beantwoord

Stotterend TV kijken

• 14 maart 2016
  • 7 reacties
  • 427 keer bekeken

Sinds gisteren hebben wij regelmatig stotterend beeld, dan blijft het beeld weer even stilstaan en dan hebben we totaal géén beeld (zwart). Inmiddels hebben wij het modem en tv-kastje herstart en even wel het beter te gaan. Ja, wel circa 10 minuten......
Het gehaper en gestotter begin alweer.
Storingen zijn er nietb bekend dus wat is dit en wat kan ik er aan doen of gaan jullie eraan doen?
icon

Beste antwoord door Alma van Mourik 18 maart 2016, 07:32

de aansluiting van het isra-kastje (KPN) naar de DSL was niet in orde.
Nieuwe isra-kast en DSL kabel gehad, snelheid nu opgelopen tot 94mbit
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hallo Alma, welkom! Vervelend dat je naar haperend beeld moet kijken. Kan me indenken dat dit graag anders ziet. Het euvel kan verschillende oorzaken hebben, zoals een internetsnelheid die niet in orde is, de stabiliteit van de verbinding, gebruik van een verbinding set, de bekabeling etc. Om er zeker van te zijn dat we bij het begin beginnen wil ik de ontvanger vanaf hier een reset geven. Je mag zodoende jouw naw-gegevens en 06-nummer naar mij sturen in een privébericht. Na ontvangst duik ik erin voor je! Bedankt alvast voor je reactie.
Michael,
Inmiddels contact gehad met de klantenservice. Morgen komt er een monteur, internetsnelheid is nog geen 13mbit
Reputatie 8
Badge +2
Hi Alma! Da's redelijk goed nieuws. Wil je mij op de hoogte houden van wat de monteur precies gevonden heeft? Ben benieuwd! 🙂
de aansluiting van het isra-kastje (KPN) naar de DSL was niet in orde.
Nieuwe isra-kast en DSL kabel gehad, snelheid nu opgelopen tot 94mbit
Reputatie 8
Badge +2
Heel goed, Alma! Houden zo 🙂
Ik heb ook tot zeer veel last van een stotterende ontvangst, tv op zwart. Ik heb eerder contact gehad met de telefonische helpdesk, jaar geleden?, maar de langdurige wachttijden en het steeds weer door dezelfde opties gaan t/m firmware aan toe (met overigens vriendelijke medewerkers) hebben mij doen besluiten niet meer te bellen. Nu is er soms bijna geen kijken meer mogelijk, het beeld flikkert soms zelfs gedurende minuten vooral na een wijziging van zender en incidenteel loopt de ontvanger vast. Het zappen naar zenders gaat traag. Soms lijkt er in het geheel geen reactie te zijn maar verandert de zender 10-15 sec later toch. Zojuist gemeten snelheid hier op de verbinding is 18.2 mbit /1.8 mbit. Graag een oplossing!
Hier hetzelfde probleem. Steeds last van stotterend beeld. zodra de tv ontvanger opnieuw is opgestart blijft het beeld nog haperen. Na nog een keer opnieuw te hebben opgestart wou de zenderinformatie balkje niet meer weg en kon ik niet meer van zender verwisselen. We hebben ook al gekeken of alle kabels er wel goed in zaten, deze zaten goed. We hebben daarna alles opnieuw opgestart (tv, modem, etc.) We hebben ook de probleem oplosser van telfort al geprobeerd, ook dit werkte niet. graag zou ik dit opgelost willen hebben..

Reageer