Storing op 2e tv door bandbreedte probleem

• 24 augustus 2015
  • 3 reacties
  • 347 keer bekeken

Beste Telfort,

Ik zit met het volgende probleem.

Sinds kort krijg ik nog maar 10 mbit binnen op de lijn. Hierdoor is het niet meer mogelijk om op 2 tv's tegelijk HD tv te kijken, sterker nog als ik op 1 tv HD kijk krijg ik de andere niet meer aan de praat. Zelfs niet op normale kwaliteit. De melding is dan "Zender is momenteel niet beschikbaar"

Kunnen jullie controleren of je er iets aan de verbinding tussen wijkcentrale en mijn huis verkeerd zit. Volgens jullie postcodechecker kan ik max 18 mbit halen.
De afstand tussen mijn ISRA punt en de modem is 5 meter. Kan dit leiden tot een terugval van 8 mbit?

Groeten,
Raymond

3 reacties

Reputatie 8
Badge +16
meten is weten, sluit het modem eens met een kort kabeltje aan. Dit kan even lastig zijn maar kan wel de oorzaak van je slechte verbinding zijn.
meten is weten, sluit het modem eens met een kort kabeltje aan. Dit kan even lastig zijn maar kan wel de oorzaak van je slechte verbinding zijn.

Ik snap het je punt. Het heeft alleen altijd gewerkt.
Vroeger zat er 1 meter tussen toen werkte alles na behoren maar stond de modem in de kamer op de grond. Na de verbouwing heb ik het modem verplaatst naar de andere kant en is de kabel langer geworden (5 meter). Dit heeft tot aan vorige week ook altijd gewerkt.

Ik snap het je punt. Het heeft alleen altijd gewerkt.
Vroeger zat er 1 meter tussen toen werkte alles na behoren maar stond de modem in de kamer op de grond. Na de verbouwing heb ik het modem verplaatst naar de andere kant en is de kabel langer geworden (5 meter). Dit heeft tot aan vorige week ook altijd gewerkt.

Hierbij een update. Ik heb het modem tijdelijk aangesloten bijna direct op het ISRA punt (halve meter kabel, nog steeds krijg ik maar max 10 mbit binnen. Ik heb idee dat er iets anders niet goed zit. Zelfs als er 1 tv aanstaat krijg ik regelmatig de melding "Zender is momenteel niet beschikbaar"

Reageer