beantwoord

Storing Analoge TV zenders NPO1, NPO2, NPO3, Discovery en RTL5.

• 3 februari 2015
  • 55 reacties
  • 3390 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

55 reacties

Reputatie 1
Hier in Leeuwarden ook erge storingen op bijvoorbeeld RTL4 (dvb-c), jammer....
Ik heb dus al 1,5 maand last van storingen tv/radio en daar moet ik ook nog voor betalen....
Te vroeg gejuicht; ook hier (pc 7122) opnieuw hakkelend beeld en geluid op vrijwel alle analoge zenders.
Mijn vrouw hangt aan de Telfort telefoon al een tijdje in de wacht want ze is het helemaal zat!
Het kan nog erger ik heb al 2 weken helemaal geen beeld analoog en dvb-c.
Wacht op nieuw modem.
Reputatie 2
Momenteel is er sprake van een probleem die een storing veroorzaakt op de volgende analoge zenders: NPO1, NPO2, NPO3, Discovery en RTL5. Er wordt hard gewerkt om dit probleem op te lossen. Excuses voor het ervaren ongemak.

Stephen

Ja,ja,

Hier in Zeewolde sinds 3 februari een haperend glasvezel DVB-C signaal. Irritante video en audio glitches op vrijwel alle kanalen! Sinds de overstap van XMS enkele maanden geleden geen problemen gehad, voordien bij XMS ook nooit. Erg vervelend, DWDD was niet om aan te zien en te horen. Van ellende maar een BlueRay film opgezet... Hopelijk wordt dit gauw opgelost

GJ
Zeewolde
Hier in doetinchem 19:30 begint het gestoor ook al weer voor de zoveelste dag , analoog en dvb-c , het leek even goed te gaan vanaf vanmiddag maar dit is nu al bijna elke dag het probleem , begint rustig maar word steeds erger , het is allemaal begonnen na de overgang van xms naar telfort , bij xms nooit dit soort storingen gehad .
Reputatie 1
Hier in Hattemerbroek ook weer storing, het is een paar uur goed gegaan vandaag maar nu dus weer pet.:(
Op Telfort storingspagina wordt inmiddels melding gemaakt van storing aantal analoge zenders. Daar kan DVB-C aan worden toegevoegd!
Momenteel is er sprake van een probleem die een storing veroorzaakt op de volgende analoge zenders: NPO1, NPO2, NPO3, Discovery en RTL5. Er wordt hard gewerkt om dit probleem op te lossen. Excuses voor het ervaren ongemak.

Stephen

Ja,ja,

Hier in Zeewolde sinds 3 februari een haperend glasvezel DVB-C signaal. Irritante video en audio glitches op vrijwel alle kanalen! Sinds de overstap van XMS enkele maanden geleden geen problemen gehad, voordien bij XMS ook nooit. Erg vervelend, DWDD was niet om aan te zien en te horen. Van ellende maar een BlueRay film opgezet... Hopelijk wordt dit gauw opgelost

GJ
Zeewolde

Inderdaad het zelfde probleem in Zeewolde, al 2 dagen. Hopeloos irritant dat haperende beeld.
Ongelofelijk {pc 7131} steeds storing.en moeiijk volgbare tv.
rtl5 ,discovery,ngc en tlc en fox niet weten waar het over gaat
Badge
Helaas bij mijn ook digitaal en ook analoog div zenders, dit is al sins zondag nooit probleem gehad toen nog lijbrandt was 😠
Hier in Almere ( 1326) missen op DVB-C nostalgieNET en FOX. BBC1 en BBC2 haperen en hebben af en toe blokjes.
Analoog is dramatisch op de al hier bovengenoemde kanalen ( NPO 1,2,3 RTL 4,5,7,8) Hier is BBC1 en 2 wel goed...

beetje jammer
hier in doetinchem ,, nog steeds storing analoog en dvb-c ,, strepen , blokjes , gepiep en stilstaand beeld ,, en het word steeds erger in plaats van minder , en dit zo al dagen lang , los dit eens op telfort , als het bij xms wel probleemloos kon moet het bij jullie toch ook kunnen ?
Hier in Amersfoort al twee dagen storing op analoge televisie. Haperende beelden. NPO1,2,3 RTL 4,5,7,8, SBS6. Geen enkele reactie van Telfort. Ze zijn sneller met het afschrijven van de maandbedragen dan met oplossen van problemen.
Reputatie 1
Ik heb net een bericht op de Telfort Facebook pagina met 3 voorbeeld filmpjes van zojuist geplaatst. Deze storing is actueel. En stik vervelend!
Reputatie 8
Badge +16
@All,

Bedankt voor jullie reacties. De storing is vanochtend afgemeld dus officieel opgelost. Een aantal van jullie heeft gemeld dat de stroing zich op meerdere zenders heeft voorgedaan. Excuses hiervoor.

Nu wil ik graag weten of iedereen de oplossing kan bevestigen. Alvast bedankt voor de reacties.

Stephen
Reputatie 3
Badge +1
@All,

Wijchen
Voor zover ik kan zien en horen en ook volgens de thuisbasis zijn er sinds gisteren avond geen storingen bij de DVB-C zenders meer opgetreden.

@Stephen,
Mooi opgelost (heeft wel wat tijd nodig gehad) en nu houden zo!
Trouwens - was het een hardware- of softwarefout? Of een configuratieprobleem?

Komt NPO1,2,3 eigenlijk weer terug met 8MBit/s?
Reputatie 1
@Stephen

Monenteel geen storing in Arnhem.

🙂
Reputatie 1
@Stephen

Leeuwarden. Op de zenders (dvb-c) die ik vanmiddag/vanavond heb bekeken geen storingen gezien. Houden zo!
PC 7122, rond de middag sms van Telfort met melding dat probleem was verholpen.
Hierna beeld en geluid gecheckt en tot nu toe tevreden.
Ben wel nieuwsgierig naar de oorzaak.
hier in doetinchem vanavond geen storing meer gehad
Reputatie 8
Badge +16
@All,

Bedankt voor de reacties. Helaas kan ik niet aangeven wat de oorzaak is geweest. Deze informatie is mij niet bekend.
Ik heb wel begrepen dat de leverancier het probleem heeft opgelost.

Stephen
Reputatie 2
@All,

Bedankt voor de reacties. Helaas kan ik niet aangeven wat de oorzaak is geweest. Deze informatie is mij niet bekend.
Ik heb wel begrepen dat de leverancier het probleem heeft opgelost.

Stephen

Ok, ook hier in Zeewolde geen storing meer, fijn!

GJ
@ stephan, de freesframes en glitches lijken minder, maar kwaliteit van ned 1,2,3 (SD) is nog steeds stukken lager dan voorheen en fox en nostalgie net zijn niet zichtbaar.....
hier in doetinchem weer storing op tv ,, versnippering ,, stilstaand versnipperd beeld ,, wegvallend geluid ,, en strepen en blokken op alle zenders,, zelfde verhaal als vorige keer . als het hier gaat om onderhoud neem dan het fatsoen om dit te melden
Reputatie 8
Badge +16
@teluser,

Er is geen storing gemeld. Ervaar je deze problemen nog steeds?

Stephen