De laatste twee weken heb ik steeds storingen in het beeld bij het bekijken van zenders via DVB-C . Volgens mij heten dat soort storingen glitsers ( of zoiets).
Meer mensen last vast van? Kabel tussen NT en switch al vervangen maar de problemen blijven op beide toestellen. Ook het aansluiting van een TV rechtstreeks op de NT geeft geen oplossing.
icon
Beste antwoord door Wieger DB 24 april 2018, 14:30
Hoi Hogebrugster, je geeft aan dat je problemen hebt met DVB-C signaal. Als ik je verdere omschrijving lees, dan krijg ik het idee dat je het hebt over Interactieve TV via je Amino ontvangers. Omdat DVB-C en Interactieve TV verschillende signalen zijn, vind ik het lastig om je vraag nu goed te beantwoorden. Ook omdat ik over de afgelopen 48 uur beide TV ontvangers niet meer in gebruik zie.
Als het echt over DVB-c gaat via de coaxkabel, dan raad ik je aan om de kabel direct op het glasvezelmodem te testen, zonder tussenkomst van een signaalversterker. Ook ben ik dan benieuwd welke netwerk ID en welke frequentie je hebt ingesteld in je TV. Ik hoor het graag van je.
@Franzki en Galdor68, dankjewel! 🙂
Bekijk reactie