Teletekst ondertitteling....!

• 4 april 2013
  • 8 reacties
  • 3798 keer bekeken

Badge
Ik kijk vaak en graag naar Net 5, maar gebruik voor de nederlandstalige programma's teletekst ondertitteling, daar ik doof ben. 
Nu is het zo dat na een minuutje of 5 tot 10 de teletekst ondertitteling blijft hangen...het uitzetten (door op het tv knopje te drukken en weer opnieuw op Text) helpt niet, dan krijg ik weer de oude tekst die blijft hangen. Wat helpt is de tv én decoder helemaal uitzetten en weer aanzetten, daarna de teletekst. Of als er een reclameblok geweest is, en het programma weer verder gaat blijft de ondertitteling weg. Dan moet ik ook weer de tv uitzetten.
Dit wordt nogal irritant, omdat ik steeds stukken mis.  Nu heb ik hem op NL3 staan en dat gaat prima. Ik zit sinds december 2012 bij Telfort en bij mijn vorige provider heb ik dit probleem niet gehad. Dus ik zou graag een oplossing willen. Bellen naar Telfort is not done voor mij met mijn gehoor. 
Jammer dat er geen online chathulp is hier op deze site. Wie o wie ... ? 

CrazyAlikeSun

8 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Inderdaad is er hier geen chat functie echter zal je bericht weldegelijk gelzen worden door het Telfort Webcare team.
Ik ga er zeker vanuit dat zij morgen op jouw bericht zullen reageren.
Badge
Inderdaad is er hier geen chat functie echter zal je bericht weldegelijk gelzen worden door het Telfort Webcare team.
Ik ga er zeker vanuit dat zij morgen op jouw bericht zullen reageren.

Senk joe, ik ga het zien morgen ! 
Badge
Ik kijk vaak en graag naar Net 5, maar gebruik voor de nederlandstalige programma's teletekst ondertitteling, daar ik doof ben. 
Nu is het zo dat na een minuutje of 5 tot 10 de teletekst ondertitteling blijft hangen...het uitzetten (door op het tv knopje te drukken en weer opnieuw op Text) helpt niet, dan krijg ik weer de oude tekst die blijft hangen. Wat helpt is de tv én decoder helemaal uitzetten en weer aanzetten, daarna de teletekst. Of als er een reclameblok geweest is, en het programma weer verder gaat blijft de ondertitteling weg. Dan moet ik ook weer de tv uitzetten.
Dit wordt nogal irritant, omdat ik steeds stukken mis.  Nu heb ik hem op NL3 staan en dat gaat prima. Ik zit sinds december 2012 bij Telfort en bij mijn vorige provider heb ik dit probleem niet gehad. Dus ik zou graag een oplossing willen. Bellen naar Telfort is not done voor mij met mijn gehoor. 
Jammer dat er geen online chathulp is hier op deze site. Wie o wie ... ? 

CrazyAlikeSun

Ps: ik heb al meerdere keren de modem reset gedaan. (stekker eruit, 10 min wachten en weer erin) maar het haalt niks uit.
Reputatie 4
Badge +3
@CrazyAlikeSun,

Erg vervelend dat het niet naar behoren werkt.

Ik zet deze melding door en zal je een terugkoppeling geven wanneer ik antwoord krijg op deze vraag.

Henk
Wij hebben dezelfde klachten over de teletekst. Blijft soms al bij de eerste zin hangen. Ook ik ben doof en kan dus de programma's niet volgen
Badge
Wij hebben dezelfde klachten over de teletekst. Blijft soms al bij de eerste zin hangen. Ook ik ben doof en kan dus de programma's niet volgen

Ik kreeg via mail een oplossing. Een 6 punten plan...echter bij punt 3 bleef het al hangen en liep de hele boel vast. Melding: Fout 12. Direct gemaild...maar ik kon weer wachten en afwachten wanneer men terugreageert...erg lastig als je doof bent en niemand direct kan bereiken, waardoor je afhankelijk bent van horenden. Dus zoonlief kwam thuis uit zijn werk en ik heb hem meteen mijn telefoon in zijn handen gedrukt en gevraagd om zijn oren te mogen lenen. Hij heeft gebeld...waaruit bleek dat de draadloze ontvangers en de modem elkaar 'kwijt' zijn. Dus alle ontvangers bij de modem gezet en gereset, toen werkte het weer. De teletekst ondertitteling...dat moet ik straks nog even ondervinden op Net 5. Daarover later nog een update. Telfort, het zou heel erg handig zijn als je een lijst opstelde van dove klanten. En voor hen een online helpdesk installeert. Misschien een job voor mij ? :)
Is er al iets bekent over het niet werken van de teletekst en dan met name op Net5. Begint knap irritant te worden als je het programma niet kan volgen omdat je slechthorend bent en TT niet naar behoren werkt.
Badge
Na de reset werkt het nog steeds niet ! De software zou bij de 6 punten plan gewist moeten worden, dan zou dat probleem verholpen zijn. Maar de boel liep vast. Na het telefoontje van mijn zoon met Telfort was dat weer opgelost, maar het eigenlijke probleem: de ondertitteling op net 5 loopt steeds vast !!!!!!!!! 
Dus probleem is NIET opgelost hiermee. 
Sorry voor mijn late update. Ik was het alweer vergeten, tot ik mail zag met jouw nieuwe bericht @Jul102

Telfort, ik zou heééééé'l erg blij zijn met een oplossing voor dit probleem ! 

