beantwoord

Storing of niet??

• 16 augustus 2015
  • 4 reacties
  • 549 keer bekeken

Het lampje TV op ons Experia modem brandt momenteel niet. We krijgen foutcode 12, maar het begon vanavond met haperend beeld en daarna helemaal geen TV meer. De vorige keer dacht Telfort dat er helemaal geen "licht" meer bij ons binnenkwam, maar bleek het te gaan om een storing bij KPN in de gehele wijk. Dat wist Telfort blijkbaar niet... Dus.... Is er nu ook weer een storing of hebben we toch problemen met ons modem en de verbindingssets?
icon

Beste antwoord door Christy - Telfort 19 augustus 2015, 14:25

Welkom op het forum Pien. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik weet niet of het om lokaal probleem gaat maar dat kan ik natuurlijk wel voor je nakijken. Heb je de postcode voor mij van waar je woont?

Als je Foutcode 12 te zien krijgt, houdt dit in dat de tv-ontvanger geen verbinding kan maken met het modem. Met deze instructie kun je proberen om dit probleem te verhelpen. Laat je mij weten of het is gelukt?
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Welkom op het forum Pien. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik weet niet of het om lokaal probleem gaat maar dat kan ik natuurlijk wel voor je nakijken. Heb je de postcode voor mij van waar je woont?

Als je Foutcode 12 te zien krijgt, houdt dit in dat de tv-ontvanger geen verbinding kan maken met het modem. Met deze instructie kun je proberen om dit probleem te verhelpen. Laat je mij weten of het is gelukt?
Hoi Christy,

Het werkt inmiddels weer allemaal. Met hulp van de telefonische helpdesk. Had de draadloze verbindingsets net niet goed genoeg gereset...
De instructie voor het opnieuw "verbinden met elkaar" van de verschillende (3 stuks) verbindingsets kan en kon ik niet vinden op de site van Telfort. Wist natuurlijk niet dat het TV lampje op de modem pas gaat branden als de verbindingsets correct gekoppeld zijn aan elkaar. De helpdesk medewerker legde mij stap voor stap uit wat te doen (in stekkerdoos bij elkaar en dan resetten van verbindingset 1 en 2 en daarna van 1 en 3). Dit gaat dus net even verder dan alleen maar een falende internetverbinding. Wat ik ook niet wist is dat je op zondag (natuurlijk begon de storing op zaterdagavond) toch "gewoon" kunt bellen voor TV storingen...Dat vertelde de helpdeskmedewerker. Ook dat staat niet aangegeven op de Telfort site en dat vind ik jammer... Het geeft een hoop frustratie en achteraf had ik dus een dag eerder geholpen kunnen worden, en dat scheelt stress en irritatie, laat staan negatieve publiciteit. Wellicht dat Telfort daar anders over kan communiceren in de toekomst...??

Al met al weer een ervaring rijker en slimmer geworden ;-)

Groetjes,
Pauline
Reputatie 8
Badge +19

Wat ik ook niet wist is dat je op zondag toch "gewoon" kunt bellen voor TV storingen...
[...]
Ook dat staat niet aangegeven op de Telfort site en dat vind ik jammer...

Pardon..?

Reputatie 4
Badge +1
Zoals Enterprise hierboven aangeeft, staat het wel op onze site aangegeven. Toch heb jij het niet kunnen vinden en dat is erg vervelend. Het is mosterd na de maaltijd maar nu weet je het in ieder geval voor een eventuele volgende keer. Al hoop ik natuurlijk dat je het niet meer nodig zult hebben.

Reageer