beantwoord

SublimeFM niet meer te ontvangen


Sinds een paar dagen kan ik SublimeFM niet meer via de kabel ontvangen op twee apparaten in huis. Radio 1, 2 3 e.a. zijn wel te ontvangen.
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 30 maart 2019, 16:01

Galdor68 schreef:

Voorlopig blijft tot ongeveer 2023 de FM via de ether gewoon in gebruik. Tenzij Sublime zelf de stekker eruit heeft getrokken of het platform waar het signaal vandaan komt moet de dienst gewoon volledig werken.


Precies! We helpen ook gewoon bij problemen op de analoge verbinding, zo lang daar nog klanten op aangesloten zijn :)

@Babylonia @mdevries18 De Technische Dienst is bezig geweest met de melding die ik aangemaakt heb. Er bleek een storing te zijn met deze zender, zij hebben daarover contact gehad en dit is inmiddels opgelost. Ik ben blij om de horen dat de zender weer werkt.

Bekijk reactie

24 reacties

Reputatie 6
Badge +2
mdevries18 schreef:

Sinds een paar dagen kan ik SublimeFM niet meer via de kabel ontvangen op twee apparaten in huis. Radio 1, 2 3 e.a. zijn wel te ontvangen.


Hallo @mdevries18 ,
kun je iets duidelijker zijn, via welke vorm luister je radio? Via de kabel zoals je schrijft, moet je dan niet bij de kabelboer zijn?
Kanaal 818 via de Telfort tv ontvanger of 1021 met de Amino. Frequentie 88,5 of kanaal 803 via DVB-c
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/zenderoverzicht-analoge-en-digitale-dvb-c-tv.htm
Volgens mij is Telfort de 'kabelboer'. Aansluiting is immers via analoge coax uitgang van Telfort modem.
mdevries18 schreef:

Volgens mij is Telfort de 'kabelboer'. Aansluiting is immers via analoge coax uitgang van Telfort modem.


Is bij jou de omzetting naar nieuw glas in gang gezet anders gelden eerder genoemde gegevens, eventueel het glaskastje een keer stroomloos maken.
Ik weet nergens van.
Maar ik zal straks de hele handel een keer stroomloos zetten.
Wat moet ik trouwens verstaan onder nieuw glas?
Reputatie 6
Badge +2
mdevries18 schreef:

Wat moet ik trouwens verstaan onder nieuw glas?


Hallo @mdevries18 ,
simpel gezegd bij oud glas had je nog een coax aansluiting en bij nieuw glas niet meer.
Waarom kan ik de andere zenders dan wel ontvangen?
mdevries18 schreef:

Wat moet ik trouwens verstaan onder nieuw glas?


Met nieuw glas bedoel ik wat in dit topic wordt beschreven hiervan zou je al bericht moeten hebben ontvangen. Het kan puur bij sublime zelf zitten.

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/klanten-met-een-oud-glasvezelpakket-stappen-over-in-2019-77901
Reputatie 6
Badge +8
JanD schreef:


mdevries18 schreef:

Sinds een paar dagen kan ik SublimeFM niet meer via de kabel ontvangen op twee apparaten in huis. Radio 1, 2 3 e.a. zijn wel te ontvangen.

Hallo @mdevries18 ,
kun je iets duidelijker zijn, via welke vorm luister je radio? Via de kabel zoals je schrijft, moet je dan niet bij de kabelboer zijn?


Hoi @mdevries18, niet fijn dat deze zender het ineens niet blijkt te doen. Om je goed te kunnen helpen, ben ik net als JanD wel benieuwd op welke manier je radio luistert en hoe je het aangesloten hebt? En laat je ons weten of alles even uitzetten en weer inschakelen heeft geholpen?
Reputatie 8
Die radiozender is ook online digitaal te beluisteren:
https://sublime.nl/channels/#

Zie ook:
https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/analoge-stereoset-wat-nu-81176#post674793
Inmiddels glasvezelmodem uit- en aan gezet. Geen resultaat. SublimeFM blijft stil.
N.b. Tuner-versterker is aangesloten op kabel van het glasvezelmodem.
Reputatie 8
Is ook niet te verwachten dat het terugkomt op de oude glasvezel propositie.
Vandaar mijn eerdere reactie om het dan beter maar op ander wijze te beluisteren.
Babylonia schreef:

Graag terugkoppeling als met voorgestelde suggesties je tot een verbetering of oplossing van het probleem bent gekomen.



Hoewel het stroomloos zetten aanvankelijk niet hielp, werd ik onverwacht geholpen door een grote stroomstoring in Hilversum en Bussum. Die duurde ongeveer 15 minuten. Later ontdek dat de zender weer terug op de kabel kwam. Maar helaas, vandaag niet meer.