Hieronder de eerste oplossing van het probleem die ik via email kreeg en bij punt 3 bleef steken, want ik kwam niet meer in het configuratiescherm maar bij foutmelding 12. 

Op 04-04-2013 heeft u via het webformulier een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort internet. Hieronder leest u onze reactie.
Het spijt ons te moeten lezen dat u problemen ondervindt met de door Telfort geleverde producten.
Om uw probleem met de ondertitels op te lossen willen wij u vragen een software reset van uw tv-ontvanger uit te voeren. Hierdoor wordt de tv-ontvanger opnieuw geïnstalleerd en zouden de problemen verdwenen moeten zijn.
De reset van de TV-ontvanger
1. Trek de stroomstekker van de TV-ontvanger uit het stopcontact.
2. Sluit de stroomstekker weer aan.
3. Aan de bovenzijde van de TV-ontvanger zit een standby-knop(brand groen of rood). Druk hier vaak en snel achter elkaar op zodra de ontvanger weer aangesloten is.
4. U komt nu in het configuratiemenu. U kunt door dit menu navigeren door op de standby knop te drukken.
5. Kies nu de optie "software verwijderen".
6. U houdt de standby knop 3 seconden lang ingedrukt.
De TV ontvanger start nu opnieuw op en wordt opnieuw ingesteld, Dit duurt ongeveer 20minuten.
Hopend hierbij u voldoende geïnformeerd te hebben.

Daarna mailde ik terug en kreeg ik het volgende mailtje: 

Telfort vindt het vervelend dat u problemen blijft ervaren met uw tv-ontvanger. Wij willen graag dat al onze klanten optimaal gebruik kunnen maken van onze diensten.
Hieronder volgen nogmaals instructies om de tv-ontvanger te resetten, blijkt dit niet te werken dan vragen wij u contact op te nemen met de telefonische klantenservice, bijvoorbeeld met behulp van een contactpersoon.

Het resetten doet u als volgt:
- Schakel de tv-ontvanger uit met de schakelaar aan de achterkant van uw tv-ontvanger.
- Haal de netwerkabel (de witte of gele kabel) uit de achterkant van de tv-ontvanger.
- Zet uw tv aan en schakel de tv-ontvanger weer in. Er hoort nu 'fout 11' op het scherm te staan.
- Druk nu op de lichtgevende knop (standbyknop) op de bovenkant van uw ontvanger. Er verschijnt een systeemmenu.
- U kunt door dit menu bladeren met behulp van de standbyknop (kort indrukken). Ga naar 'software verwijderen'.
- Hou de standbyknop nu ingedrukt tot 'fout 11' weer tevoorschijn komt, de software is nu verwijderd.
- Doe de netwerkkabel weer in de tv-ontvanger, zodat deze weer verbinding heeft met het modem en de software kan ophalen.

Wanneer u 'fout 12' blijft houden dan kan het zijn dat de kabel tussen de tv-ontvanger en het modem defect is. Vervang deze kabel en probeer het nog eens.

Maakt u gebruik van een draadloze verbindingsset? Dan kan het zijn dat deze de oorzaak is van het verbindingsprobleem. Resetten kan hier resultaat opleveren.

Aan de onderkant van de draadloze verbindingsadapter zit een knopje, rechts naast de ingang van de netwerkkabel. Druk deze tien seconden in tot alle lampjes twee keer knipperen en alleen het standby-lampje terugkomt. Haal de adapter nu even van de stroom. Doe dit bij alle adapters.

Nu kunnen de adapters weer aan elkaar gekoppeld worden. Dit doet u door hetzelfde knopje nu twee tot drie seconden ingedrukt te houden, tot het standbylampje (meeste linkse lampje) op de adapter gaat knipperen. Doe dit binnen twee minuten op alle andere draadloze verbindingsadapters en de huisjes horen weer terug te komen. Nu is er opnieuw een verbinding opgebouwd.

Blijft u na deze handelingen nog steeds 'fout 12' houden, dan zou een modemreset een oplossing kunnen zijn. Prik een tandenstoker of paperclip in het gaatje achterop op modem, het gaatje waar reset bij staat. Hou dit gaatje twintig seconden ingedrukt to het powerlampje begint te knipperen. Het modem is nu gereset.

Geeft de tv-ontvanger nog steeds 'fout 12' aan, en heeft u al het bovenstaande uitgevoerd? Dan raden wij u aan contact op te nemen met onze telefonisch klantenservice. We willen u graag helpen maar blijft deze fout terugkomen dan kan het niet opgelost worden via de e-mail. U (of een contactpersoon namens u, op locatie) kunt ons bereiken op het nummer 0900-9596. Voor een gesprek betaalt u €0,10p/m plus eventueel de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon. Deze kosten kunt u vinden op de website van uw mobiele aanbieder.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice internet

(maar mijn zoon had al gebeld en ik kreeg alles weer aan de praat, maar de ondertitteling werkt nog steeds niet, want ik ga niet weer opnieuw de boel na punt 3 vast laten lopen ....)

En o ja, zijn er meerdere soorten ontvangers ??? Want zoveel knoppies aan de boven, onder of achterkant heeft mijn ontvanger niet !, alleen aan de onderkant een knopje die je met een pennetje in kan drukken. meer niet. 

Reageer