvanger bekabeld of via draadloze adapters aangesloten.
En wat is de afstand tussen je modem en ISRA punt.
Waarschijnlijk zijn deze zaken al vaker aan je gevraagd maar je begint hier met een schone lei vandaar even opnieuw beantwoorden graag
Hallo Jimmny, De Motorola Vip 1853. Het is volledig bekabeld en de afstand is ongeveer 10 meter in een nieuwbouwhuis (eind 2011).
Reputatie 8
Badge +17
Telfort Webcare leest alles mee dus even wachten totdat ze je topic oppakken
Reputatie 8
Badge +2
Hallo HKT! Welkom op het Telfort forum! Ik kan me indenken dat je geen zin hebt om weer te bellen naar de klantenservice, ik zal je daarom verder helpen. De verbinding ziet er redelijk uit. Op dit moment wordt er 15 Mb/s behaald, wat op zich voldoende is om goed beeld en geluid te hebben. De oorzaak moet dan ook elders in het netwerk liggen ga ik vanuit. Zou je eens willen proberen de ontvanger op poort vier aan de sluiten als deze nu op poort drie is aangesloten (en andersom)? Het kan zijn dat de poort op het modem kuren vertoont, met jouw probleemomschrijving als gevolg. Ik ben benieuwd!

@jimny,

Dank je wel!
Hallo Michael, Hij zat op poort 1, omdat ik deze vermoedelijk al eens omgestoken heb. Ik zal er even een avondje mee proefdraaien op poort 3 eerst 🙂 en vervolgens rapporteren hier. Ik kijk vanmiddag nog wel even of je toch een ander advies hebt .

gr en bedankt voor het oppakken, (jij ook bedankt Jimney 🙂

gr. Hans
Reputatie 8
Badge +17
Graag gedaan Hans
Door prive omstandigheden had ik gisteren en heb ik vanavond weinig tijd. De korte tijd dat ik gekeken heb waren er black outs, maar leek wel minder dan voorheen, geen knipperende toestand zoals van de week. Vrijdag rapporteer ik weer met een wat completere ervaring. thnx.
Reputatie 8
Badge +2
Hi HKT! Da's goed hoor; geen probleem. Mocht er alsnog iets zijn dat ik voor je kan doen, laat het dan weten, help je graag!
Het is helaas niet goed, nog steeds veel blackouts, ook snel achter elkaar.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Hans! Dat is jammer! Omdat het op alle poorten niet lekker lijkt te werken, zal ik het modem voor je vervangen voor een nieuwe. Je mag ervan uitgaan dat deze begin volgende week bij je aankomt. Laat je het weten als hij binnen is? Dank je!
super, dank je wel
Reputatie 8
Badge +2
Hi Hans! Het modem wordt vandaag tussen 14:00 - 16:00 uur bij jou afgeleverd. Ben erg benieuwd naar het resultaat!
Hoi Michael, bedankt voor de spoedige levering. Helaas is het niet de oplossing voor het probleem. 😞 Ik hoop dat je me verder kunt helpen!
Reputatie 8
Badge +2
Hi Hans, dat is jammer. Kun je aangeven wat er nu nog precies aan scheelt? Help je graag verder.
Zelfde euvel Michael, finale KNVB is bijna niet naar te kijken...

Reageer