Ik me nu toch bezinnen op voortzetting van een abonnement bij Telfort/KPN.
Reputatie 8
Ik denk dat je bij elke provider tegen hetzelfde probleem gaat oplopen?
Zowel FM gaat (op termijn) verdwijnen. Daarvoor in de plaats komt DAB+. Alsook aanbod van analoge zenders via "de kabel" (coax) houdt ermee op. Ook bij Ziggo (vanaf 18 april).

Dus je zult uiteindelijk hoe dan ook naar alternatieven moeten zoeken om dezelfde radiozenders digitaal te kunnen ontvangen. Die alternatieven zijn reeds gegeven in een eerder antwoord.
Maak er simpel gebruik van, nu direct. Daar hoef je niet voor te wachten.
Reputatie 6
Badge +8
mdevries18 schreef:


Babylonia schreef:

Graag terugkoppeling als met voorgestelde suggesties je tot een verbetering of oplossing van het probleem bent gekomen.

Hoewel het stroomloos zetten aanvankelijk niet hielp, werd ik onverwacht geholpen door een grote stroomstoring in Hilversum en Bussum. Die duurde ongeveer 15 minuten. Later ontdek dat de zender weer terug op de kabel kwam. Maar helaas, vandaag niet meer.

Ik me nu toch bezinnen op voortzetting van een abonnement bij Telfort/KPN.


Wat gek dat het probleem even weg was na die stroomstoring. De alternatieven die Babylonia oppert kan je sowieso proberen. Ik doe voor de zekerheid navraag bij de Technische Dienst over het niet werken van Sublime FM. Zo gauw ik nieuws heb, laat ik het je weten.
Reputatie 6
Badge +8
@mdevries18 Goedemorgen, ik heb een kleine update voor je. De Technische Dienst heeft het probleem met Sublime FM doorgezet naar de specialisten, en zij zijn ermee bezig. Zo gauw er nieuws is, nemen ze contact met je op. Ik blijf de melding ook volgen en laat het je weten als ik nieuwe updates zie. Wordt vervolgd 🙂
Vanochtend vielen alle FM zenders uit.
Reputatie 8
Kennelijk wil KPN/Telfort je heel snel van je oude propositie afhelpen. 🤓
Ik weet het niet. Als we zo doorgaan en alles online beschikbaar is, hebben we alleen nog Internet nodig. Ik vind het vreemd dat Telfort/KPN haar klanten zo behandeld. Ik wordt gedwongen een nieuwe DAB+ ontvanger aan te schaffen op meerdere plekken in het huis. Op mijn TV kan ik al on demand televisie ontvangen. Ik heb straks alleen nog behoefte aan kale bitjes. De diensten kan ik elders wel betrekken. Het begin van het einde?
Reputatie 8
mdevries18 schreef:

k vind het vreemd dat Telfort/KPN haar klanten zo behandeld. Ik wordt gedwongen een nieuwe DAB+ ontvanger aan te schaffen op meerdere plekken in het huis.


Dat heeft niet met KPN/Telfort "alleen" te maken, maar het algemeen in stappen beëindigen van FM. En je bent helemaal niet verplicht DAB+ ontvangers aan te schaffen, er zijn genoeg andere alternatieven met apparatuur die je beslist nu zelf ook al gebruikt. Nu enkel er nog voor kiezen.
Voorlopig blijft tot ongeveer 2023 de FM via de ether gewoon in gebruik. Tenzij Sublime zelf de stekker eruit heeft getrokken of het platform waar het signaal vandaan komt moet de dienst gewoon volledig werken.
Het wonder is geschiedt: SublimeFM zit weer op de kabelaansluiting. Wie of wat dat geregeld heeft is niet duidelijk. Het resultaat telt.
Reputatie 6
Badge +8
Galdor68 schreef:

Voorlopig blijft tot ongeveer 2023 de FM via de ether gewoon in gebruik. Tenzij Sublime zelf de stekker eruit heeft getrokken of het platform waar het signaal vandaan komt moet de dienst gewoon volledig werken.


Precies! We helpen ook gewoon bij problemen op de analoge verbinding, zo lang daar nog klanten op aangesloten zijn :)

@Babylonia @mdevries18 De Technische Dienst is bezig geweest met de melding die ik aangemaakt heb. Er bleek een storing te zijn met deze zender, zij hebben daarover contact gehad en dit is inmiddels opgelost. Ik ben blij om de horen dat de zender weer werkt.

Reageer