beantwoord

Storing TV en Modem

• 16 januari 2016
  • 6 reacties
  • 354 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb regelmatig storing bij interactieve TV, TV zegt geen dat hij geen netwerk heeft en andere zender moet proberen en bij overschakelen naar andere zender is de verbinding erg stoterig/langzaam stabiel.
EN dat modem spontaan opnieuw opstart en daarna is (soms) de internet verbinding erg traag.
Als ik modem reset is het probleem even over.
Baal er erg van en zit er over te denken om kabel te nemen want het is erg storend als je TV kijkt en de zender valt weg.
icon

Beste antwoord door reneheeftook 21 januari 2016, 14:15

Hoi Rene! Bedankt voor de gegevens. Bij de klantenservice heb ik dit voor jou uitgezet met de verwachting dat zij dit voor je kunnen verhelpen. Doorgaans word je binnen enkele dagen hier telefonisch over benaderd. Laat je het weten als je meer weet? Ben benieuwd.

Beste Michel,

Ik ben door de klantenservice benaderd en zij stelden voor het modem te plaatsen dichtbij waar de telefoonkabel binnenkomt.Dit zou iom gaan met een extern technisch bedrijf en jullie klantenservice zou iemand langs te sturen om hierna te kijken.
Ik zou doorverbonden worden met het technische bedrijf om afspraak te maken maar de verbinding werd verbroken en ben nooit terug gebeld.
Dus ben ik zelf maar aan de slag gegaan en heb het modem op korte afstand, van telefoonkabel binnenkomst, geplaatst en daarna alle telefoon- en LAN- kabels verlegd.
Volgens mij is het probleem nu wel opgelost, ik weet niet en kan dat niet meten of er nu minder ruis op de lijn is.
MAAR als ik stabiel TV en internet heb ben ik tevreden.
Bedankt voor je hulp.

met vriendelijke groet René
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hi Rene! Lijkt mij ook vervelend als je TV zit te kijken en het scheidt er ineens mee uit. Dit kan komen door problemen met de internetverbinding, wat je zelf ook al omschrijft. Al is dit een kwestie van speculatie. Als je jouw naw-gegevens kenbaar maakt in een privébericht zal ik kijken naar de concrete reden waarom het niet goed gaat. Wat betreft de instabiele internetverbinding: betreft dit WiFi of bekabeld internet?
Reputatie 1
Hi Rene! Lijkt mij ook vervelend als je TV zit te kijken en het scheidt er ineens mee uit. Dit kan komen door problemen met de internetverbinding, wat je zelf ook al omschrijft. Al is dit een kwestie van speculatie. Als je jouw naw-gegevens kenbaar maakt in een privébericht zal ik kijken naar de concrete reden waarom het niet goed gaat. Wat betreft de instabiele internetverbinding: betreft dit WiFi of bekabeld internet?

Dank je Michael, naw gegevens zijn verstuurd en de instabiele internetverbinding is zowel bekabeld als WIFI. TV gaat via DVS650 ( lampjes branden continue dus OK)
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Rene! Bedankt voor de gegevens. Bij de klantenservice heb ik dit voor jou uitgezet met de verwachting dat zij dit voor je kunnen verhelpen. Doorgaans word je binnen enkele dagen hier telefonisch over benaderd. Laat je het weten als je meer weet? Ben benieuwd.
Reputatie 1

Beste Michel,

Ik ben door de klantenservice benaderd en zij stelden voor het modem te plaatsen dichtbij waar de telefoonkabel binnenkomt.Dit zou iom gaan met een extern technisch bedrijf en jullie klantenservice zou iemand langs te sturen om hierna te kijken.
Ik zou doorverbonden worden met het technische bedrijf om afspraak te maken maar de verbinding werd verbroken en ben nooit terug gebeld.
Dus ben ik zelf maar aan de slag gegaan en heb het modem op korte afstand, van telefoonkabel binnenkomst, geplaatst en daarna alle telefoon- en LAN- kabels verlegd.
Volgens mij is het probleem nu wel opgelost, ik weet niet en kan dat niet meten of er nu minder ruis op de lijn is.
MAAR als ik stabiel TV en internet heb ben ik tevreden.
Bedankt voor je hulp.

met vriendelijke groet René
Reputatie 8
Badge +2
Hi René! Mijn collega´s geven aan dat ze jou helaas niet te pakken konden krijgen. Je zou eventueel Guidion kunnen bellen om kosteloos een afspraak te maken. Maar aangezien je het zelf al in orde hebt gemaakt lijkt dit niet nodig. De verbinding ziet er inderdaad goed uit. Laten we de situatie in de gaten houden. Mocht er alsnog iets niet helemaal in orde zijn, kun je altijd als contact opnemen met Guidion op telefoonnummer: 0882000120. Zij komen dan alsnog op locatie om de situatie na te kijken.
Reputatie 1
OK thanks

Reageer