beantwoord

Storing Analoge TV zenders NPO1, NPO2, NPO3, Discovery en RTL5.

  • 3 februari 2015
  • 55 reacties
  • 3390 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +16
Momenteel is er sprake van een probleem die een storing veroorzaakt op de volgende analoge zenders: NPO1, NPO2, NPO3, Discovery en RTL5. Er wordt hard gewerkt om dit probleem op te lossen. Excuses voor het ervaren ongemak.

Stephen
icon

Beste antwoord door Stephen 5 februari 2015, 14:39

@All,



Bedankt voor jullie reacties. De storing is vanochtend afgemeld dus officieel opgelost. Een aantal van jullie heeft gemeld dat de stroing zich op meerdere zenders heeft voorgedaan. Excuses hiervoor.



Nu wil ik graag weten of iedereen de oplossing kan bevestigen. Alvast bedankt voor de reacties.



Stephen
Bekijk reactie

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

55 reacties

Reputatie 2
Momenteel is er sprake van een probleem die een storing veroorzaakt op de volgende analoge zenders: NPO1, NPO2, NPO3, Discovery en RTL5. Er wordt hard gewerkt om dit probleem op te lossen. Excuses voor het ervaren ongemak.

Stephen


Ja,ja,

Hier in Zeewolde sinds 3 februari een haperend glasvezel DVB-C signaal. Irritante video en audio glitches op vrijwel alle kanalen! Sinds de overstap van XMS enkele maanden geleden geen problemen gehad, voordien bij XMS ook nooit. Erg vervelend, DWDD was niet om aan te zien en te horen. Van ellende maar een BlueRay film opgezet... Hopelijk wordt dit gauw opgelost

GJ
Zeewolde
Reputatie 1
Ik heb net een bericht op de Telfort Facebook pagina met 3 voorbeeld filmpjes van zojuist geplaatst. Deze storing is actueel. En stik vervelend!
Reputatie 8
Badge +16
@All,

Bedankt voor jullie reacties. De storing is vanochtend afgemeld dus officieel opgelost. Een aantal van jullie heeft gemeld dat de stroing zich op meerdere zenders heeft voorgedaan. Excuses hiervoor.

Nu wil ik graag weten of iedereen de oplossing kan bevestigen. Alvast bedankt voor de reacties.

Stephen
Reputatie 3
Badge +1
@All,

Wijchen
Voor zover ik kan zien en horen en ook volgens de thuisbasis zijn er sinds gisteren avond geen storingen bij de DVB-C zenders meer opgetreden.

@Stephen,
Mooi opgelost (heeft wel wat tijd nodig gehad) en nu houden zo!
Trouwens - was het een hardware- of softwarefout? Of een configuratieprobleem?

Komt NPO1,2,3 eigenlijk weer terug met 8MBit/s?
Reputatie 1
@Stephen

Monenteel geen storing in Arnhem.

🙂
Reputatie 1
@Stephen

Leeuwarden. Op de zenders (dvb-c) die ik vanmiddag/vanavond heb bekeken geen storingen gezien. Houden zo!
PC 7122, rond de middag sms van Telfort met melding dat probleem was verholpen.
Hierna beeld en geluid gecheckt en tot nu toe tevreden.
Ben wel nieuwsgierig naar de oorzaak.
hier in doetinchem vanavond geen storing meer gehad
Reputatie 8
Badge +16
@All,

Bedankt voor de reacties. Helaas kan ik niet aangeven wat de oorzaak is geweest. Deze informatie is mij niet bekend.
Ik heb wel begrepen dat de leverancier het probleem heeft opgelost.

Stephen
Reputatie 2
@All,

Bedankt voor de reacties. Helaas kan ik niet aangeven wat de oorzaak is geweest. Deze informatie is mij niet bekend.
Ik heb wel begrepen dat de leverancier het probleem heeft opgelost.

Stephen


Ok, ook hier in Zeewolde geen storing meer, fijn!

GJ
Reputatie 3
Badge +1
@Stephen,

Kan het zijn dat ook de desbetreffende DVB-C zenders van dezelfde storing last hebben/hadden?
Ik heb/had in ieder geval ook heftige storingen op diverse zenders, op NPO2 bijvoorbeeld was er 10 minuten geleden helemaal geen beeld.
Op Één en NGC zijn er vanmiddag problemen met blokkerige, gekleurde strepen in het beeld en hakkelend geluid,
ik weet niet of dit ook dezelfde storing betreft.
Reputatie 3
Badge +1
Ik constateer dezelfde storingen nu ook op NPO3, RTLZ, NET5, Animal Planet/TLC (DVB-C).
Reputatie 3
Badge +1
BBC1 kan aan de lijst worden toegevoegd, helaas. Absolutely Pointless!
Reputatie 1
NGC idem
Reputatie 3
Badge +1
Ook hier nog steeds de al genoemde zenders plus Veronica. Het lijkt besmettelijk te zijn.
Reputatie 8
Badge +16
@morenoralfo,

Helaas kan ik daar geen antwoord op geven. Dat is mij namelijk niet bekend. Mocht er hier meer over bekend zijn dan zal ik je hierover op de hoogte brengen.

Stephen
hier in doetinchem weer storing op tv ,, versnippering ,, stilstaand versnipperd beeld ,, wegvallend geluid ,, en strepen en blokken op alle zenders,, zelfde verhaal als vorige keer . als het hier gaat om onderhoud neem dan het fatsoen om dit te melden
Reputatie 3
Badge +1
Nu ook nog SBS6 met beeldstoringen en hakkelend geluid - vreemde ontwikkeling - het wordt alleen maar erger.
Kan iemand checken of er aan de DVB-C streams iets mankeert? Continuity errors misschien?
Badge +1
Stephen,

Goed dat je meteen een topic plaatst over de storing.
Ik zit in PC 5463 en heb op DVB-C ook storing in beeld en geluid op meerdere zenders. Signaalsterkte en kwaliteit zijn in orde volgens mijn decoder.
We wachten geduldig af.
Ook hier (pc 7122) via analoog signaal van glasvezel abonnement beeld dat af en toe bevriest en hakkelend geluid.
Kan iemand mij uitleggen hoe een analoog signaal kan bevriezen.
Is de aanvoer wellicht digitaal en wordt het ergens in de route "geanologiseerd"?

En nu we het toch over analoog hebben, hoe lang blijft Telfort dat signaal nog leveren? In nieuwe pakketten ontbreekt het namelijk al.
Reputatie 1
Hier is het ook 1326, diverse zenders, meer dan in de kop in ieder geval.
Hier ook in Wijchen. Strepen en wegvallend geluid. Vandaag overgegaan van XMS naar Telfort. Lekker begin zo.
Reputatie 8
Badge +16
@teluser,

Er is geen storing gemeld. Ervaar je deze problemen nog steeds?

Stephen
Marum, alle gangbare zenders behalve Nickelodeon en RTL4 storen. Geluid en beeld bevriezen constant. Overigens is dit niet nieuw. Sinds de min of meer gedwongen overstap van Lijbrandt naar Telfort komt dit regelmatig voor en is de kwaliteit van het beeld bedroevend. Zelfde configuratie en kabels, vreemd. Even gecheckt bij familie in 't dorp die glasvezel via KPN ontvangen, geen probleem.

Geduld mag dan een schone zaak zijn, op een gegeven moment is het ook op. Na elke keer de, in mijn ogen, vrij onzinnige instructies van de helpdeskmedewerker op te hebben gevolgd (modem opnieuw opstarten, zenders opnieuw zoeken), wordt het tijd om afscheid te nemen van een slecht product. Heb vandaag een HD filmpje gemaakt van de storende zenders, zodat mensen die van plan zijn naar Telfort over te stappen kunnen zien voor welke ellende wij nu al 3 maanden lang het volle pond moeten betalen.
Gisteravond ook last van beeld en geluid storingen (8051) zowel DVB-C als Analoog. Ruim een week geleden, toen ik nog bij Lijbrandt zat, was er ook een ernstige storing.